Brian Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Hei Driver å vurderer å bytte ut mine Sennheiser HD555 som begynner å dra på årene. Men først vil jeg se litt på hva jeg har å velge imellom i den aktuelle prisklassen. Fikk anbefalt Beyerdynamic DT250, som visstnok skulle være veldig gode til musikkbruk, er dette noe som flere kan bekrefte? Er det andre alternativer som bør vurderes til samme pris? Kommer som sagt til å bli brukt 95% til musikk. Hører aller mest på rock/metall, og liker gjerne litt punch i bassen, uten at den blir for overdreven. Liker lyden i HD555 ganske godt, bortsett fra at den kan bli litt slitsom i toppen til tider, og mangler det siste lille ekstra i dypbassen. Jeg kommer til å koble det opp mot en Nad C372 forsterker, så nok av krefter skal det være. Endret 10. mars 2009 av Brian Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 En høytalerforsterker er ikke ideelt for å drive hodetelefoner (kretsene til hodtelefonforsterkningen er i beste fall middelmådige), men jeg tipper NADen din kommer til å holde til Beyerdynamic DT 770 (80ohm). Den er kjent for å ha en morsom lydsignatur, med litt ekstra vekt på bassen (ikke for mye, bare nok til litt ekstra "omph!"). Burde passe perfekt til dine krav; de ligger et par hundrelapper over ditt budsjett, men de er verdt det. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Vet du noe hvordan disse er i forhold til DT 250? Hva er bedre ved de enn 250? Og hvilken lydsignatur har forresten DT 250? Men 770 skal helt klart vurderes. Endret 4. mars 2009 av Brian Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Nå har jeg ikke hørt DT 250, så det kan jeg ikke svare på. Men utifra de kravene du oppgir, later det til at DT 770 er det opplagte valget. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Takker for innspill, må gruble litt til før jeg bestiller. Men for å se det på en annen side, så nekter jeg å tro at jeg gjør noe dårlig kjøp uansett hvilke av de jeg går for. Snakka litt med folk om saken, og kom frem til at DT 770 har bittelitt mer punch i bassen en DT 250. Men hvordan lydkarkteristikken er på de to i forhold til hverandre vet jeg ikke. Kansje jeg satser på å få hørt på de i en butikk i Trondheim, om noen vet om en butikk som har en eller begge disse? Lenke til kommentar
Gjest Sltetet+1982374 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 DT 250 og DT 770 er to ganske forskjellige hodetelefoner, selv om begge har beyerdynamic-tonen. DT 770 er kraftig, ja nesten litt voldsom i bunnen, tilbakelent mellomtone og masse trykk i øvre mellomtone. DT 250 er mye flatere i frekvensresponsen, tydeligere mellomtone, mindre og mer presis bass, men litt beskjeden i diskanten. Begge er hodetelefoner for "profesjonelle brukere", ikke laget for lytting i stue eller gutterom, selv om DT 770 ikke egentlig er egnet for seriøs monitoring. Vet ikke helt hva det er du liker best ved HD 555, men jeg synes den er litt vel trang i stereobildet og mangler litt liv i toppen. DT 770 er definitivt ingenting for musikklytting av metal/rock. For mye bass og for lite definisjon i mellomtonen. Og DT 250 er litt for korrekt i gjengivelsen til å "knulle trommehinnene" mine. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Takker for en meget fin forklaring. Så du mener altså at ingen av alternativene er noe å satse på? Jeg heller iallefall nå mer mot DT 250, men klarer ikke å avgjøre om det er det rette. Har du evt noen andre alternativer som jeg kan vurdere? Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Grado-hodetelefoner (mer spesifikt SR 225) går vel for å være de beste til rock/metal, men jeg anbefaler de nødig grunnet at de er alt for overprisede i Norge. Du kan da alltids prøve å skaffe dem fra Stoneaudio, men vet ikke om de sender til Norge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412453 Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Nå må du bestemme deg snart, jeg vil teste dt250 igjen. begynner å bli ett år siden mitt 15-20år gamle tok kvelden. Lyden eier hardt:) Lenke til kommentar
Brian Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Blir nok DT250, iallefall per dags dato, heller mest mot de. Men ikke f*** om du skal få sjangsen til å prøve de, da skal du i tilfellet poler og støvsuge bilen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå