Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen henger rett etter oppstart

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig oppdaget et problem med maskinen min. Den henger rett etter oppstart av windows (2-4 min). Derfor mistenkte jeg RAM. jeg startet memtest, men fikk ikke kjørt den ferdig, fordi den hang seg.

Hva kan være galt?

Endret av obrestad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en annen maskin du kan sette minnebrikkene i? Dette kan jo gjøre det lettere å få testet de, så lenge ikke også den maskinen henger seg når du setter inn minnet. Dersom det skjer kan nok ihvertfall konkludere med at det er minnet som er problemet. En annen måte å se det på er jo å sette inn en annen minnebrikke (dersom du har) i den maskinen som henger seg. Fungerer den fint da, kan du jo konkludere med at minnebrikken(e) synger på siste verset.

Lenke til kommentar

Min erfaring med dette er at det er poweret.

Alt funker fint helt til Windows har boota helt opp.

Har du et ekstra power, så prøv og bytt.

Du kan også sjekke power spenninger i BIOS. Sjekk spesielt 3.3v'en.

Ellers er det alltid kjekt med et power i reserve da, for de ryker gjerne når det passer minst.

PS. Jeg har til dags dato aldri opplevd feil på RAM, men sansynligheten er ikke 0 :-)

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at et PCI paralellport kort skapte problemene. Alt fikset seg når jeg tok det ut...

Spenninger på PSU var helt fine btw:P

EDIT: Problemet kom tilbake igjen, så det var ikke paralellport kortet alikevel...

Endret av obrestad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...