Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor mange megabyte surfer man i gjennomsnitt hver dag?

Anbefalte innlegg

Telenor har en makspris på å bruke mobilen til nettsurfing på maks 10kr pr. dag. Dette gjelder både om du bruker selve telefonen til å surfe med, eller om du bruker mobilen som modem til en PC. Men det er en maksgrense på 200MB pr. måned.

Jeg skal bruke mobilen som modem nå i en uke, til surfing. Kommer jeg til å overskride 200MB da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ofte htc`en min til å surfe på når jeg er ute å reiser. Bruker den også som turbo3g modem for pc`en innimellom. Og jeg har aldri lastet ned noe mer enn 30-40mb på en måned. Tror trafikken komprimeres ganske bra, for å laste www.hw.no er ikke i nærheten av 1mb i datatrafikk i følge regningene jeg får.

Lenke til kommentar
Telenor har en makspris på å bruke mobilen til nettsurfing på maks 10kr pr. dag. Dette gjelder både om du bruker selve telefonen til å surfe med, eller om du bruker mobilen som

Nåh? Sist jeg leste var at det KUN gjaldt nettsurfing fra mobil, og IKKE dersom du brukte mobilen via PC.

http://www.digi.no/801283/begrenser-billig-surfingen

http://www.digi.no/801248/endelig-blir-mob...and-superbillig

200MB på telefonsurfing er lite, men ok. For PC-surfing er det nærmest en vits dersom du surfer litt aktivt...

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Har bestilt mobilt bredbånd fra Tele2 for å ha i reserve, og bruke det på reise. Og har derfor målt hvor mange MB jeg bruker.

Startet å måle på den bærbare pcen den 1.mars, og har til nå lastet ned 1.80 GB. Og det er kun surfing og mail. Jeg bruker ikke denne pcen til å laste ned noe som helst.

Men jeg har funnet ut hvordan jeg kan bruke minst mulig når jeg er ute på reise:

1. Sjekke e-post via Webmail.

2. Bruke Remote Desktop mot serveren min her hjemme, som jeg så kan bruke til å redigere dokumenter, surfe på nettet med etc.

RDC bruker lite trafikk..

Ellers er det viktig å skru av automatiske oppdateringer etc når du surfer på mobilt bredbånd..så den ikke laster ned en service pack på 500 MB eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...