olehenri Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg har aldri gått på noe avanserte greier når jeg har klippa sammen videoer osv før, og i mangel av HD kamera ++ Div så har jeg prøvd å fipple litt med introlaging for klubben jeg driver til fremtidige filmer osv. For dere som har brukt dette før så er det bare basic ting som er brukt så don`t bitch, it`s my first time. Den første prøvde jeg på etter å ha sett en veiledningsfilm på tuber`n http://www.youtube.com/watch?v=2bJKbjcHufk&NR=1 Den er jeg ikke fornøyd med i det hele tatt, men man lærer mens man driver på. Denne er jeg litt mer fornøyd med: http://www.youtube.com/watch?v=5VYXJdOklhc Men jeg har misset med litt effekt/fading osv, så må jobbe videre med dette Lurer på hvordan det skal gå når jeg skal redigere større filmer, når det har kommet så mye banning og sverting på dissa 30 sekundene her Kommenter gjerne og link gjerne ting dere lager slik at jeg kan få litt tips, har blitt hekta på detta her nå siden jeg så denne wagenwerks videoen som jeg syns er helt syykt klippa sammen og redigert! Respekt til de gutta her! http://vimeo.com/3143797 Lenke til kommentar
larsan2 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Velkommen i gjengen ! Hadde kansje vert litt kult om du hadde litt bevegelse, foreksempel vær av linjene (les overskrift, logo, nettside) Hadde beveget seg sidelengs ? kansje noe: ---> <--- ---> Så in på bil klippene ? Så bra ut synes jo jeg ! å de første 30 sec er alltid vanskeligst i slike filmer:) Å husk ett hd 1080 i/p må man opp på 45-50 000 kroners klassen for å få noe kvalitet på ( synes vertfall jeg) -Lars Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 hehe takk for innspill! Jeg prøvde, men de forsvant over alt så jeg tenkte FUCK IT, klinker de fast i midten og la de være statiske frem mot slutten hehe På denne siste skal det ikke inn noe mer enn det som er, men tenker det blir endra litt med innhold og lengde når jeg begynner å bruke det til video, introen er det siste jeg tenker på når jeg skal fikse video vil jeg tro, så greit å ha noe "ferdig" fra før. Kamera i den klassen skjer ikke med min økonomi, blir nok ett lite puslete ett til 6-7-8000 den gang jeg får råd! Lenke til kommentar
larsan2 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 hehe takk for innspill! Jeg prøvde, men de forsvant over alt så jeg tenkte FUCK IT, klinker de fast i midten og la de være statiske frem mot slutten hehe På denne siste skal det ikke inn noe mer enn det som er, men tenker det blir endra litt med innhold og lengde når jeg begynner å bruke det til video, introen er det siste jeg tenker på når jeg skal fikse video vil jeg tro, så greit å ha noe "ferdig" fra før. Kamera i den klassen skjer ikke med min økonomi, blir nok ett lite puslete ett til 6-7-8000 den gang jeg får råd! 6-7-8000? Kjør canon xl-1, xl-2 eller xm-2 ! Canooonbra kamera, easy å bruke å feete farger. Skulle gjerne vist noe av mitt arbeid, men har ingenting på youtube :/ En kompis av meg har en teaser ute atm vis du er intressert ! Our home where we belong Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 jeg har ikke peiling på kamera dessverre da jeg først nå i det siste har fått opp interessen for å gjøre noe slike ting sjøl, men jeg har ikke råd til å punge ut med mange titalls tusen for ett kamera, det er sikkert og visst! Den skate teaseren der var bra syns jeg, digger slikt med litt action Hva slags kamera? Brukt no spesiell linse av noe slag? Så det var en slags fisheye effekt på noen av klippene der? Lenke til kommentar
larsan2 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Fish eye ja, Fish eye effekter vil jeg ikke anbefale. Ser sikkelig mobil kamera ut, fish eyes er dessverre dyre, ca 12-15 pent brukt ! Edit : Xl-2 kamera her ja ! Endret 3. mars 2009 av larsan2 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Syns det er fett, i noen settings men det kan bli for mye av det! Har brukt ett kamera før, filmet litt på gatebil on ice med dette tror jeg det var http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=407336 som ei venninde hadde med seg, aner ikke om det kan være dugelig til noe greit med nogenlunde kvalitet? Finner ikke de kameraene du nevnte, på komplett iallefall Lenke til kommentar
larsan2 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 xm2 Her har du ett xm2, med maasse stash ! Strekker du deg 3k så har du ett kamera med 10 ganger pris/kvalitet ! Flere linser i rimelig vid vinkel, ikke heelt fish eye, men tror ikke det blir helt rett med fisheye på det du har tenkt å lage heller:) Bare en sånnmikrofon ulldott går for flere tusen kroner nå til dags ! Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 hehe så rimelig avansert ut detta der, er n00b på å filme også, men får se hva tiden bringer, og hva jeg får råd til fremover, ønsker å få kjøpt meg ett skikkelig kamera men om jeg reiser til L.A i sommer så får jeg ikke råd til det nå, men man vet aldri Tar meg jo 2 minutter å kjøre til han selgeren der også ser jeg hehe Lenke til kommentar
larsan2 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Brabra Ja bare stå på, å sleng meg en pm om det er noe du lurer på ! Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Har lekt meg litt igjen http://vimeo.com/3534764?pg=embed&sec=&hd=1 Først og fremst må jeg si at jeg hadde veldig lite å jobbe med, filmet med dårlig kamera, stressa fotograf ( pga at jeg også drev å kjørte der så ble lite filming), men man får jobbe med det man har og prøve litt. Denne er tenkt på som "Promo" for fjoråretstreff mot de treffene vi skal ha i år, ser jeg har bommet litt med skrift osv men får jobbe videre med det igjen. Brukt mye glow med vilje, syns det er en kul effekt, og passer bra til å "skjule" innholdet slik at det på en måte blir en liten teaser Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 26 000 igjen på skatten gjør at det MEST sansynligvis blir ett hd kamera i løpet av sommeren, tenker på canon hf100 som virker som ett jælva bra kamera til det bruket jeg kommer til å ha, noen som har erfaringer? Ser for meg også med vidvinkel linse og steadycam i tilegg Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Gikk selv til anskaffelse av et Canon HF10 nylig (som er det samme som HF100, bare med 16 GB innebygd minne i tillegg), og jeg er hvertfall storfornøyd med det. Lyd og bildekvaliteten er helt super, kameraet er lite og lett å ta med seg, og passer hvertfall perfekt til min hobbybruk. Men så kom jeg rett fra et nesten 7 år gammelt JVC 167-kamera da, så det skulle vel ikke så veldig mye til for å imponere meg. Men alt i alt veldig fornøyd, angrer ikke et sekund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå