Gå til innhold

Lost 5x8: "LaFleur"(USA)

Anbefalte innlegg

Likte episoden godt, og spesielt hvordan de virkelig fremhever karakteren Sawyer, som er en virkelig bra karakter som har utviklet seg MYE i løpet av serien. At han etterhvert innledet et forhold til Juliet var ikke så overraskende, tenkte mye på det gjennom episoden at jeg liker det vennskapet som har utviklet seg mellom dem etterhvert. Og syns det forsåvidt var ganske greit at det ble noe mer også. Problemet blir vel dersom Kate nå skal komme og ødelegge alt, og igjen skape et trekantdrama.

Ellers så føler jeg på mange måter at serien er på en vei som går i retning slutten. Dette føltes spesielt sterkt i denne episoden, når Sawyer & co i løpet av tre år endelig har slått seg til ro og mer eller mindre akseptert sin skjebne, at nå er de der for godt, og at vennene deres aldri kommer tilbake. Men så kommer de jo da tilbake likevel. Og siden det tross alt er 1 1/2 sesong igjen, så kommer det jo til å skje mer. Spørsmålet er hva og hvordan. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at Kate ikke helt har gitt opp Sawyer og kommer til å gjøre mye rart for å få han tilbake. det samme tror jeg Jack kommer til å gjøre med Juliet. Jeg håper at dette ikke skjer, for Sawyer/juliet er det eneste paret på øya som jeg faktisk liker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noen som har en ide om hva statuen i begynnelsen av episoden kan være? Den ble jo observert av Sayid, Sun og Michael mens de var på havet i seilbåten også.

Lenke til kommentar

Veldig mange som har mange ideer. Det er ganske opplagt nå at Lost drar inn en del egyptisk historie med hieroglyphene, monsteret som vokter et tempel, hurley tegner en sphinx, halskjedet til Paul(en ankh), og statuen er opplagt egyptisk.

Hvilken gud statuen skal avbilde er vanskelig å si, men det er en mannlig gud siden klærne er så korte. Veldig mange av gudene avbildes iblant med fire tær så det er ikke noe ordentlig hint, men man ser at han bærer noe i hver hånd, og det er mye som peker mot at det er guden Set. Det var visst sånn at hvis man var rødhåret ble man sett på som en tilhenger av Set, eller noe i den duren, og det kan jo da forklare hvorfor øya flommer over av rødhårede. Horace bygde hytta til Jacob, ligner veldig mye på navnet Horus, som også er en gud.

Richard Alpert (R.A. => RA, også en gud) går forresten rundt med eyeliner som er veldig egyptisk og lever evig, han har vært der siden begynnelsen. RA og Set har et slags motstanderskap, så det virker litt som om det er Dharma aka. Set, vs. others og Ra (Richard). Jeg elsker hele denne greia, det passer dritbra med Lost-mysteriet og greiene med litt overnaturlige ting.

Lenke til kommentar
Veldig mange som har mange ideer. Det er ganske opplagt nå at Lost drar inn en del egyptisk historie med hieroglyphene, monsteret som vokter et tempel, hurley tegner en sphinx, halskjedet til Paul(en ankh), og statuen er opplagt egyptisk.

Hvilken gud statuen skal avbilde er vanskelig å si, men det er en mannlig gud siden klærne er så korte. Veldig mange av gudene avbildes iblant med fire tær så det er ikke noe ordentlig hint, men man ser at han bærer noe i hver hånd, og det er mye som peker mot at det er guden Set. Det var visst sånn at hvis man var rødhåret ble man sett på som en tilhenger av Set, eller noe i den duren, og det kan jo da forklare hvorfor øya flommer over av rødhårede. Horace bygde hytta til Jacob, ligner veldig mye på navnet Horus, som også er en gud.

Richard Alpert (R.A. => RA, også en gud) går forresten rundt med eyeliner som er veldig egyptisk og lever evig, han har vært der siden begynnelsen. RA og Set har et slags motstanderskap, så det virker litt som om det er Dharma aka. Set, vs. others og Ra (Richard). Jeg elsker hele denne greia, det passer dritbra med Lost-mysteriet og greiene med litt overnaturlige ting.

Jeg tror ikke det kan være Set pågrunn av at han vanligvis avbildes med en karakteristisk stav og med store firkantede ører. Ettersom som statuen holder noe som kan se ut to to ankher som betyr evig liv/udødelighet, kan det godt være en gud for etterlivet eller fødsel.

Lenke til kommentar

Alle sesongene bør ha en fell-good episode, synes denne var det (selv om den ikke var i nærheten av den optimale feel good-episoden om dharma-bilen). Likte at Sawyer og Juliet fikk et forhold, får se hva oms skjer når Kate kommer. Vi fikk ikke vite mye nytt, men det vises at Dhamra også er greie folk. The others kommer ikke så godt ut, de som ble skutt virket brutale og langt unna hvordan Richard framstår. Den meldte krigen kommer nok, spennende å se om våre venner blir splittet på hver sin side av konflikten.

Lurer egentlig på det samme som Juliet - ble folka som ble igjen på øya reddet da John dro, eller skal de reddes "enda mer" når de får samlet troppene? Skal de opprette øyas balanse?

Deilig å få se statuen. At produsentene viser slikt er en ekstra bonus for den virkelige fansen.

Lenke til kommentar

Denne episoden var virkelig bra, Lost bare fortsetter å levere!

Ikke la Kate ødelegge nå, men det kommer sannsynligvis til å bli et trekantdrama mellom dem, litt dramatikk må vi ha. Hva med Jack, tror dere han er helt ferdig med Juliet? :)

Lenke til kommentar

Nar dere sier det så har je faktisk tenkt over at jeg ikke får den samme følelsen når jeg ser på LOST lenger som når jeg så de 3 første sesongene før jul. Det at de begynner å oppklare ting og ha færre cliffhangere samt vise mer av ting man bare har fått glimt av er litt uvant for LOST, men allikevel på en bra måte. Jeg gleder meg som en unge til torsdager hver uke for tiden :D

Håper de har med den 4 tåede statuen av en grunn og ikke bare for mysteriennes skyld, hadde vert helt konge å få vite mer om øya "opprinnelse" og historien fra en stund tilbake.

Det hadde vert fint å få "utforske" Dharma barracksen i en episode og, hva skal Namaste (ep 9) handle om?

Lenke til kommentar

Bare en liten detalj som har plagd meg litt.

Når Locke klatrer ned i brønnen og flashet kommer. Sawyer tar jo tak i tauet og holder det. Og etter flashet så står han og holder et tau som går ned i bakken.

John holder jo i det samme tauet, men det forsvinner etter flashet og John faller ned og brekker benet. Hvorfor er ikke tauet der etter flashet, mens over bakken så er det der?

Lenke til kommentar
Bare en liten detalj som har plagd meg litt.

Når Locke klatrer ned i brønnen og flashet kommer. Sawyer tar jo tak i tauet og holder det. Og etter flashet så står han og holder et tau som går ned i bakken.

John holder jo i det samme tauet, men det forsvinner etter flashet og John faller ned og brekker benet. Hvorfor er ikke tauet der etter flashet, mens over bakken så er det der?

Om jeg husker riktig så forsvinner ikke tauet, det er Locke som glipper tauet når flashet kommer og faller ned og lander på en skarp stein

Lenke til kommentar
Locke glipper tauet ja, mest sannsynlig fordi han vet at hvis han ikke slipper blir han sittende fast under bakken.

Kan hende han ikke karer å holde fast siden lyset og lyden blir så sterk, virker som om det kommer fra brønnen

Lenke til kommentar

Det er jo også en mulighet, men folk pleier som vanligst å holde fast på noe hvis de vet det er livsviktig. Locke visste at han kom kanskje til å sitte fast i bakken hvis han ikke slapp, men det kan også hende han glapp taket!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...