Gå til innhold

GSV - Fysisk form?

Prody

Anbefalte innlegg

Jeg satte opp GSV som førstevalg på sesjon da offiseren anbefalte det. Har i etterkant begynt å lure litt på hvor krevende denne tjenesten er? Misforstå meg ikke, jeg har lyst til å fullføre førstegangstjenesten og er innstilt på å gjøre det hvis jeg blir innkalt. Fikk 9 av 9 på helse og 7 av 9 på iq så ligger godt an der, men den fysiske formen er ikke på topp, er på grensen til undervektig og har ikke trent aktivt på 2-3 år. lå på rundt 10-11 min på 2000-meter sist jeg sjekka kondisen, styrke er jeg mer usikker på, men er som sagt ganske tynn så ligger nok ikke akkurat høyt der. Så det jeg lurer på er: Dere som har vært/er inne på GSV, hvordan er det fysisk sett, må man være i god form, hvordan er formen på de fleste i deres tropp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tilbrakt noe tid i det kalde nord, ikke ved GSV. Men jeg har hørt historier fra GSV.

Når det gjelder det fysiske så hevder visse mennesker som avtjener sin førstegangstjeneste der nå i skrivende stund, at de fleste løp rundt 12 minutter på 3000 meteren, da snakker vi at 11-13 minutter var normalen. Ved andre avdelinger så er normalen gjerne rundt 15-17,ved innrykk, det jeg har erfart.

Hva gjelder styrke, så var ikke det så verst heller, men har ikke tall på dette.

Hva gjelder din undervekt, spesielt med tanke på kulden, og at dere har på dere storsekk hele tiden, så kan dette være et meget meget stort problem. De tar uansett inn for mange til GSV innrykket, og mange blir sendt sørover, enten til forskjellige Vakt og Sikring tjenester på Østlandet, eller til andre avdelinger i Brigade Nord/Kulde.

Du kan eventuelt ringe VPV for så å be dem flytte deg over til Panser eller 2.bataljon, ARTBN, Sanitet eller noe lignende.

Befalet ved GSV, er etter det jeg har hørt, ganske kompetente, iallefall i forhold til de fleste jeg var i kontakt med i løpet av min korte førstegangstjeneste, merk deg at kompetente ikke betyr snille, men kompetente er tryggere en snille, det er iallefall sikkert.

Lenke til kommentar

Tror du klarer deg greit, hadde to kamerater med helt normal kropp som ikke trente til vanlig som var der i fjor, og de klarte seg fint. (Og ja de kom videre til grensa). Tviler sterkt på at noen av de løp raskere enn kvarteret på 3000m også, kanskje enda treigere.

Bare ha innstilling på topp og drit i at ting du gjør ikke har noe mening :) Hehe. Og vis at du har vett mellom ørene, siden du skal ut på skarpt oppdrag legger de mye vekt på sånt...altså holdninger osv.

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar

Er der nå!

Hold deg i god for ved å løpe samt trene gjevnlig så vil det ikke være noe problem. Det som teller er motivasjon. Du blir fort silt ut hvis den ikke er på stell. Ikke noe i veien for å gå litt lange turer med sekk på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...