Gå til innhold

Radeon 9800 Pro har kommet!

Anbefalte innlegg

Så sluttkonklusjonen for in del er vel at 9700pro kortet ikke nødvendigvis er så mye raskere enn mitt gamle TNT2U som jeg holdt ut med ganske lenge (hastigheten er jo grei!)

Nehei, hvor har du det ifra? Selvfølgelig er det ikke så mye raskere på din maskin, der prossessoren blir flaskehalsen, men prøv å sammenligne et TNT2 og 9700Pro kort på en P4 3.1ghz, eller no sånt.. da skal du få se at 9700Pro er mye raskere (kansje 10-15gang så raskt)

Anyway, gratulerer med et glimrende skjermkort :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HM?

Maskinen jeg kjører på nå er 2xMP2200 med 1GB RAM, har skrevet det et par ganger men i galt forum (overklokking->vannkjøling). Beklager det der, min feil! Jeg oppgraderte samtidig fra K7-650 til 2xMP2200, med en relativ stor forskjell i hastighet på 9700pro kortet når jeg skrudde på 4xAA med samme hastighet i 1280x1024 på dette oppsettet som K7-650 klarte i 1024x768. Så en oppløsning OPP.

Hvis en kjører kortet på samme lav-kvalitets settings som TNT2U blir det jo et par dusin ganger raskere og man havner oppi 100+FPS, men man gjør jo ikke det med et kort til 3000kr - man kan fort glemme at fyrer man opp antialiasing og alle settings i spillet på MAX, så ender en gjerne opp med den samme frameraten omtrent som i gamle dager :) Det blir jo mer grafikk å rendre med et heftigere skjermkort som støtter dette, så hastigheten blir egentlig ikke så mye høyere. For å være ærlig vet jeg ikke hvorfor jeg tok det opp, men hadde et inntrykk av at noen her trodde 9700pro eller 9800pro ville gi en minimum 60FPS i 1600x1200x32 i 6xAA og 16x AF i for eksempel i Unreal2 med absolutt alt på maks. Korta er heftige, men ikke SÅ heftige! Personlig nyter jeg 4xAA 8xAF på 1280x1024 med Eizo T965, og er utrolig fornøyd med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...