torjacob Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Noen som kan hjelpe meg med nettverk i XP? Har satt opp ny tilkobling, finner maskinene men kommer ikke inn på de partisjonene som jeg har delt!! Kommer opp " får/har ikke tilgang til maskinen" Har prøvd med både fast og ubestemt IP adresse Problemet er sikkert enkelt men jeg finner ikke frem 8) Bruker XP Home-edition Torben Lenke til kommentar
frg Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Har du lagt til en en bruker som har tilatelse til å bruke de delte ressursene? Lenke til kommentar
trident99 Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Tror du må ha XP Proff. for å knytte pc'en i et nettverk --- undersøk dette først av alt. Terje Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Nei, XP Home funker fint i et vanlig hjemmenettverk. Du må ha XP Pro for å koble deg opp mot et NT Domene/Active Directory. Som sagt tidligere, må du ha opprettet en bruker som har rettigheter til de folderene du har delt ut. Alternativt kan du aktivere Guest kontoen. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Hvis du setter opp at en bestemt bruker (dette er brukere på den aktuelle maskinen) skal ha tilgang på shared mappe vil dette i utgangspunktet kun fungere for den brukeren. Ønsker du derimot at alle på ditt nettverk skal ha tilgang (firewall er å anbefale ut mot internet) så setter du i permissions at "everyone" skal ha tilgang. Da kreves det ikke å være bruker på PC'en for å få tilgang på den. Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Det stemmer ikke helt. Setter du rettighetene til "Everyone", betyr det alle lokale brukere (på den ene pc'en) har tilgang. For at andre pcer/brukere skal få direkte tilgang uten å måtte logge seg på, må du aktivere Guest kontoen. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Bruk network wizarden. Funker hver gang. Du trenger en diskett for å sette det opp på 98/2000 maskiner etterpå. Det finnes andre metoder, men denne er enkel og grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå