Gå til innhold

Canon IXUS 870IS - veeeldig tregt?


Anbefalte innlegg

Jeg måtte oppgradere fra 800IS til 870IS etter at jeg var klønete og mistet det gamle kameraet i asfalten.

 

Det jeg mener å merke nå er at det tar veldig lang tid fra jeg trykker inn avløseren til bildet blir tatt, nesten på nivå med gamle mobilkameraer. Hva skal dette bety? Foreløpig har jeg bare tatt bilder inne, dette har kanskje noe å si.

 

Men inntrykket mitt er så langt at 800IS var bedre å bruke til å ta bilder av gutten min som løper rundt og ikke har lyst å stille seg opp for å bli fotografert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mye å si hvilket modus du har den i... Slår jeg på ansiktsgjenkjenning og full-kjempe-automatiskmodus på Panasonicen min kan det ta det en evighet før bildet blir tatt og det kan ta sekunder fra skjermen blir svart til bildet faktisk blir tatt :) Og da er øyeblikket borte ...

 

Med litt mindre automatikk går det mye fortere da :)

Lenke til kommentar

Slå av anti-røde-øynefunksjonen, ansiktsgjenkjenning, smilegjenkjenning, kjenne-igjen-personen-modus og alt annet unyttig som legges inn i kameraene i dag som bare gjør de tregere og tregere.

 

Et tips er også å trykke utløseren halvveis ned (og holde den der) for å fokusere, og så trykke videre helt ned når man er klar til å ta bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...