Shruggie Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Vel, da var dagen kommet. Spillet skulle vel annonseres i dag... Noen som vet om det er noe mer info ute nå? Noen sider jeg burde lese? Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Vel, da var dagen kommet. Spillet skulle vel annonseres i dag...Noen som vet om det er noe mer info ute nå? Noen sider jeg burde lese? Ingenting enda, burde vel skje i løpet av de neste få timene, eller i natt. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Får vel informere litt ang. grafikkmotoren til HL1. Den er både Quake 1 OG 2, en slags hybrid. De begynte å mekke HL med Q1 engine, så kom Q2 ut, så fant de ut at de skulle bruke litt av Q2 teknologien. Men den gjorde jobben sin, skremte meg godt noen ganger. HL2 ser ganske nydelig ut ja, men Doom3 tråkker litt over HL2. Tenk på at D3 bruke et spesielt system for lys, uniformed light system eller noe slikt. Kort sagt betyr det at forandrer du et lys påvirker det alt i verdenen. Til nå er det vanlig å dele opp grafikkmotoren i en map del og en modell-del, for å si det litt grovt. På et av bildene ser det ut som om grafikken kan sammenlignes med Q3/Unreal, med lightmaps (sre tydelig lightmaps på veggen fra han som står oppe og skyter ned på den "starship trooper" alienen, jeg er faktisk litt skuffet over akkurat det) og full shadows til modellene, men ikke verdenen. Er litt redd for å bli skuffet over grafikken til HL2, pga. de sier at den skal være bakoverkompatibel, det er aldri ett godt tegn! Om noen tviler på at D3 vil få bedre grafikk, tenk over dette: id Software fant praktisk talt opp FPS-genren, og har hele tiden ligget i front av utviklingen av 3d-engines (Epic ligger hakkihel). Dette er første gang Valve utvikler en 3d-motor. <- punktum Tviler ikke på at de har talent, men historien sier sitt om utviklingen av 3d-engines. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 kan ikke se at det er så mye brdre grafikk enn det første spillet..di bør ta ut fingeren og lage en helt ny grafikkmotor... bedre enn doom 3..tror ikke det...Vel, ifølge Valve skal Half-Life 2 kunne spilles med et DirectX 6-kompatibelt grafikkort ...doom støtter sikkert directx 9...man kan vel ikke få så mye ut av et spill som bare støtter directx 6..tror ikke di engang har kosta på seg quake 3grafikkmotor..p.s half-life 1..har jo bare quake 2 grafikkmotor..men er sikker ikke noe feil med gameplayen.. Det er sjelden jeg tyr til peronlige fornærmelser, men fy...er det mulig da? Har du ikke annet enn slike idiotiske utsagn, og slik som i dette tilfellet, ikke vet hva pokker du snakker om, kan du jammen holde kjeft! For det første; De har laget en helt ny grafikkmotor, og etter den infoen som har blitt sluppet ut å dømme kan man trygt si at den er i klasse med Doom3, altså av en annen generasjon enn f.eks Q3. Og om en motor støtter kort som bygger på DX6 teknologien betyr selvfølgelig ikke det at kort som er bygget på DX9 ikke kan ta i bruk f.eks avanserte pixel/vertex shader effekter. Det betyr kun at folk med eldre kort faktisk kan kjøre spillet også, dog med mindre imponerende effekter. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Får vel informere litt ang. grafikkmotoren til HL1. Den er både Quake 1 OG 2, en slags hybrid. De begynte å mekke HL med Q1 engine, så kom Q2 ut, så fant de ut at de skulle bruke litt av Q2 teknologien. Men den gjorde jobben sin, skremte meg godt noen ganger. HL2 ser ganske nydelig ut ja, men Doom3 tråkker litt over HL2. Tenk på at D3 bruke et spesielt system for lys, uniformed light system eller noe slikt. Kort sagt betyr det at forandrer du et lys påvirker det alt i verdenen. Til nå er det vanlig å dele opp grafikkmotoren i en map del og en modell-del, for å si det litt grovt. På et av bildene ser det ut som om grafikken kan sammenlignes med Q3/Unreal, med lightmaps (sre tydelig lightmaps på veggen fra han som står oppe og skyter ned på den "starship trooper" alienen, jeg er faktisk litt skuffet over akkurat det) og full shadows til modellene, men ikke verdenen. Er litt redd for å bli skuffet over grafikken til HL2, pga. de sier at den skal være bakoverkompatibel, det er aldri ett godt tegn! Om noen tviler på at D3 vil få bedre grafikk, tenk over dette: id Software fant praktisk talt opp FPS-genren, og har hele tiden ligget i front av utviklingen av 3d-engines (Epic ligger hakkihel). Dette er første gang Valve utvikler en 3d-motor. <- punktum Tviler ikke på at de har talent, men historien sier sitt om utviklingen av 3d-engines. Du høres ut som spille skal slippes i morgen... Husk nå på at det er fem måneder til spillet kommer, det er mer enn nok tid til å ordne ting som light maps, skygger, grafikk etc. Vi får se, jeg tror nå Valve vil få det bra til egentlig, de har nok tenkt på det meste folk klager på rundt omkring på internett angående HL 2. De har jo tross alt jobbet med spillet i 4-5 år nå. Det er nok mye vi ikke har sett enda, for å si det sånn. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 kan ikke se at det er så mye brdre grafikk enn det første spillet..di bør ta ut fingeren og lage en helt ny grafikkmotor... bedre enn doom 3..tror ikke det...Vel, ifølge Valve skal Half-Life 2 kunne spilles med et DirectX 6-kompatibelt grafikkort ...doom støtter sikkert directx 9...man kan vel ikke få så mye ut av et spill som bare støtter directx 6..tror ikke di engang har kosta på seg quake 3grafikkmotor..p.s half-life 1..har jo bare quake 2 grafikkmotor..men er sikker ikke noe feil med gameplayen.. Det er sjelden jeg tyr til peronlige fornærmelser, men fy...er det mulig da? Har du ikke annet enn slike idiotiske utsagn, og slik som i dette tilfellet, ikke vet hva pokker du snakker om, kan du jammen holde kjeft! For det første; De har laget en helt ny grafikkmotor, og etter den infoen som har blitt sluppet ut å dømme kan man trygt si at den er i klasse med Doom3, altså av en annen generasjon enn f.eks Q3. Og om en motor støtter kort som bygger på DX6 teknologien betyr selvfølgelig ikke det at kort som er bygget på DX9 ikke kan ta i bruk f.eks avanserte pixel/vertex shader effekter. Det betyr kun at folk med eldre kort faktisk kan kjøre spillet også, dog med mindre imponerende effekter. *Setter beroligende sprøyte på CAT-scan* Hehe, ikke ta feil, jeg støtter deg fullt ut. Men les gjennom resten av replyene, jeg tror han har fått det med seg nå. Mange som klikket på det samme som deg. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 *Setter beroligende sprøyte på CAT-scan* Hehe, ikke ta feil, jeg støtter deg fullt ut. Men les gjennom resten av replyene, jeg tror han har fått det med seg nå. Mange som klikket på det samme som deg. Ja, men han fortjener den peppern han kan få 8) Du høres ut som spille skal slippes i morgen... Husk nå på at det er fem måneder til spillet kommer, det er mer enn nok tid til å ordne ting som light maps, skygger, grafikk etc. En kan ikke "ordne" på grunnleggende elementer i 3D-motoren på et par måneder. De er allerede ferdig med teknologien bak spillet, nå er det bare content creation igjen. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 En kan ikke "ordne" på grunnleggende elementer i 3D-motoren på et par måneder. De er allerede ferdig med teknologien bak spillet, nå er det bare content creation igjen. Grunnleggende ja, men det var ikke det jeg mente. Han nevner ting som lightmaps og skygger, det må de da vel for Guds skyld klare å fikse på til da, det ser jo helt horribelt ut på det screenshotet... Angående skygger forresten...hvis dette ikke er full shadows på hele verdenen, så vet ikke jeg: http://no.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=6611 Jaja, det blir som det blir. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 HL2 ser ganske nydelig ut ja, men Doom3 tråkker litt over HL2. Tenk på at D3 bruke et spesielt system for lys, uniformed light system eller noe slikt. Unified lightning Half-life 2 ville neppe ha fått 70FPS på en GF4Ti4200 med Doom3 sin lightning engine. På et av bildene ser det ut som om grafikken kan sammenlignes med Q3/Unreal, med lightmaps (sre tydelig lightmaps på veggen fra han som står oppe og skyter ned på den "starship trooper" alienen, jeg er faktisk litt skuffet over akkurat det) Jeg reagerte på det selv, lightmapene ser også veldig "blocky" ut. Grafikken er ikke akkurat noe "Doom3 standard", den er ganske pen iforhold til system kravene, men ikke noe imponerende IMO. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå