RevelleR Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Idag avslørte VG-Nett hemmelige dokumenter som avslører regjeringens håndtering av hijab-saken. Hva mener du? Har regjeringen behandlet denne saken godt nok? Endret 4. mars 2009 av RevelleR Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det jeg kanskje synes er verst er at Storberget satt på pressekonferansen og sa "Jeg tar ansvaret", og allikevel lot stakkars Hadia Tajik framstå som syndebukk i media og nettdebatten. Geir Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Nå sier Stoltenberg at regjeringen ikke hadde konkludert noe i denne saken. Kaoset er komplett. I denne saken har regjeringen vært utrolig klossete, for å si det veeeldig mildt. Her bør de legge fram alle fakta på bordet, samtidig som det bør foretas en granskning. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Nei. Denne saken er blitt håndtert særdeles dårlig. Jeg vil ikke vite hvor mye stress og dårlig stemning denne saken har resultert i... garantert mer enn nødvendig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Da er en løgn fra Storberget og enda en løgn fra Stoltenberg veldokumentert. Finnes det igjen noen i regjeringen som ikke er tatt i løgn nå? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Klassisk Tufte-Regjering med klabb og babb. De prøvde altså å få dette inn bakveien hele tiden, uten å avsløre at de var bredt involvert. "Jense-gate"? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det værste for meg er at Jens Stoltenberg stod foran Stortinget (og TV-kameraene) og såkalt lojalt stilte seg bak sin justisminister med uttalelsen "alle kan gjøre feil" når Storberget i virkeligheten ble skjøvet foran hele regjeringen i denne saken! Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Og Storberget igjen dyttet de to søte jentene foran seg. Her snakker vi regjering med integritet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Da er en løgn fra Storberget og enda en løgn fra Stoltenberg veldokumentert. Finnes det igjen noen i regjeringen som ikke er tatt i løgn nå? Og hvordan tolererer regjeringen statsråder som tas i løgn? Er det på tide med utskiftning av visse posisjoner - kanskje til og med sjefen selv? Det jeg synes er enda mer interessant er hva slags andre løgner som er satt ut av Regjeringen og som vi (foreløpig) ikke kjenner til! Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Vi har sett en hel del elendigheter med den rødgrønne regjeringen. Det har vært omrokkeringer i statsråder og ministerposter, det har vært blasfemiparagrafen og hijab-saken, det har vært løgner og bedrageri som regjeringen ikke har lovet velgerne osv osv... Jeg håper at velgerne innser hva som skjer med norge med denne *katastrofe-regjeringen*. Håper ikke stoltenberg sitter i statsministerstolen etter valget til høsten. Kanskje de burde gå av med en gang, hvis de ikke rydder opp etter alt dette rotet? Men det verste av alt er en regjering som fører det norske folk bak lyset. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg vil aldri glemme da Jens Stoltenberg ble tatt for å ha kommet med direkte løgner fra Stortingets talestol og ble konfrontert med det av en journalist i vandrehallen. Hans svar var noe i retning "Jeg sa jo også mye som stemte så mesteparten var jo sant". For en holdning, for en moral! Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Det som bekymrer meg mest er den urovekkende uenighet blant regjeringsmedlemmene og den ansvarsfraskrivelsen i flere ledd i systemet. For meg er det ikke tvil om at kilden til vg må være et medlem av regjeringsapparatet eller noen som er høyt opp i det byråkratiske systemet. For disse protokoller som vg har fått tak i er særdeles vanskelig å få tilgang til. Det er faktisk veldig få aktører som har tilgang til slike protokoller. Dermed er det ingen tvil at kilden til vg jobber høyt i systemet med tilgang til konfidensielle arkiver. Tydelig noen som er missfornøyd med å bli hengt ut som syndebukk under prosessen. Dette bare viser at regjeringen er plaget av indre stridighet og ubalanse, noe som ikke er forsvarlig i en tid der Norge har behov for en stabil og konsensus-dannede regjering som følge av finanskrisen. I følge demokratisk- parlamentariske prinsipper så er nok ikke dette grunnlag nok til å reise et mistillit forslag mot regjeringen fra parlamentet, så jeg utelukker at dette kommer til å skje. Men statsminister må nok svare på eventuelle spørsmål som parlamentet kommer med. Opposisjon ser nok på denne saken som dårlig håndert fra regjeringens side, dermed vil jeg tro at de forfølger saken fordi de ønsker fremstille statsministeren og resten av regjeringen som rotete og løgnaktig. Dette er nå et politisk spill mer enn spørsmål om hijab-saken i seg selv. Endret 4. mars 2009 av statsviter Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg sier som Rush Limbaugh: I want them to fail!!. Håper Jens og småsøstrene fortsetter roingen og driter seg enda mer ut. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hadde Stoltenberg vært laget av tre så tror jeg hans nese hadde blitt plassert i en viss rekordbok. Burde ikke vi borgere ha en rett til å få vite hva som foregår blant de som styrer vårt kjære land? Hvorfor skal vi godta at de hele tiden forteller usannheter eller ganske enkelt unnlater å fortelle sannheten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå