Gå til innhold

Er det useriøst å sammenligne Islam med nazisme?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sammenlignet kristendommen med hverken kommunismen eller nazismen. Innlegget mitt var rettet mot IHS som sa at kristendommen ikke har tatt liv av millioner av mennesker, noe som er helt feil.

 

 

nazismens ideologi utryddet millioner av "undermennesker"

 

muslimenes ideologi utryddet millioner av "vantro"

 

kristendommen har ikke et utryddelses program kun et omvendelses program

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom ikke her og si at kristene ikke så på seg selv som overmennesker i forhold til paganister og hedinger som de kalte for barbarer, sjelløse og ville mennsker. For et patetisk forsøk på å unskylde grusomhetene dems.

 

Uansett så unskylderer det ikke kristendommen som likevel har tatt liv av flere titalls millioner mennesker, og det var egentlig det eneste jeg ville refutere.

Lenke til kommentar
Har kristendommen tatt liv av flere titalles millioner mennesker?

 

Kilde?

 

Og ikke bland de kristne, og kristendommen.

 

Da kan vi vel heller ikke blande muslimer og islam?

Hva med kommunisme og kommunister?

Hva med nazisme og nazister?

Helt riktig, men om vi først skal blande, er ikke kristendommen værst i klassen.

Lenke til kommentar
Har kristendommen tatt liv av flere titalles millioner mennesker?

 

Kilde?

 

Og ikke bland de kristne, og kristendommen.

 

Da kan vi vel heller ikke blande muslimer og islam?

Hva med kommunisme og kommunister?

Hva med nazisme og nazister?

Helt riktig, men om vi først skal blande, er ikke kristendommen værst i klassen.

 

Jo det kan vi si, det er ikke bare en bodycount som teller i denne saken. Vi må tenke på at kristendomspesten har pint mennskeheten i tusenvis av år og forhindret den vitenskaplige utviklingen i flere hundre år ved å holde et jerngrep over befolkningene. Kristendommen har gjort så mye mer skade, det har ødelagt sivilasjoner, forhindret fritenkning, slaktet ned mennesker på så grusomme måter at gasskammerne kan virke som en belønning. Jeg prøver absolutt ikke å forsvare kommunismen eller nazismens historie, men det er viktig å si det som det er, og ikke gi kristendommen særbehandling fordi uvitene glad-kristene føler seg tråkket på.

 

Remember our past or we're doomed to repeat it.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at hindringen av vitenskapen og fritenkningen er helt og holdent de kristnes skyld, ikke kristendommen.

 

Hvilke sivilisasjoner har de ødelagt?

Å takk..

 

Det var nemlig NØYAKTIG den konklusjonen jeg kom til også...

 

Kan man være kristen uten kristendom? Eller kan kristendom klare seg uten kristne? Hmm...

 

Men tingen er den at de kristne IKKE hadde foretatt seg disse horible tingene hvis ikke kristendommen, i form av bibelen, hadde gitt dem ideen, skjønner?

 

SÅ dum er du jammen ikke ozzi!

Lenke til kommentar
Ideen om å begrense vitenskap og fritenkning?

 

Alle totalitære regimer er redd for å miste makta, fritenkning trur dem.

 

Hadde vi ikke hatt kristendom i verden er det store muligheter for at vi kunne ha landet på månen allerede i begynnelsen av 1800 tallet, kanskje før! Utviklingen sto STILLE i nesten tusen år på grunn av religiøse dogmer skal jeg si deg.... :no:

Lenke til kommentar
Det er en stor forskjel, kristendommen har ikke utryddet millioner av mennesker.

 

vell..... om man samler alle krigene kristendommen har startet har vi blant annet 100 års krigen, 10 års krigen, rose krigen, flere korstog, 1 og 2 verdenskrig osv.. osv...

 

så jeg mener at kristendommens tilhengere har drept flere enn andre religioner til sammen

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
At den vestlige verden er den høyest utviklede kan vi takke kristendommen for

eller i siste hånd Jesus Kristus selv

....og det har du helt rett i. En av grunnene til at vi i europa var mer avanserte var de enorme krigene vi har utkjempet i gud og jesu kristis navn... Der folk ble drept i dyngevis for en edel og nobel sak!!! Så for en gangs skyld hadde du faktisk helt rett med det jesu vissvasset ditt... :)

Lenke til kommentar
At den vestlige verden er den høyest utviklede kan vi takke kristendommen for

eller i siste hånd Jesus Kristus selv

Kvifor det?

 

Det var Jesus Kristus som satte igang den nestekjærligheten og omsorgen for de svake som lever videre i den vestlige verden den dag i dag.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
At den vestlige verden er den høyest utviklede kan vi takke kristendommen for

eller i siste hånd Jesus Kristus selv

Kvifor det?

 

Det var Jesus Kristus som satte igang den nestekjærligheten og omsorgen for de svake som lever videre i den vestlige verden den dag i dag.

 

Og med den "omsorgen" har vi levd under i to tusen år... Joda, takk som byr, men jeg foretrekker kristendommen slik den er i dag jeg (totalt uten makt for å kunne misbruke sine dogmer..) og vil ikke ha den som rådde før renesansen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...