pavement Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 God dag godtfolk. jeg og fruen har bestemt oss for at vi må ha nytt tv bord. jeg fikk da den geniale ideèn om og bygge et selv ut av billige komponenter. hvordan tror dere det blir og ha 3 lack bord fra ikea stående oppå værandre i pyramide? de er 55*55cm store. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) God dag godtfolk. jeg og fruen har bestemt oss for at vi må ha nytt tv bord. jeg fikk da den geniale ideèn om og bygge et selv ut av billige komponenter. hvordan tror dere det blir og ha 3 lack bord fra ikea stående oppå værandre i pyramide? de er 55*55cm store. Det kan nok bli bra. Eventuelt male de. Pass på at du ikke har dvd spiller og lignende som er for brede, så de ikke passer inn Har du tenkt å sette f.eks. dvd spilleren på gulvet mellom beina på ene bordet? For hvis ikke kan det føles ganske tomt der... spesielt hvis du fyller mellom beina på det bordet på toppen med ting, da føles det nok enda tommere Endret 4. mars 2009 av Louigi Lenke til kommentar
pavement Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 tenkte muligens på duk over de to nederste eventuelt ha så stort mellomrom at det akkurat er plass til en vertikal xbox. bluray spiller ps2. 3 og nintendo skall også påplass så er mer redd for at det ikke skall bli plass til alt skall ta noen bilder evt tegne litt når jeg kommer hjem fra jobb og frune kommer fra ikea Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Veldig viktig at det blir stabilt, eg ville vore skeptisk til å stable fleire hyller med små bein oppå kvarandre. Ikea har eit stort utval, kvifor ikkje kjøpe ein vanleg TV-benk der, eventuelt to hyller ved sida av kvarandre? Estetisk sett synest eg det ser best ut med ein avlang benk. Med ein pyramide kjem du samtidig veldig høgt opp. Eg synest Bestå-serien til Ikea ser bra ut. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det høres bra ut Skal nok gå bra, men hvis ikke så kan du jo slå til med 3 bord til som du har i bunn da Lenke til kommentar
pavement Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Veldig viktig at det blir stabilt, eg ville vore skeptisk til å stable fleire hyller med små bein oppå kvarandre. Ikea har eit stort utval, kvifor ikkje kjøpe ein vanleg TV-benk der, eventuelt to hyller ved sida av kvarandre? Estetisk sett synest eg det ser best ut med ein avlang benk. Med ein pyramide kjem du samtidig veldig høgt opp. Eg synest Bestå-serien til Ikea ser bra ut. blir bare 110cm høy. så høyden er ikke noe broblem. skrur jo sammen hele faenskapet også så blir nok stabilt. pluss at vanlig tv bord er dyrt Endret 4. mars 2009 av pavement Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Å snekre ting selv ved å modifisere ting fra Ikea er en god ide. Det sparer tid og arbeid og ikke minst penger i forhold til å bygge ting selv fra bunnen av, mange Ikeamøbler koster mindre enn materialene de er laget av om man skal kjøpe materialer i smått i en vanlig byggevarebutikk. blir bare 110cm høy. så høyden er ikke noe broblem. skrur jo sammen hele faenskapet også så blir nok stabilt. Skal foten av TV-en stå 110 cm over gulvet? Det er høyt, og slitsomt for nakken dersom dere ikke skal ligge godt tilbakelent i stoler med nedfellbar rygg når dere ser TV. Dessuten, dette bordet er 45 cm høyt, tre oppå hverandre er 135 cm, og en pyramide med to nede og et på toppen bør bli 90 cm. Jeg er spent på å se en skisse, for å forstå hvordan du skal ha det. De fleste TV-benker i handelen er ikke høyere enn et slikt bord, 35-45cm, det synes jeg til gjengjeld er lavt, selv snekret jeg et faenskap en mediabenk på 75 cm inkl hjul, det synes jeg er passe. Men jeg vil anbefale alle å sette (eller legge) seg der man skal se TV i sin favorittstilling for å se TV og se mot veggen der TV-en skal være, og la midten av TV-en være ca. der blikket naturlig faller. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Husk at disse lack bordene er stort sett hule inni. Å få belastninga fra et bord på toppen med tv på der det er bare tynn plate er ikke å anbefale. Kjøp heller en gjennomfarget MDF plate og lag noe finere Lenke til kommentar
pavement Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 jaja som menn flest gjør da de flytter inn med dame mista jeg all autoritet over ting som syns. dama la ned veto og kjøpte ett tvbord fra ikea Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hahaha, også heilt out of the blue. :!: Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 jaja som menn flest gjør da de flytter inn med dame mista jeg all autoritet over ting som syns. dama la ned veto og kjøpte ett tvbord fra ikea Da trenger du ny dame, ikke tv bord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå