Scones/w/bones Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Jeg har gått til innkjøp av et Yamaha DGX-630 (YPG 635) som jeg skal bruke i et band hovedsaklig som en erstatter for piano, men også litt el-piano lyder og synth. Når jeg spiller uten å ha koblet det opp mot et anlegg funker alt flott. Men når jeg kobler det opp mot anlegget så blir lyden (spesielt el-piano lydene, merker ikke på standard piano-lyd) helt merkelig. Akkurat som om reverb-effektene er skrudd til maks volum, og det er fosinkelse på selve tonen som skal komme. Om jeg husker riktig skal det fikse seg av og til hvis jeg skrur av DSP-effekter, men dette må jeg gjøre manuelt hver gang jeg skifter lyd! Et annet problem er at standard piano-lyd er mye høyere volum på enn el-piano lydene. Hvis jeg skal spille el-piano må jeg ha på maks volum, mens standard piano er noe rundt 40%. Jeg kan heller ikke høre bass-trommen hvis jeg spiller trommer på det, eller bass. Noen som forstår hva som er galt? Går det an å skru av DSP-effekter permanent? http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe...x630/index.html Endret 3. mars 2009 av Mattmatthi Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Utifra problemet du beskriver (dominerende reverb, og lite lyd fra sentrerte lydkilder som basstrommen) så virker det faktisk som stereokanalene er i motsatt fase, slik at de faser ut hverandre. Vi må ha noen flere opplysninger her. Hvilket anlegg er det du kobler det opp mot? Hvordan kobler du den til dette anlegget? Vær gjerne så nøyaktig som mulig, små detaljer kan være viktig for oss å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå