Kv1sten Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hei På tide med ny pc da den gamle streiket. Jeg er ikke så flink med data men noe kan jeg, jeg har funnet noen deler som vistnokk skal kjøre Crysis på full guffe med litt lag, som hørest suverent ut da jeg ikke kommer til å spille spill som er i nærheten til kvaliteten Crysis har. Her er det jeg har funnet så langt: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=93717 Sier bare MAX pris: 9500kr Men så kommer det jeg ikke har peiling på; Strømforsyning, Lydkort, Harddisk, Kabinett og Kabler.. Har plukket ut en HDD på 1TB, noe som er mer enn nåkk for meg her jeg sitter på 120GB HDD med over 50GB ledig plass, det jeg ikke vet noe om er hvor rask den er.. Har lest at Skjermkortet (XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3) vistnokk skal være ganske stort og ikke får plass i et såkalt "Midi-Tower" men akuratt fikk plass i ett "Maxi-Tower" i lengden. Skjermkortet måtte og ha PSU som støttet 2x 6pins strømkontakter, noe jeg ikke har peiling på. Og viss det hjelper med 4GB isteden for 2GB RAM så kan det endrest og, hvis det ikke går over max prisen. Så kan noen bare fullføre hva jeg trenger av Strømforsyning, Lydkort, Harddisk, Kabinett og Kabler? Hvis noe ser galt ut si ifra.. (PS: Skal ikke personlig bygge pcen, men noen jeg kjenner) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du kan godt å bytta skjermkort til Ati HD4870. Billigere og bedre til ditt bruk. GTX260 i miditower går helt fint. Hvilken skjerm skal du kjøre med? Oppløsning please. Lenke til kommentar
Kv1sten Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Du kan godt å bytta skjermkort til Ati HD4870. Billigere og bedre til ditt bruk. GTX260 i miditower går helt fint. Hvilken skjerm skal du kjøre med? Oppløsning please. (edit: Har puttet et nytt skjermkort inn i handlekurven, det du mente?) Har ikke tenkt ut skjerm enda, kommer ikke til å kjøpe ny med det første, med mindre det trengs. Nå bruker jeg en urgammel 19 tommer som har oppløsning på 1152x864, men hadde ikke skadet med større. Kan gi litt mer info; Kommer til å bruke pcen for det meste til spill, musikk, film og litt video-redigering. Spiller for det meste Battlefield og World of wankcraft Vil helst ha mulighet til å "frapse" eller filme spill, uten at jeg merker det noe særlig når jeg spiller. Angående kabler og strømforsyning osv, dette trenger jeg fremdelest hjelp til å plukke ut. Viss hvilke høytalere jeg har spiller noen rolle med hvilket lydkort jeg skal ha, så har jeg Logitech Z-2300 Høytalere 2.1 THX Endret 3. mars 2009 av Kv1sten Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 For eksempel det ja. Kjøp Sapphire sitt, som er 500kroner billigere. Lydkort tror jeg ikke du trenger. 650++ watt på strømforsyning holder. Lenke til kommentar
Kv1sten Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) For eksempel det ja. Kjøp Sapphire sitt, som er 500kroner billigere. Lydkort tror jeg ikke du trenger. 650++ watt på strømforsyning holder. Hva er forskjellen på Sapphire og HIS sitt da? Minnefrekvensen på Sapphire sitt er 900MHz og HIS sitt er 3600MHz, sier meg ingenting men.. Men hadde vert greit om du la til PSU, Diverse kabler jeg måtte trenge og et kabinett der alt passer, som ikke koster flesk og ikke ser helt for ... ut i den handlekurven da Endret 3. mars 2009 av Kv1sten Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Er ingen forskjell. Eller dvs... Klistremerket på dekslet er forskjellig. Minnefrekvensen tror jeg bare er forskjellig fordi Sapphire oppgir effektiv frekvens, mens HIS oppgir teoretisk frekvens. Men det er jeg faktisk ikke sikker på. La til PSU og Kasse https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94195 Endret 4. mars 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Skviser meg inn her... Corsair 650W PSU feks. Anmelderne var tydeligvis i en slags ekstase etter å ha testet denne. Også hatt den selv sammen med et GTX280 og Phenom 9850. Antec300 Finfint kabinett med greie løsninger. Kjøp evt. en 120mm. vifte da det er en ledig plass i sidedøren på kabinettet, samt at 4870 kan bli litt hett. Er også plass til 2x120mm. i front hvis dette blir nødvendig. Siden jeg er en Asus-fantast, aldri prøvd annet, og vil heller ikke, så blir jeg på prinsipielt grunnlag tvunget til å be deg se på dette og dette så det blir enda vanskeligere å bestemme seg. På det rimeligste Asus-kortet har du dog ikke mulighet til å oppgradere til 2 skjermkort hvis dette skulle bli aktuelt. Du kan evt. spare noen hundrelapper der. Hvis du skal ha Vista bør nok ytterligere 2 gig ram vurderes. Edit: Var 3 min for sent ute der.. Endret 4. mars 2009 av Ohlja Lenke til kommentar
Kv1sten Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Takk for at du la det til Men 500kr for et klistremerke? Og Ohlja, et hovedkort sier meg ingenting for å vere helt ærlig, vet at alt skal koblest til det, men vet ikke hva som gjør det bra osv. Grunnen jeg tok det MSI hovedkortet var at det vistnåkk skulle gå som hånd i hanske med: *XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3 *CPU type QuadCore AMD Phenom Black Edition 9850, 2500 MHz (12.5 x 200) *DIMM1: 2x Corsair XMS2 CM2X2048-6400C5 2 Gb DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 MHz) (4-4-4-13 @ 270 MHz) og nå som jeg får anbefalt et annet skjermkort så vet jeg ikke lengre... vil det fremdelest gå smurt sammen? Endret 4. mars 2009 av Kv1sten Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Grunnen til at Sapphire gjerne er billigere enn andre kort er fordi de ikke har en bundle med masse greier du ikke har bruk for. Du får skjermkort og drivere. Andre legger ofte med et spill eller noe annen krimskrams. Det vil fortsatt gå smurt sammen med 4870 ja Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Syns du bør bytte ram også. denne er fin: https://prisguiden.no/product.php?productId=79463 Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hvorfor ikke gå for X3 720 BE cpu, 4GB DDR3 minne og ett skikkelig kabinett ? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=94203 Mitt forslag for en maskin som burde funke bra, kabinett koster litt men har selv 4 pc'er hjemme med Lian Li og er godt fornøyd. Så når budsjettet tillater det så hvorfor ikke ? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Enig i den. Eyh! "Skikkelig" kabinett? Den Antec kassa er kvalitet så det suser. Men Lian Li er vel ikke noe dårligere. Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Eyh! "Skikkelig" kabinett? Den Antec kassa er kvalitet så det suser. Helt sikkert, var ikke ment som kritikk til den posten men mer ett forslag med ei kasse som funker til orginale posten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå