Toast Is Pimp! Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Som i antall blodplater. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Røde blodlegemer, ja. http://www.alternativ.no/helsekost/floradix.html Så er man såkalt blodfattig er dette mye mer effektivt enn rene jerntabletter. Det kan være vanskelig å bevise effekten av kosttilskudd, men det er bl.a. påvist mye mindre jerninnhold i dagens grønnsaker mot 50 år siden (altså har vi drevet et altfor intensivt jordbruk med ensidig kunstgjødsling og utpining av jorda) så spørsmålet blir om det kan være lurt å kompensere det med kosttilskudd. Jeg velger å spise en god del økologisk. Ellers kjenner jeg effekten av grønn te som er svært rik på antioksidanter. Endret 10. mars 2009 av fjellreven1 Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Personlig så går jeg god for Lecithin Granulat, merker at husken er bedre (husker i 3D og ikke bilder/ snapshots), bedre reaksjon, koordinasjon, balanse osv. Kjenner på hue at det har definitivt en effekt, på kroppen så bedres bl.a. kolestrolet. Lecithin Granulat er den beste fosfolipidkilde som finnes. Fosfolipider er en viktig bestanddel av alle cellemembraner, nerve- og hjerneceller. De er også av stor betydning for transport og fordeling av fettstoffer i organismen. Lecithin hever det gode kolesterolet (HDL) og senker det dårlige kolesterolet (LDL). Two thumbs up Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Huske i 3D? Mener du feks gå igjennom et hus. Eller snurre en gjenstand inne i hodet? Krever ingenting og snurre en gjenstand i hodet synes nå jeg.. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hæ.. Hvorfor skulle kosttilskudd hjelpe deg med å rotere gjenstander i hodet? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 På samme måte som du pleier bilmotoren med olje så pleier du hjernen med næringsstoffer. Klart hvis man har mangler i kostholdet eller andre problemer så kan jo hjernen lide av det og fungere dårligere. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Kosttilskudd som faktisk er kosttilskudd og ikke bare sukker piller fungerer. Mye lureri ute å går. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Glukose er et karbohydrat ja, et monosakkarid. Kroppen er veldig spesiell, den kan forandre på ganske mye som den vil ;P Protein kan gjøres om til glukose. Husker ikke helt hvordan dette foregår, men tror det er i grove sett at proteinet spaltes til aminosyrer, det enten tilsettes eller tas vekk ammoniakk (NH3) og så har man glukose. Så om du tar aminosyren Lysin (som forresten har to aminogrupper) og fjerner aminogruppen, poff så har man glukose? Burde fått nobelpris for den setningen der. Fett kan bli til glukose(druesukker), glukose kan bli til fett. Glukose kan bli til proteiner, og omvendt. Proteiner kan derfor som du ser også bli til fett, ved å først bli glukose. At protein omdannes til fett via glukose? Det skjer jo bare ikke da. Altså, det blir jo som å kaste bort energi, dessuten er det bare noen aminosyrer som kan omdannes til pyruvat og via glukoneogenesen danne glukose. Uansett så er det en enorm omvei/blindvei, så nei, du tar helt feil. Det med at glukose kan bli til proteiner var litt ufullstendig. Ulike intermediater kan brukes som forgjengermolekyler til ikke-essensielle aminosyrer. Vil tro det tas vekk ammoniakk, aKa aminogruppen, om jeg ikke husker helt feil. Det kan nok stemme. Da står man igjen med en karbon-kjede og en syregruppe. Kan fort bli et ringformet glukose-molekyl. Men som sagt, er ikke helt stø på dette nå, ville dobbeltsjekket før du satt det i en oppgave ;P Tror jeg ville åpnet biologiboka før jeg satt meg ned og skrev det der. Det er syklisk intramolekylær reaksjon mellom fri karbonylgruppe og hydroksylgruppe som danner hemiacetal. Det er ikke sånn at en aminosyre (det er forresten 20 forskjellige α-aminosyrer) magisk blir til glukose. edit: skriveleif Endret 23. mars 2009 av Chrisbjerk Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Huske i 3D? Work with me here.. ja, husken er ikke så flat (som i å huske i bilder) når man tenker på hvor man har forlagt noe og Aha! ser det for seg. Husken ble mer "livaktig" og så nøyaktig at jeg så for meg objektet *bang* right there. Trenger ikke spore bakover i hva jeg gjorde forut så mye, så granulaten hjelper.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå