MarcelSB Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Kanskje det er fordi jeg har en utdatert apt-kilde? Bruker den norske serveren med debian i navnet (husker ikke hele adressen), FTP, på debian woody... MarcelSB Lenke til kommentar
whoi Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Kanskje det er fordi jeg har en utdatert apt-kilde?Bruker den norske serveren med debian i navnet (husker ikke hele adressen), FTP, på debian woody... MarcelSB Det trenger ikke være ftp'en som er utdatert. Når du setter opp sources så kan du velge mellom pakker fra stable, testing og unstable. Se her. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Okay, da lært vi noe nytt i dag også Men har ikke tenkt å bruke Debian i framtida, så det er egentlig ikke så farlg for meg... Takk for hjelpa uansett da :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
herregud Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Sitter her med siste versjon av Mandrake og SuSE. Hvilken av de skal jeg installere. Er det noen forskjell på ytelsen til de to? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 SuSE Men mandrake er også bra MarcelSB Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 RTFM you should, young MarcelBC! _Høflig_ment_, debian har mye godt skrevet dokumentasjon fritt nedlastbart. Jeg har skrevet ut 'debian reference' og installasjonsguiden, og det ser ut til å være på høyde med gode databøker. Det eneste man trenger er en skole eller et kontor der man i ly av mørket kan trykke ut 2-300 sider på en printer 8) (Todolist: -personlig imap-mailsystem -jobbe med faq -installere debian) Lenke til kommentar
herregud Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 SuSE Men mandrake er også bra MarcelSB hehe, det har jeg også funnet ut, men er det noen forskjell i ytelse? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Denne tråden kunne det kansje være en link til i faq-en. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Tror SuSE yter litt bedre, men her beveger jeg meg på tynn is... SuSE booter litt treigt, men etter det kjører den full speed hele veien MarcelSB Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg kjører gentoo på min Acer TravelMate 280LC og alt fungerer utmerket! Den eneste nedturen er at jeg ikke kan spesifisere mine egne "modelines" for XFree86 i driveren for skjermkortet (i810), og jeg må holde meg til de som er lagret i BIOS. :x Lenke til kommentar
herregud Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 innstallerte slackware 9.0 på laptopen i dag, en 850 mhz celeron, og det fungerer uten problemer. Men jeg savner update funksjone som de andre distroene har (rh, mdk og suse). Jeg skifter nok tilbake til mandrake eller suse etterhvert men vil prøve slack en stund og se hvordan det går. 8) Lenke til kommentar
Kian Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Jeg personlig ville kjørt Mandrake. Men det har kanskje noe med at jeg kjenner til Mandrake best. Og fordi jeg digger urpmi funksjonen. Jeg ville kanskje vurdert Gentoo også. Samme geniale pakkesystem her :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå