1-2-3 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hei! Har fått en tøff utfordring. Å lage en hjemmeside. Det har jeg nemlig aldri gjort før, hehe. Hvem som har gitt meg oppdraget er ikke så nøye, men hjemmesiden skal bare være helt enkel, men likevel se litt OK ut. Hvilket program anbefales? Det bør helst være et som er gratis, der jeg slipper å drive å skrive inn sånne koder, for det skjønner jeg ingenting av. Noen tips og råd? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Mitt råd: Lær deg å kode basic html i det minste! Endret 4. mars 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 der jeg slipper å drive å skrive inn sånne koder, for det skjønner jeg ingenting av. Det er dette det hele handler om. Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Åhh, men så gi meg et tips om hvilket program jeg skal bruke da! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Start med: http://www.htmldog.com - så åpner du Notepad, tester koder og bruker dem. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Start med: http://www.htmldog.com - så åpner du Notepad, tester koder og bruker dem. Notepad er en grusomt dårlig editor. Ville heller anbefalt Notepad++ e.l. Det finnes masse gode og gratis editorer der ute som egner seg ypperlig til å skrive HTML i. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Bruker selv Notepad++ og Dreamweaver Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Jeg liker emacs. Hvis du skal lage en webside uten å ha gjort det før, ikke vil skrive koder og bruke et gratis program ville jeg bare funnet noe gratis design på nettet. Endret 10. mars 2009 av Vibeke Stølan Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Hei! Har fått en tøff utfordring. Å lage en hjemmeside. Det har jeg nemlig aldri gjort før, hehe. Hvem som har gitt meg oppdraget er ikke så nøye, men hjemmesiden skal bare være helt enkel, men likevel se litt OK ut. Hvilket program anbefales? Det bør helst være et som er gratis, der jeg slipper å drive å skrive inn sånne koder, for det skjønner jeg ingenting av. Noen tips og råd? Hvis du ikke kan kodene burdte du egentlig lære deg de enkleste kodene først. Jeg lagde en liten tutorial i fjor høst som du kan ta en titt på hvis du vill. Link til HTML Tutorial. Endret 19. mars 2009 av dsbmaster Lenke til kommentar
eLang Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg er rimelig ny innefor dette feltet, men du kan jo prøve Nvu. Det er helt gratis. Har ikke prøvd det selv, men det funker sikkert fint. Jeg bruker Dreamweaver i splitscreen, for da ser jeg kodene og det visuelle. Men etter vært så har det blitt til at jeg ser mer på kodene. Det er ikke så gresk som det kan virke ved første øyekast... Lenke til kommentar
Einarl Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Har du hørt om / prøvd Joomla. Det er et gratis CMS program. Lett å legge til Templates og moduler. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Selv bruker jeg Dreamweaver, til tross for at det har blitt tyngre etter at Adobe kjøpte opp hele Macromedia og gjorde deres produkter til sine egne. Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Hallo folkens! Tusen takk for mange tips! Jeg har hatt store dataproblemer den siste måneden, så jeg har måttet konsentrere meg om å få orden på det før jeg begynner med dette. Men nå er jeg snart klar for å sette i gang. Jeg skal prøve å lære meg å bruke disse kodene. Skal sjekke ut de programmene dere anbefaler! Mange takk! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Templates er et helvette å begynne med. Du finner den letteste løsningen ved å laste ned en ferdig template, prøver å legge inn skrift i den uten å skjønne en dritt osv. Du får så dårlig kompetanse ved å drive med templates, da du venner deg til den lette løsningen. Da syntes jeg det er bedre å lære grunnleggende HTML og CSS via HTMLdog.com, og faktisk klare å kode sin egen kode som du skjønner noe av, selv om det ikke ser så veldig fancy ut i førsten. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Du kan jo prøve HyperPage, det tar ikke stor plass og det har et enkelt interface. Hvorfor jeg anbefaler det for deg er fordi du kan lære HTML med det, du har knapper på siden som legger inn forskjellige tags. Så hvis du trykker på "Link" knappen, vil dette bli limt inn i editoren: <a href="page.htm">TextHere</a>. Hvis du har problemer med HTML kan du se i hjelpe filene som har forklaring på alle tagsa editoren har. Du kan laste den ned her: http://www.softpedia.com/get/Internet/WEB-...HyperPage.shtml http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=418116 Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Bruk Nvu, det funker. Har selv brukt det nå i over eit år og er kjempe fornøgd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå