Gå til innhold

Linux på laptop, hvilken distro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje det er fordi jeg har en utdatert apt-kilde?

Bruker den norske serveren med debian i navnet (husker ikke hele adressen), FTP, på debian woody...

MarcelSB

Det trenger ikke være ftp'en som er utdatert. Når du setter opp sources så kan du velge mellom pakker fra stable, testing og unstable. Se her.

Lenke til kommentar

RTFM you should, young MarcelBC!

_Høflig_ment_,

debian har mye godt skrevet dokumentasjon fritt nedlastbart. Jeg har skrevet ut 'debian reference' og installasjonsguiden, og det ser ut til å være på høyde med gode databøker.

Det eneste man trenger er en skole eller et kontor der man i ly av mørket kan trykke ut 2-300 sider på en printer 8)

(Todolist:

-personlig imap-mailsystem

-jobbe med faq

-installere debian)

Lenke til kommentar

Jeg kjører gentoo på min Acer TravelMate 280LC og alt fungerer utmerket! Den eneste nedturen er at jeg ikke kan spesifisere mine egne "modelines" for XFree86 i driveren for skjermkortet (i810), og jeg må holde meg til de som er lagret i BIOS. :x

Lenke til kommentar

innstallerte slackware 9.0 på laptopen i dag, en 850 mhz celeron, og det fungerer uten problemer. Men jeg savner update funksjone som de andre distroene har (rh, mdk og suse). Jeg skifter nok tilbake til mandrake eller suse etterhvert men vil prøve slack en stund og se hvordan det går. 8)

Lenke til kommentar

Jeg personlig ville kjørt Mandrake.

Men det har kanskje noe med at jeg kjenner til Mandrake best. Og fordi jeg digger urpmi funksjonen.

Jeg ville kanskje vurdert Gentoo også. Samme geniale pakkesystem her :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...