WheelMan Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Joda, det har seg slik at de fleste en gang gir seg ut på den store søken etter bil - og nå er det min tur. Som mange sikkert vet er jeg rullestolbruker, og jeg får ikke gjort noe med det innen nær fremtid hvertfall. Bil har som sagt kommet opp som et hett tema, og jeg trenger da noe brukervennlig, med fire hjul og ei automatkasse, som tåler et par års bruk uten de alt for enorme kostnadene. Jeg har et par kriterier; stasjonsvogn, automatgir, preferrably brukt, og helst AWD. Pris har jeg ikke tenkt til å nevne, da jeg ønsker at dere legger frem forslag for alle prisklasser (within reason) Work your magic! Er åpen for det meste, som sagt. Spent på hva dere kommer opp med. Er det noen spørsmål, fyr løs Endret 4. mars 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
MSg Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Her går du for en Audi Q-klasse synes du. Q7 er jo unektelig fin og pen ^^ Jeg vil være med på biltur når du får bil! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Da slenger jeg ut Volkswagen Caravelle. Stor praktisk(urk) dieselbil med syncro og alt. Nyeste ser ikke helt javlig ut heller. Men jeg har aversjon mot alle mennesker som kjører Caravelle, og trekker derfor forslaget mitt. En fornuftig stasjonsvogn som ser bra ut er den nye Citroen C5. Dette er en stor bil sånn at det ikke er noe stort problem å få både deg selv og en lett rullestol inn, men den er ikke så stor at du kan rulle rett inn. Det kan du i Mercedes Vito som er noe større og (hertfall de eldre) belemret med endel problemer. Men, får du denne dekket av Hjelpemiddelsentralen? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Da slenger jeg ut Volkswagen Caravelle. Stor praktisk(urk) dieselbil med syncro og alt. Nyeste ser ikke helt javlig ut heller. Men jeg har aversjon mot alle mennesker som kjører Caravelle, og trekker derfor forslaget mitt. En fornuftig stasjonsvogn som ser bra ut er den nye Citroen C5. Dette er en stor bil sånn at det ikke er noe stort problem å få både deg selv og en lett rullestol inn, men den er ikke så stor at du kan rulle rett inn. Det kan du i Mercedes Vito som er noe større og (hertfall de eldre) belemret med endel problemer. Men, får du denne dekket av Hjelpemiddelsentralen? Jeg har et par kriterier; stasjonsvogn, automatgir, preferrably brukt, og helst AWD. Caravelle har vært oppe som forslag, ja, men VW leverer ikke AWD og automat på samme bil - samme med Vito, som forøvrig er en møkkabil. Såvidt jeg har fått med meg er Audi, BMW, Mercedes og Volvo de eneste som leverer AWD og automatgir, hvor du på to-tre av disse betaler litt i overkant mye for merket. Det er kun klasse 2 (Caravelle, Vito o.l.) som dekkes av HMS, og da må jeg ha bilen i 11-12 år noe som er i overkant etter min mening. Vi har en 1997 Caravelle nå, som vi har vært griseheldig med. Ingen større reperasjoner, men nå etter 11 år og 270 tusen på telleren begynner den å vise tegn på slitasje. Som nevnt er jeg ute etter en stasjonsvogn av praktiske årsaker, og det ekskluderer da en eventuell Q7 MSg, desverre Om jeg velger å gå for stasjonsvogn må dette gå ut av min egen lommebok (bortsett fra ombygging), så i utgangspunktet ser man etter noe litt eldre brukt. Mompen og jeg kom opp med denne i de sene nattetimer, som ifølge en BMW-entusiast som han er, har godt AWD-system, samt god motor og girkasse. Subaru Legazy? Den er under lupen også, men jeg liker ikke helt designet på de nye desverre. Endret 4. mars 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hva med en kompakt-SUV? Subaru Forester? Nissan Qashqai? VW Tiguan? Lenke til kommentar
crea Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 VW Passat 4-motion med automatgir kan du vel få til en til nogenlunde ålreit pris. Tuareg'n syns jeg er grisetøff, men den er noe dyrere. Skal du ha en litt eldre bil så ville jeg helt klart valgt en BMW 3 serie Touring iXA (E30). De er gromme Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg ville tittet nærmere på Subaru Legacy. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Hva med en kompakt-SUV? Subaru Forester? Nissan Qashqai? VW Tiguan? De blir noe vel høye. Må ha i tankene at jeg må løfte meg selv inn i bilen, dvs at jeg må nå håndtaket over førersiden fra stolen. VW Passat 4-motion med automatgir kan du vel få til en til nogenlunde ålreit pris.Tuareg'n syns jeg er grisetøff, men den er noe dyrere. Skal du ha en litt eldre bil så ville jeg helt klart valgt en BMW 3 serie Touring iXA (E30). De er gromme Skal forske litt på Passaten, ja. Tuareg er uten tvil tøff, skal forske litt på den også Jeg ville tittet nærmere på Subaru Legacy. Som sagt, har de under lupen. Den der så jo ganske snasen ut også Takk for hjelp så langt! Keep'em coming, setter pris på alt av tips, info, linker o.l. Endret 4. mars 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 VW Passat 4-motion med automatgir kan du vel få til en til nogenlunde ålreit pris.Tuareg'n syns jeg er grisetøff, men den er noe dyrere. Skal du ha en litt eldre bil så ville jeg helt klart valgt en BMW 3 serie Touring iXA (E30). De er gromme Det er vel kun R36 versjonen man får en kombinasjon av automat og 4-motion på Passat? Lenke til kommentar
crea Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det er vel kun R36 versjonen man får en kombinasjon av automat og 4-motion på Passat? Neida, 2,5l TDI V6 har også den kombinasjonen link1 link2 Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det er vel kun R36 versjonen man får en kombinasjon av automat og 4-motion på Passat? Neida, 2,5l TDI V6 har også den kombinasjonen link2 Ahh! tenker kun på nye biler jeg ser du Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Det er diesel da. Liker ikke lukta og lyden fra de, så er primært på utkikk etter bensinbil. Endret 4. mars 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Det ligger et par Passater med 2,8-liter, firehjulstrekk og automat på finn. Vilkårlig eksempel: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16475986 Jeg ville uansett holdt med unna 2,5 TDI V6. Problemmotor av rang. Edit: Så nå at det var en varebil. Denne har derimot fem seter: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null Endret 4. mars 2009 av Tee-Zee Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Varebil er bare finfint! Har ikke behov for mer enn to seter uansett - og ekstra bagasjeplass er kos med tanke på at stolen tar opp en del plass Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det ligger et par Passater med 2,8-liter, firehjulstrekk og automat på finn. Vilkårlig eksempel: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16475986 Jeg ville uansett holdt med unna 2,5 TDI V6. Problemmotor av rang. Edit: Så nå at det var en varebil. Denne har derimot fem seter: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null Den første der var jo nydelig! Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Q7 er bamsefarsbil. Beklager, men tror ikke den er så kul (og jeg er Audifrelst da hele familien kjører luksusaudier ) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16486661 Den er jo fin. Oser jo mafia/gangster, om du liker det. Selv titter jeg på den bilen og håper en lignende er til salgs til sommeren. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Tror ikke den siste der er den lureste å kjøpe av. En sjekk på heftelser viser at det er tatt utleggspant i bilen, noe som betyr at eieren er på vei til Luksusfellen på Tv3. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Greit nok. Var bare en generell lenke. Finnes flere av samme bil. Q7 er i hvertfall ganske dyr, men kan hende WheelMan er stinn i gryn da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå