Filmvenn Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) "LaFleur" Her skal det bare diskuteres episoden "LaFleur" som utgjør årets åttende episode. Annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd. Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM. ________________________________________________________________________ "LaFleur" was written by Elizabeth Sarnoff & Kyle Pennington and directed by Mark Goldman. Handling(OBS spoilers!) Sawyer perpetuates a lie with some of the other island survivors in order to protect themselves from mistakes of the past Endret 4. mars 2009 av Mahavishnu Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Høres merkelig ut må jeg si, ser ikke helt hva den løgnen skulle være så de slipper fri ifra ting som har skjedd før.. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Er vi ikke litt tidlig ute? Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Er vi ikke litt tidlig ute? Nei? Den kommer jo i natt. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Gleder meg som søren, har virkelig tro på denne episoden! Endret 4. mars 2009 av Selvin Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Tror jeg skal holde meg unna denne tråden før jeg har sett episoden, og ikke gjøre samme feilen som i forrige uke da jeg fikk de 3 ordene som ødla alt for mye Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Tror jeg skal holde meg unna denne tråden før jeg har sett episoden, og ikke gjøre samme feilen som i forrige uke da jeg fikk de 3 ordene som ødla alt for mye Hvilke 3 ord? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Tror jeg skal holde meg unna denne tråden før jeg har sett episoden, og ikke gjøre samme feilen som i forrige uke da jeg fikk de 3 ordene som ødla alt for mye Hvilke 3 ord? Ben drepte locke! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ødela klimakset for meg det også, på akkurat samme måte, kikka på denne tråden Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Under en halvtime sendes i canada. Så blir en halvtime til jeg ser den nå. Gleder meg, har høyere forventninger til denne episoden enn noen episoder tidligere. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Neiii, Mahavishnu, jeg ville lage denne tråden, din ......, neida. ha-ha. Wohoooo, gleder meg som bare fyyyyy, til denne episoden, har super lyst til å sitte oppe og vente til klokken 5, men tror nesten jeg får vente til i morgen etter skolen Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Namaste folk`s! "LaFleur" Wow, en veldig grei episode. Nødvendigvis ikke veldig actionfylt men den startet med en teaser, så enda en teaser som vi ikke kom mer inn på. Så igjen startet virkelig forsettelsen på "This Place Is Death" og det lagt til en "game-changer" på slutten. Virkelig herlig at vi nå får vite mer om den nest-viktigste gruppen(kanskje viktigste?) på hele serien. Likte episoden virkelig fordi den svarte på de største hvorfor-spørsmålene som er bra å ikke vente for lenge på(nye episoden vises om to uker). Det som kan være dårlig er at episoden endte med en ikke så stor cliffhanger(stort for karakterne, men ikke oss vil jeg nå si). I tilegg så var kanskje det nye "paret" kanskje en smule patetisk, men alikevel jeg likte det. Kudos for gjesteskuespiller. Horace Goodspeed, Alpert og Amy er spilt av 3 forskjellige og gode skuespillere. Håper på mer av alle tre, som vi nesten selvfølgelig får engang i fremtiden. En 9 av 10 episode. Følte den ikke var så bra, men det var liksom ingenting den manglet og jeg ble hvertfall storfornøyd over at det ikke var en så krafitg cliffhanger og det at episoden var veldig bra sammensatt med litt ekstra. James LaFleur Haha bra at de oppkaller karakterer etter noe annet enn vitenskapsfolk og lignende. Dette navnet virket veldig dårlig først må jeg si, men hadde nok vært mye mer bedre enn James Smith eller noe sånt. Likte veldig fremvisiningen av Sawyer i episoden. Fra en masete "hick" til en ordentlig leder som han på en måte nesten ble i tredje sesongen, da Jack forsatt var i fangenskap og Kate var ute etter Jack sammen med Locke og Co. "I love you"-scenen følte jeg var veldig "søt" men mere voksen kjærlighetscene enn vi noen gang før har sett på serien. Første gang jeg ærlig talt har brydd meg om noe sånt siden Jin og Sun i de to første sesongene. Likte det at Sawyer har kommet så langt. Han er så og si den karaktern bortsett fra Desmond, Ben, Faraday, Miles og Juliet jeg virkelig liker. Forandringen er kanskje den beste jeg har sett i en karakter på serien. Hvertfall siden Desmond som en stressfull gunmanic til den karaktern jeg virkelig liker best på serien og er den første som har fått meg til å gråte av Lost. In a good way, og jeg innrømmer det "The Constant" var herlig. Henry Ian Cusick skulle glatt fått Emmy for den prestasjonen. De la også til en god kommentar av Sawyer som virkelig tok kaka. Håper på at han ikke går tilbake på Kate og at kanskje forfatterne nå tenker på å drepe av Kate. Hun har egentlig ikke noe mer å gjøre på serien vil jeg si. Det har hun så og si lenge, men forfatterne ga henne litt kjøtt på beina med Aaron i hennes omsorg. Lilly(Kate) er kanskje rundt ok skuespiller, men jeg ser bare dårlig i hennes prestasjoner, ikke noe å ta vare på. Juliet kan lett ta over plassen til Kate, det har hun vist i tidligere episoder. BTW: En liten "laugh" som egentlig ikke er så gøy men. New faces of the big D.I. Episoden startet med to småkjente serieskuespillere. Wow første jeg gjenkjente var Patrick Fischler fra Mad Men(Must se serie for dere med sans for kvalitet), som spilte Jackie om jeg ikke husker så feil. Så Kevin Ranking fra Friday Night Lights. Tror ikke karakterne er noen vi kommer til å bry oss om. Men vi vil få se en del av fremover. Amy derimot der har vi en dame som jeg håper kommer til å være på Lost i en stund. Michelle Dressler syntes jeg aldri skulle vært drept av 24 tiltross for at jeg aldri kjøpte det at Michelle var litt tøff. Reiko Aylesworth passer bedre i rollen som Amy enn jeg noengang har sett henne som Michelle. Nå hvem er ungen hennes? Vi kan utelukke Ben, Tom og Alpert vil jeg si. Goodwin er mulig, men førstevalget er Ethan da Eloise Hawking er moren til Daniel. Gjensyn med både Horace og Alpert var herlig. Nå hva skjedde med førstekona til Horace Goodspeed? Teorier? Oliva Goodspeed, som vi har sett med han både av øya når Ben ble født, og på øya som lærern til Benjamin Linus som barn. Første som døde av viruset? Bare jeg som venter på at unge Ben, og kanskje Goodwin eller Ethan dukker opp? Daniel Faraday, you D(harma)rama-queen Første gang jeg egentlig sier noe negativt om Jeremy sin karakter på serien, men virkelig det var enten dårlig skrevet eller dårlig spilt akkurat den delen hvor vi så Faraday først i episoden. Wow, ingen gjettet at jenta i rød kjole og som hadde rødt hår var Charlotte. Kunne nesten vært bedre cliffhanger hvis hun ble vist på en bedre måte. Endret 5. mars 2009 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Moff Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Skulle tro Ben som liten var på øya nå? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Jo han må jo være det. Til og med Pierre Chang og Radzinsky burde være der nå. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Spennende episode. Men synes det var rart at vi ikke fikk se noe til Oceanic-folkene fra før de forlot øya... Edit: dette skjedde så klart før Oceanic 815 styrta... Endret 5. mars 2009 av JFM Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Fantastisk herlig episode, synes spesielt forholdet mellom Jim LaFleur (genialt navn) og Juliet er konge. Har alltid likt Juliet, og som Mahavishnu sier, kan hun lett ta over for Kate. Jeg håper virkelig ikke Kate kommer og ødelegger alt nå. Da blir det Syns Lost har tatt en veldig god retning, og det at vi får vite mer om dette Dharma Initiative som vi så lenge har ventet på, er fantastisk. Det er også utrolig artig å se, noe som også Mahavishnu påpeker, hvordan mange av karakterene har forandret seg, da spesielt Sawyer. Han er en av mine definitive yndlingskarakterer sammen med Desmond, Locke og Ben. Kjempegode skuespillerprestasjoner av de fleste i denne episoden, ingen tvil om det. Litt merkelig det der med Daniel på begynnelsen, da klarte jeg ikke helt skjønne hva som foregikk, men det var bare en liten bagatell om vi ser helheten i episoden. Det at Charlotte (hvis det er hun) var på øya kom ikke som noen stor overraskelse, det har vi forsåvidt ventet oss. Etter tre år har gått i Dharma Campen har vi ikke sett noe til mr. Faraday (om vi ser bort i fra starten på episode 2, der han jobber i Orchid), så jeg lurer på hvordan han klarer seg. 2 uker er ALT for lenge å vente på "Namaste". Sesong 5 har sålangt vært en fantastisk opplevelse, og jeg har ikke tro på at det stopper her! EDIT: Lurer forresten på når Miles, Sawyer, Juliet og Faraday var etter at det flashet der brønnen forsvant var. Vi fikk se statuen i det fjerne, noe som ga meg et lite kick siden dette også har vært et ubesvart spørsmål veldig lenge. Mange gode artigheter her, noe som etter min mening avgjør saken om at Lost i det hele tatt er det det er, en fantastisk serie! Endret 5. mars 2009 av Selvin Lenke til kommentar
chokke Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Woohoo. Denne episoden falt veldig godt i smak. Å se mer av Juliet er aldri noe en sier nei til . Samtidig så var det ikke alt dette pisset med å ikke snakke om ting, her gikk Sawyer rett på sak og nevnte John og hele pakka. Fantastisk. Likte også at Sawy.. Jim og Juliet er godt i gang, men så kommer vel Kate og syter. Jaja, Kate kan ta seg av doktor Jack for alt jeg bryr meg. Får håpe at de ikke har helt glemt hverandre, men derimot snakker om ting og ikke ser på hverandre som fremmede . Daniel får vel Charlotte og alle er fornøyd . Forsåvidt ganske logisk at Charlotte forsvant, og regner med at Daniel forstår dette etter en tid og sier det Charlotte sa at Daniel hadde sagt til henne som barn. En sirkel med andre ord . Lenke til kommentar
AnjoEntertainment Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg liker ikke alt dette fram og tilbake tullet, med andre ord blir det kanskje: jeg liker ikke helt retningen serien tar. Dette med at de blir Dharma-folk osv. Jeg synes det blir... for dumt. Jeg føler at sesong 1 ikke hadde noen som helst rolle bortsett fra at de kræsjet med et fly, og den følelsen liker jeg ikke. Jeg føler et slags tomrom i serien nå, og denne episoden hjalp ikke noe særlig. En grei episode, men ting går for fort. Tror det er dette som tar livet av LOST-feelingen jeg som oftest har. Plutselig tre år fram i tid, så tilbake igjen, så er de DHARMA-crew, så kommer Locke tilbake til Jack og de, så blir han drept, så blir han gjenopplivet når han returnerer til øyen osv, osv. Huffa meg! Blir for mye rot. Jeg er ihvertfall mer LOST enn hva jeg selv foretrekker. For meg er jeg skeptisk til at det vil ta seg opp, men jeg skal ikke slutte å se på av den grunn. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Nydelig episode IMO! Liker veldig retningen serien tar nå! Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 En veldig god episode. at vi fikk se statuen var nok til å få meg i himmelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå