abene Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 En ny mulighet har nå dukket opp i Windows 7. Les mer Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hva skjer hvis man fjerner IE8 uten å ha installert en annen browser først? Regner med at man kan bruker explorer.exe og taste inn internett-adressen der, men surt hvis heller ikke det går... Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Men vil det være noe poeng i å fjerne IE8 når W7 kommer ut? Jeg liker fortsatt å ha IE liggende på maskina i tilfelle jeg snubler borti en webside som krever IE. Begynner heldigvis å bli få av de, men det er fortsatt noen. Admin grensesnitt på IT utstyr er jo en virkelig sinke på det området. Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Jeg er allergisk mot blå E'er. Spesielt hvis de har sånn saturn-ring rundt seg! Så dette er gode nyheter Endret 4. mars 2009 av Leaκim Lenke til kommentar
Professional Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Er mer en mulighet for å fjerne hvis en ønsker. Er kun positivt det, samtidig som de her noe å slå i bordet mot EU. Hehe microsoft er så genial <3 Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Hva skjer hvis man fjerner IE8 uten å ha installert en annen browser først? Regner med at man kan bruker explorer.exe og taste inn internett-adressen der, men surt hvis heller ikke det går... Dette har ikke vært noen problem i andre OS, og tror nok at MS klarer å tenkte så langt at dette skal bli smertefritt. Vil anta at det vil være mulig å installere MS sin egen programvare via Windows-update, og da IE ikke er et krav vil all oppdateringer og alle andre muligheter man var via Windows-update bli gjort via et eget oppdateringsprogram. Endret 4. mars 2009 av tamarin Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Detta har man kunnat gjort sedan Win95 så jag ser inte helt poänget... Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Men vil det være noe poeng i å fjerne IE8 når W7 kommer ut? Jeg liker fortsatt å ha IE liggende på maskina i tilfelle jeg snubler borti en webside som krever IE. Begynner heldigvis å bli få av de, men det er fortsatt noen. Admin grensesnitt på IT utstyr er jo en virkelig sinke på det området. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419 Så slipper du å ha IE liggende. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ser ikke det store problemet å ha IE liggende innebygd på pc'en. Det MS kanskje heller kunne ha tenkt på er å finne en løsning som gjør at IE kommer som et alternativ men at en samtidig kan få koblet seg opp og hentet ned den nettleseren en har lyst på. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Med ie tab så må man ha ie inne da... Prøv linux så skjønner du det.. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Med ie tab så må man ha ie inne da... Prøv linux så skjønner du det.. Selvfølgelig, MS gir ikke bort sin renderings-motor til hvem som helst Å fjerne IE som nettleser har aldri vært noe stort problem, det er integreringen av renderings-motoren i OS-et, og i forskjellige programmer(Steam f.eks.) som er "problemet" Det jeg ønsker meg er muligheten til å velge Gecko eller Webkit som renderings-motor. Kan ikke lure EU med en enkelt checkbox Endret 4. mars 2009 av Tordenflesk Lenke til kommentar
raysv Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Detta har man kunnat gjort sedan Win95 så jag ser inte helt poänget... Aldri vært mulig å fjerne IE fra windows _helt_, så her tar du feil hvis det er dette du snakker om Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Er mer en mulighet for å fjerne hvis en ønsker. Er kun positivt det, samtidig som de her noe å slå i bordet mot EU. Hehe microsoft er så genial <3 Enig med deg her. Å lage et dataprogram med uninstall-funksjon i 2009, slik at brukeren kan velge å fjerne det. Hvorfor har ingen tenkt på det før? Pure genius Endret 4. mars 2009 av Langbein Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Aldri vært mulig å fjerne IE fra windows _helt_, så her tar du feil hvis det er dette du snakker om Det har ALLTID vært mulig å fjerne nettleseren IE, men renderingsmotoren har aldri(?) kunnet blitt fjernet. Endret 4. mars 2009 av Tordenflesk Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Samtidig må man ha IE for å anvende Windows Update !? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Med ie tab så må man ha ie inne da... Prøv linux så skjønner du det.. Jeg har fjernet IE med diverse guides jeg har fulgt på nettet. IE-tab fungerer fortsatt som bare juling. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 <sarcasm> Nå er verden reddet...Fantastisk arbeid av EU og FriProg miljøet! Yess.......</sarcasm> Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Med ie tab så må man ha ie inne da... Prøv linux så skjønner du det.. Jeg har fjernet IE med diverse guides jeg har fulgt på nettet. IE-tab fungerer fortsatt som bare juling. Da har du fjernet "skallet" til IE, men ikke "innmaten". For når du kjører Firefox med IEtab så bruker den (derav navnet) IE sin renderingsmotor Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Men vil det være noe poeng i å fjerne IE8 når W7 kommer ut? Jeg liker fortsatt å ha IE liggende på maskina i tilfelle jeg snubler borti en webside som krever IE. Begynner heldigvis å bli få av de, men det er fortsatt noen. Admin grensesnitt på IT utstyr er jo en virkelig sinke på det området. Denne nyheten betyr trolig at Windows Update og en rekke andre tjenester og programmer ikke lengre må være avhengig av IE for å fungere. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Det er lenge siden at windows update har vært fult ut avhengig av IE med activeX. BITS har blitt brukt nå i årevis . Fom Vista er BITS benyttet for WU fra kontroll panel. Endret 4. mars 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå