Haze2003 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Hei! Er det noe program som tester og all hardware funker som det skal? Endret 4. mars 2009 av Haze2003 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Kombinasjon av Memtest86+ og3Dmark funker fett for å sjekke stabiliteten. For harddisk så kan det være et poeng å bruke HD Tune og eventuelt kjøre en defragmentering. Når vi snakker om defragmenteringsprogrammer - JkDefrag har en options for å flytte alle filer til bakerst på partisjon(ene). Dette fører til konstant harddisk-aktivitet over lang tid (alt fra en time til tre, avhengig av størrelse og hvor full den er). Når harddisken har stått og gått et par timers tid konstant så kan man anta med relativ grei sikkerhet at disken ikke er defekt. I motsatt fall vil antakelig windows henge og/eller bsod. Og ja - jeg snakker stresstest. Det er få eller ingen andre metoder som kan avgjøre om disken er god eller ei. Men jeg tviler sterkt på at det finnes programmer som tester alt av hardware. Dvs hvis du finner det så er det nok bare malware. Lenke til kommentar
Haze2003 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Kombinasjon av Memtest86+ og3Dmark funker fett for å sjekke stabiliteten. For harddisk så kan det være et poeng å bruke HD Tune og eventuelt kjøre en defragmentering. Når vi snakker om defragmenteringsprogrammer - JkDefrag har en options for å flytte alle filer til bakerst på partisjon(ene). Dette fører til konstant harddisk-aktivitet over lang tid (alt fra en time til tre, avhengig av størrelse og hvor full den er). Når harddisken har stått og gått et par timers tid konstant så kan man anta med relativ grei sikkerhet at disken ikke er defekt. I motsatt fall vil antakelig windows henge og/eller bsod. Og ja - jeg snakker stresstest. Det er få eller ingen andre metoder som kan avgjøre om disken er god eller ei. Men jeg tviler sterkt på at det finnes programmer som tester alt av hardware. Dvs hvis du finner det så er det nok bare malware. Takk for gode tips! Memtest86+ har jeg kjørt... så ut som det gikk fint.. "Passed:1 No errors" kjørte da "standard" test.. vist jeg kan kalle det det... Jeg har testet 3DMark Vantage nå .. Kjørte Performance testen. Funka fint det... 3DNARK SCORE : P3338, GPU Score : 3043, SPU Score 4709. men.. noe avanserte innstillinger på den eller? Bare og klikke på "start" ? Har lastet ned HD Tune & defram programet... se litt på det.. noe spess jeg skal stille på? EDIt : Kjøre commando linje versjonen av JKDefrag? JkDefrag.exe -a 6 ? Endret 4. mars 2009 av Haze2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå