Gå til innhold

Hvilket hjemmesideprogram skal jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått en tøff utfordring. Å lage en hjemmeside. Det har jeg nemlig aldri gjort før, hehe. Hvem som har gitt meg oppdraget er ikke så nøye, men hjemmesiden skal bare være helt enkel, men likevel se litt OK ut.

Hvilket program anbefales? Det bør helst være et som er gratis, der jeg slipper å drive å skrive inn sånne koder, for det skjønner jeg ingenting av.

Noen tips og råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har fått en tøff utfordring. Å lage en hjemmeside. Det har jeg nemlig aldri gjort før, hehe. Hvem som har gitt meg oppdraget er ikke så nøye, men hjemmesiden skal bare være helt enkel, men likevel se litt OK ut.

Hvilket program anbefales? Det bør helst være et som er gratis, der jeg slipper å drive å skrive inn sånne koder, for det skjønner jeg ingenting av.

Noen tips og råd?

Hvis du ikke kan kodene burdte du egentlig lære deg de enkleste kodene først. Jeg lagde en liten tutorial i fjor høst som du kan ta en titt på hvis du vill. Link til HTML Tutorial.

Endret av dsbmaster
Lenke til kommentar

Jeg er rimelig ny innefor dette feltet, men du kan jo prøve Nvu. Det er helt gratis. Har ikke prøvd det selv, men det funker sikkert fint. Jeg bruker Dreamweaver i splitscreen, for da ser jeg kodene og det visuelle. Men etter vært så har det blitt til at jeg ser mer på kodene. Det er ikke så gresk som det kan virke ved første øyekast...

Lenke til kommentar

Hallo folkens!

Tusen takk for mange tips! Jeg har hatt store dataproblemer den siste måneden, så jeg har måttet konsentrere meg om å få orden på det før jeg begynner med dette. Men nå er jeg snart klar for å sette i gang. Jeg skal prøve å lære meg å bruke disse kodene. Skal sjekke ut de programmene dere anbefaler!

Mange takk!

Lenke til kommentar

Templates er et helvette å begynne med. Du finner den letteste løsningen ved å laste ned en ferdig template, prøver å legge inn skrift i den uten å skjønne en dritt osv. Du får så dårlig kompetanse ved å drive med templates, da du venner deg til den lette løsningen. Da syntes jeg det er bedre å lære grunnleggende HTML og CSS via HTMLdog.com, og faktisk klare å kode sin egen kode som du skjønner noe av, selv om det ikke ser så veldig fancy ut i førsten.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve HyperPage, det tar ikke stor plass og det har et enkelt interface.

Hvorfor jeg anbefaler det for deg er fordi du kan lære HTML med det, du har knapper på siden som legger inn forskjellige tags.

Så hvis du trykker på "Link" knappen, vil dette bli limt inn i editoren: <a href="page.htm">TextHere</a>.

Hvis du har problemer med HTML kan du se i hjelpe filene som har forklaring på alle tagsa editoren har.

Du kan laste den ned her:

http://www.softpedia.com/get/Internet/WEB-...HyperPage.shtml

http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=418116

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...