Gå til innhold

Er det useriøst å sammenligne Islam med nazisme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, det er en helt usæriøs sammenligning. Islam er en religion mens nazisme var et regime. Men jeg kan skjønne hvorfor noen kan sammenligne de to, men det er galt uansett.

 

nazismens ideologi utryddet millioner av "undermennesker"

 

muslimenes ideologi utryddet millioner av "vantro"

Lenke til kommentar
Ja, det er en helt usæriøs sammenligning. Islam er en religion mens nazisme var et regime. Men jeg kan skjønne hvorfor noen kan sammenligne de to, men det er galt uansett.

 

nazismens ideologi utryddet millioner av "undermennesker"

 

muslimenes ideologi utryddet millioner av "vantro"

Og hva var de kristnes mål med sin religion før renesansen sa du? (og til dels i dag, med misjonærer i afrika og i andre underutviklede land der befolkningen er lette å lure..)

Jo, akkurat det samme. De som ikke ville bli kristne ble enten drept eller tvangs kristnet.. og nå skal du kritisere islam for det samme?

Prøver med en matafor igjen jeg, for de skjønner du som kristen:

Du sager av grenen du sitter på ved å hevde dette...

 

Tror det er på tide at du innser at religionene DU tror på også har hatt og har svin på skogen også jeg! Du kan nemlig ikke kritisere andre religioner og syntes de er møkk for så å tro bare flott om sin egen! (Selv om det gud hjelpe meg er mange ignoranter som gjør akkurat det uten å se at det de tror på faller i akkurat samme kategori... :no: )

 

:)

Lenke til kommentar
Ja, det er en helt usæriøs sammenligning. Islam er en religion mens nazisme var et regime. Men jeg kan skjønne hvorfor noen kan sammenligne de to, men det er galt uansett.

 

nazismens ideologi utryddet millioner av "undermennesker"

 

muslimenes ideologi utryddet millioner av "vantro"

Og hva var de kristnes mål med sin religion før renesansen sa du? (og til dels i dag, med misjonærer i afrika og i andre underutviklede land der befolkningen er lette å lure..)

Jo, akkurat det samme. De som ikke ville bli kristne ble enten drept eller tvangs kristnet.. og nå skal du kritisere islam for det samme?

Prøver med en matafor igjen jeg, for de skjønner du som kristen:

Du sager av grenen du sitter på ved å hevde dette...

 

Tror det er på tide at du innser at religionene DU tror på også har hatt og har svin på skogen også jeg! Du kan nemlig ikke kritisere andre religioner og syntes de er møkk for så å tro bare flott om sin egen! (Selv om det gud hjelpe meg er mange ignoranter som gjør akkurat det uten å se at det de tror på faller i akkurat samme kategori... :no: )

 

:)

 

Det er en stor forskjel, kristendommen har ikke utryddet millioner av mennesker.

Lenke til kommentar
Det er en stor forskjel, kristendommen har ikke utryddet millioner av mennesker.

 

Uh, http://en.wikipedia.org/wiki/Crusades

 

Trur ikkje vi skal begynde å ripe opp i kva som har blitt gjort av kristne oppgjennom tida.

 

 

 

Når det gjeld islam og nazisme så er det som nemt vanskelig å samanlikne relgion og politikk, det kan eventuellt være grunnlag for å samanlikne ein islaminspirert politikk med nazisme men sjølv det er ei vanskelig sammanlikning.

Lenke til kommentar

- Tilsammen drepte korsfarerne rundt 1 million uskyldige sivile.

 

- Under inkvisisjonen ble rundt 350. 000 mennsker drept for blasfemi mot kirken.

 

- Under hekseprosessene ble rundt 100 000 - 1 million uskyldige kvinner torturert og drept på de mest utenkelige måter.

 

- Under den tyske bondekrigen ble rundt 75 000+ mennesker drept.

 

- Den franske religionskrigen eller hugenottkrigen, som var en konflikt mellom katolikker og protestanter - Millioner drept.

 

- Tredveårskrigen, religionskrig mellom protestantiske og katolske land, ukjent antall døde, men det var i hvert fall flere millioner mennsker som ble drept.

 

Dette er bare noe av hva "fredens religion" har tilført mennskeheten.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Du har ikke tenkt på at befolkningsveksten var mye lavere på disse tidene enn da kommunismen og nazismen herjet. Siden de ikke hadde moderne våpen eller artilleri som kan sammenlignes med dagens, blir det latterlig å ta slike konklusjoner og le av det etterpå. Du må prøve å forstå hva det vil si for et land å miste opptil 30% av befolkningen sin som Tyskland gjorde under tredveårskrigen, og hvordan sykdommer og pester oppsto når tusenvis av hakka opp lik var spredt rundt om i hele landet.

 

Nå er det heller ingen her som prøver å forsvare nazismen eller kommunismen, men å prøve å unskylde grusomhetene kristendommen står bak blir for dumt...

 

Hvis du tror at det jeg skrev opp var det eneste som kristendommen har forårsaket så tar du feil igjen. Tenk på kristene som slaktet ned paganister og hedninger da kristendommen ble spredt over Europa. Den lituanske-polske teutoniske krigen. Conquistadorene som slakta ned og utryddet inkariket og aztekerne for å spre kristendommen til meso- og sør-amerika.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Du har ikke tenkt på at befolkningsveksten var mye lavere på disse tidene enn da kommunismen og nazismen herjet.

Du har ikke tenkt på at menneskesyn og samfunnet var mye anderledes på disse tidene enn da kommunismen og nazismen herjet.

 

Prøver du å unskylde kristendommens forbrytelser mot mennskeheten? Er det ikke riktig å kritisere hva som har skjedd så noe lignende forhåpenligvis aldri skjer igjen?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...