Gå til innhold

Geil går for grønt

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sammenlignbare målinger av temperaturen inni minnebrikkene ved bruk av beskyttelseplater og uten? Jeg tror som sagt at vinningen går opp i spinningen temperaturmessig og at disse subjektive "føles mye bedre" og "jeg ville ikke orket å tenke på.." er mer overtro enn realitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror som sagt at vinningen går opp i spinningen temperaturmessig og at disse subjektive "føles mye bedre" og "jeg ville ikke orket å tenke på.." er mer overtro enn realitet.

Gjelder det og hvis det er en vifte som blåser på minnemodulene, tror du?

Lenke til kommentar

Blodklokker man DDR2 til 2.2v+ og har på en vifte så har nok HSene en funksjon. Men som sagt, i unntakstilfeller og dermed er det ikke behov for HSer på 90% av produktene. Og som simen1 viste til koster det 13,- ink. frakt å kjøpe disse selv.

HS står for HeatSpreader, ikke HeatSink. Ellers vil varmespredere(HS) ha større funksjon når de også har kjølefinner på toppen og kanskje tom et viftekit på toppen der igjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Alle moner drar, som endel har sagt. Skjermkortene må vel gjerne trekke såpass for å yte til de kravene vi stiller i dag, men man kan jo håpe de klarer å senke forbruket der også. Man må uansett starte et sted, om minnebrikkene krever mindre strøm, og yter like bra, er det bare positive ting med det.

Men som andre sier, så er det mange andre områder man kan ta fatt på også, spesielt emballasje. Jeg har vært med å satt ut noen skrivere via jobben, og tror aldri jeg har sett så mye avfall i forhold til selve skriveren. Hele esken skriveren kommer i er fylt med plast og dritt etter den er pakket ut, forsåvidt en bra jobb å klare å få plass til all plasten mens skriveren er i esken. Logikken sier at det ikke burde gå, men så bruker man jo gjerne en time bare på å fjerne plast av utsiden og innsiden av skriveren og dens deler.

Det hele kommer gjerne ned til at man som forbruker ønsker billige varer, og derfor må ting masseproduseres, og blir derfor et behov for å kunne lagre det i store kvanta, osv osv, det baller på seg. Folk flest ønsker å være miljøbeviste, men ikke betale mer for ting de ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...