Gå til innhold

Varm CPU med Swiftech ribbe og 79 CFM


brune-ha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Motig:

Jeg måler riktig.. ikke tro at jeg er en forbanna noob. Jeg måler med sensor på hovedkortet OG ekstern måler. Når du kommer å sier at det er umulig å oppnå slike tempraturer med en slik kjøler som jeg har så fremfører du bare din ignoranse, og jeg avstår fra å svare vidre i denne tråden.

Du kommer med at spm. og vi prøver å hjelpe deg. MEN isteden for å høre på noen så prøver du heller å belære oss.. om du er så forbanna flink, hvorfor spørre når du kan det her så godt selv??

 

Edit: staveleif

Lenke til kommentar
Jeg vet at dette er korrekt, for jeg måler med Asus PC Probe. Jeg tror at de som snakker om CPU-temperatur rundt 30c måler helt feil. Det er ikke mulig å oppnå så lave temperaturer med viftekjøling.

 

 

Nå er vel ikke Asus PC Probe kjent for å være det mest nøyaktige på markedet :roll:

Lenke til kommentar
Jeg vet at dette er korrekt, for jeg måler med Asus PC Probe. Jeg tror at de som snakker om CPU-temperatur rundt 30c måler helt feil. Det er ikke mulig å oppnå så lave temperaturer med viftekjøling.

 

 

Nå er vel ikke Asus PC Probe kjent for å være det mest nøyaktige på markedet :roll:

 

Godt poeng.. Asus Probe er vel heller kjent for å være _unøyaktige_.

Lenke til kommentar
Jeg måler riktig.. ikke tro at jeg er en forbanna noob. Jeg måler med sensor på hovedkortet OG ekstern måler. Når du kommer å sier at det er umulig å oppnå slike tempraturer med en slik kjøler som jeg har så fremfører du bare din ignoranse, og jeg avstår fra å svare vidre i denne tråden.

Du kommer med at spm. og vi prøver å hjelpe deg. MEN isteden for å høre på noen så prøver du heller å belære oss.. om du er så forbanna flink, hvorfor spørre når du kan det her så godt selv??

 

Mange feil i det innlegget ditt ja. For det første: Det var ikke jeg som stilte spørsmålet, det var brune-ha.

 

For det andre: Du sier du oppnår 35-39c på CPU når du overklokker en Athlon. Viften du bruker antar jeg ikke er spesielt kraftig, siden du snakket om silent mode. Jeg har en prosessor som er kjent for å være kald (P4 1800 Northwood), jeg har en god Alpha kjøler og 2800 RPM vifte. Jeg overklokker ikke. CPU-temperaturen går aldri under 52c. Ligger vanligvis på 56-57c på load. Jeg har kaldt kabinett, og 4 kabinettvifter samt innsugningsvifte i PSU rett over CPU. Hvordan forklarer du da at din CPU ligger nesten 20c under min? Det er rett og slett ikke mulig. En av oss måler ihvertfall feil, og det kan jo forsåvidt godt være det er min Asusprobe som er unøyaktig. Men 20c forskjell? Tror jeg ikke på.

 

Sjekk tester av CPU-kjølere rundt omkring på nettet (der de har brukt SKIKKELIG måleutstyr). F.eks. Denne testen fra Toms Hardware. Du vil se at de aller fleste kjølerne ligger rundt 50-60c. Den beste kjøleren i denne testen ligger på 46c, og den har en monstrøs vifte på 6125 RPM og 72 dB(A). Sjekk også denne siden i den samme testen, der det blir forklart hvordan man måler temperaturen så den blir korrekt.

 

Med andre ord, mitt utsagn står fast: Det er umulig å oppnå de temperaturene du snakker om med vanlig viftekjøling.

Lenke til kommentar

Motig:

Jeg vil ikke kalle det overklokking å kjøre en Tbred B JIUHB på 2.0Ghz (1,65v).. Du vet tydligvis ikke hva du snakker om når du sier at det er umulig å få de tempene med en XP.. Har du fått med deg hva som er bra med Tbred kontra Palomino?

Last ned MotherBoard Monitor og sjekk tempene der før du sitter med foten enda lenger inn i kjeften.. håper for din del at MBM viser mye lavere temper, for ellers tror jeg du burde overlate pc byggingen til noen andre.

 

Jeg har 35c i MBM5 og jeg har 35-36c med ekstern måler.. om jeg kjenner på kobberet på kjøleribba så er det knapt lunkent. Det er mange andre med Tbred B her som kan bekrefte det at det er en relativt kjølig CPU.

Lenke til kommentar

På det screenshotet står det jo ikke akkurat 35-39c da. Det står 52c ved load og 47c som average. Og med en vifte på hele 5720 RPM så er vel ikke det helt unormalt. Siden jeg har 57c load og ca 53-54c average med 2800 RPM så virker det vel ganske riktig.

Lenke til kommentar
På det screenshotet står det jo ikke akkurat 35-39c da. Det står 52c ved load og 47c som average. Og med en vifte på hele 5720 RPM så er vel ikke det helt unormalt. Siden jeg har 57c load og ca 53-54c average med 2800 RPM så virker det vel ganske riktig.

 

Jeg vet vel at det ikke står 35c.. men kikk på vcore da man.. og cpu speed.. Det bilde viser er hva jeg må gjøre for å komme over 50c.. 2,11v må jeg gi cpu for at den skal klare å overskride 50c.

Men du absolutt vil se et screenshot der jeg jeg har 35c så kan du saktens få det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...