Gå til innhold

TCP/IP Nettverk i Windows XP

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med nettverk i XP?

Har satt opp ny tilkobling, finner maskinene men kommer ikke inn på de partisjonene som jeg har delt!! Kommer opp " får/har ikke tilgang til maskinen"

Har prøvd med både fast og ubestemt IP adresse

Problemet er sikkert enkelt men jeg finner ikke frem 8)

Bruker XP Home-edition

Torben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, XP Home funker fint i et vanlig hjemmenettverk. Du må ha XP Pro for å koble deg opp mot et NT Domene/Active Directory.

Som sagt tidligere, må du ha opprettet en bruker som har rettigheter til de folderene du har delt ut. Alternativt kan du aktivere Guest kontoen.

Lenke til kommentar

Hvis du setter opp at en bestemt bruker (dette er brukere på den aktuelle maskinen) skal ha tilgang på shared mappe vil dette i utgangspunktet kun fungere for den brukeren. Ønsker du derimot at alle på ditt nettverk skal ha tilgang (firewall er å anbefale ut mot internet) så setter du i permissions at "everyone" skal ha tilgang. Da kreves det ikke å være bruker på PC'en for å få tilgang på den.

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke helt. Setter du rettighetene til "Everyone", betyr det alle lokale brukere (på den ene pc'en) har tilgang. For at andre pcer/brukere skal få direkte tilgang uten å måtte logge seg på, må du aktivere Guest kontoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...