Crimsona Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hei, tror jeg har et problem med at rammen ligger på en lavere mhz en det den skal? Noen som kanskje vet hva som er feil? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hva mener du den skal ligge på? Lenke til kommentar
Crimsona Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Det er jo disse brikkene som sitter på hovedkortet mitt, og de burde jo da ligge på 533 Mhz? Corsair TWIN2X 8500C5 DDR2 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Du må justere selv i bios. Lenke til kommentar
Crimsona Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Du må justere selv i bios. Justere Volten da eller? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Både spenning og frekvens. Lenke til kommentar
Crimsona Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Noe fasit svar på hva jeg skal justere til da? eller må jeg bare prøve meg fram? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Sjekk bios/manual Noe ala: Memory frequency: justeres ved divider til 1066MHz Memory voltage: Finn ut hva brikkene dine skal ha. Edit: Navnene varierer litt fra kort til kort. Endret 4. mars 2009 av Pastafarian Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ytelsen du tjener på å guffe opp brikkene er forsvinnende liten. Slikt raskt minne er mest for de som skal overklokke FSB, og ikke for de som bare tenker raskere minne, for her får du kun se forskjell i benchmarks stort sett. Største forskjellen du vil se i spill er rundt 0.1 FPS. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Prøv FSB:DRAM ratio i BIOS på 1:2 siden du åpenbart har FSB på 266Mhz og da gir forholdet FSB:DRAM på 2:3 deg en hastighet på 400Mhz som du har nå. Sett spenningen på ca. 2.0V når du endrer FSB:DRAM forholdet til 1:2 Om maskinen blir ustabil (tror ikke) så kan du gå opp i 2.1V på spenningen, men tror nok ikke at det skal være nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå