Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dette er komplisert

Gjest usikker86

Anbefalte innlegg

Gjest usikker86

Jeg ønsker å være anonym da mange kanskje vet hvem jeg er her på forumet. Hun besøker ikke dette forumet, men dersom hun leser dette, vet hun nok hvem jeg er.

Jeg er 22 år og hun er 18. Vi har begge vært kollegaer siden Juni 2008, og har siden august 2008 hatt veldig god kontakt på jobb. Vi har ikke hatt noe spesielt vennskaps forhold på friditden hvor vi besøker hverandre o.l. Men vi har hatt god kontakt over MSN og nettsider som f-eks Facebook.

I slutten av 2008 ble det slutt mellom henne og kjæresten etter godt over 1 år, og jeg har siden november 2008 hatt gode følelser for dama. Noe som hun også har hatt for meg etter at det ble slutt mellom henne og eksen. Vi er kanskje begge sjenerte for hverandre, noe som ofte har medført til at vi kan snakke i 1 -2 timer over msn, mens nesten ingenting på jobb. Vi vet ikke hvorfor, men en forklaring er det nok.

Siden vi begge er sjenerte, valgte vi å snakke om følelser over MSN. Og jeg vet dette høres veldig dumt ut, men vi inngikk forholdet på MSN også. Big mistake. Etter en videokveld i begynnelsen av februar lurte hun på om vi bare kunne være venner, og forholdet var nesten ikke noe forhold, da det ikke varte lengre enn et døgn. Hun mente at det ikke var pga. meg at forholdet ble avsluttet, men pga. henne. Da hun enda ikke var kommet over eksen. Noe jeg forstår.

De første 2 ukene tenkte jeg ikke på noe annet enn henne, og var til tider deprimert. Hun mente at jeg burde ha kommet over ”døgnet” for lenge siden, og det er greit. Men det tar lengre tid å komme over følelser, for å si det sånn. Så jeg prøvde å snakke ut om det, men hun var bare avvisende. Noe jeg egentlig ikke forstår, men hun ville kanskje bare komme over meg?

Etter dette har vi prøvd å holde på vennskapet med å f-eks dra på bowling flere ganger med andre venner. Vi snakker fortsatt mye på MSN, og hun har i det siste åpnet seg mye. Da har hun snakket om ting som bare den nermeste familien nå vet om henne. Hun har problemer med det personlige, men siden jeg er glad i dama og respekterer henne, så ønsker jeg ikke å snakke om det i et åpent forum.

Det som forvirrer meg er at hun siden vi avsluttet forholdet, stadig har kommet med hint om at hun lider av kjærlighetssorg, om at hun liker noen osv. Samtidig har hun sagt til meg at det aldri kommer til å bli noe mellom oss. Og jeg vet at dette er tegn på at jeg må komme meg videre, noe jeg også gjør. Men fortsatt ligger det noen følelser om henne, det er ikke slik at jeg fortsatt har ”sommerfugler i magen” bare jeg ser henne, men jeg bryr meg om henne, og kunne kanskje gjort alt. Jeg vet ikke om det er meg hun fortsatt tenker på, om det er noen andre hun tenker på. For jeg merker at hun er forvirret. Og det gjør også meg forvirret. :/

Jeg er uerfaren og trenger litt hjelp. :-) Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her virker det som toget desverre har gått sin vei.

Hun sier rett ut at det aldri kommer til å bli noe mellom dere, og med mindre hun er veldig dårlig på å spille hard to get, er det nok akkurat det hun mener.

Hun har allerede kommet med "kan vi ikke bare være venner" og "det er ikke deg, det er meg" som er to av de tydeligste tegnene på at det ikke kommer til å skje noe.

Hun er nok, som du sier, forvirret. Følelsene hun hadde for eksen sitter nok litt igjen i henne, og hun føler at hun trenger litt albuerom.

Og det eneste du kan gjøre, er å gi henne det. Hun vet allerede hva du syns om henne, så du trenger ikke lenger å prøve å formidle det.

Kom deg videre, og begynn å behandle henne som akkurat det hun vil. Som en venn. Hvis hun ombestemmer seg og vil ha noe mer, så kommer hun til å vise det når hun ser at du har satt fokuset ditt et annet sted enn akkurat på henne.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest usikker86
Her virker det som toget desverre har gått sin vei.

Hun sier rett ut at det aldri kommer til å bli noe mellom dere, og med mindre hun er veldig dårlig på å spille hard to get, er det nok akkurat det hun mener.

Hun har allerede kommet med "kan vi ikke bare være venner" og "det er ikke deg, det er meg" som er to av de tydeligste tegnene på at det ikke kommer til å skje noe.

Hun er nok, som du sier, forvirret. Følelsene hun hadde for eksen sitter nok litt igjen i henne, og hun føler at hun trenger litt albuerom.

Og det eneste du kan gjøre, er å gi henne det. Hun vet allerede hva du syns om henne, så du trenger ikke lenger å prøve å formidle det.

Kom deg videre, og begynn å behandle henne som akkurat det hun vil. Som en venn. Hvis hun ombestemmer seg og vil ha noe mer, så kommer hun til å vise det når hun ser at du har satt fokuset ditt et annet sted enn akkurat på henne.

Nå har det seg slik at hun ikke vil ha noe med eksen og gjøre, så det er tydelig at noe gikk galt mellom de. Jeg ønsker ikke og rote meg bort i fortiden hennes. Men som du sier, så skal jeg gi henne rom, og tenke på noe annet. Samtidig føler jeg at jeg ikke bør glemme henne heller. :-)

Takk ^^

Lenke til kommentar

Dersom du vil ha bort følelsene fortest mulig kan du begynne å redusere snakkingen litt og litt på msn slik at du ikke blir sittende i følelsescella. Det kan faktisk være sunt for begge. Jeg tror at i slike forhold som akkurat disse så må man bare redusere all kontakt ned til så lite som mulig. Når du har kommet over følelse og det har gått en liten stund kan du eskalere kontakten igjen.

Mot de la Vie ;)

Lenke til kommentar
Gjest usikker86

Nå har hun brutt all kontakt uten forklaring, og jeg tror egentlig ikke jeg vil høre den heller. :-) Moving on..

Lenke til kommentar

Eg har opplevd nesten det samme som deg, men det beste du kan gjere er å drite i ho. Du blir som ein person ho kan fortelle om sine problem, men når den tid er forbi... Jepp då er du ikkje noko anna enn ein klage stein. Sorry men her er det ikkje så mykje du kan gjere anna enn å prøve så godt som du kan å gløyme heile dama.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...