TGB Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) D300, AF-S 60mm f/2.8 Ser i ettertid at teksten fremst på objekivet ikke er 100% i fokus, ønsker tilbakemelding på eksponering, vinkel på motiv (eller manglende) samt lyssetting Endret 3. mars 2009 av TGB Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Som produkfoto burde kameraet vært helt rent. Ikke noe støv. Og refleksjonene i linsa syns jeg forstyrrer litt. Ellers er det ikke så mye å si på denne type bilder? Litt mer spennende lyssetting og en annen vinkel hadde gjort det mer spennende men ikke like dokumenterende. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg ville ha tatt av kamerastroppen, tørket litt støv og skrudd kameraet på før jeg hadde tatt bildet. Kameraet hadde sett bedre ut om det hadde vært på. Synes også bildet virker skjevt og kompen er veldig trang. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Bildet er helt greit, men ikke noe fint produktfoto. Først og fremst er det lite luft rundt, men jeg tror det hadde sett bedre ut litt lengre nedenifra. Så er det jo om å gjøre å sette på et så lite objektiv som mulig. Lyset er rimelig greit, men etter min mening litt blast? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Nytt forsøk, alle tilbakemeldinger mottas med stor takk (produktfoto er ikke min styrke, prøver å lære noe nytt) Endret 3. mars 2009 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Enda et med 50mm f/1.4 montert på D3. NB! vet det er litt støv på kamera, orket ikke stresse med konstant polering - så vennligst se bort fra dette (jeg vet at det ser best ut uten støv). Endret 3. mars 2009 av TGB Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 likte best nummer 2! 50mm synes jeg ble for liten, dog vinkelen er muligens best på bilde 3. hadde det gjort seg med en annen bakgrunnsfarge, synes liksom helt hvitt ble litt for skarpt. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Skjønte noe lurt relatert skygger. Ny versjon Lenke til kommentar
TGB Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 likte best nummer 2! 50mm synes jeg ble for liten, dog vinkelen er muligens best på bilde 3. hadde det gjort seg med en annen bakgrunnsfarge, synes liksom helt hvitt ble litt for skarpt. Jeg er i sterk tvil når det gjelder vinkel, men enig i at 85mm f/1.4 ser best ut. Ser at kvaliteten går rett vei heldigvis. Målet med denne runden har vært high-key produktfoto. Har ingen mål med å ta bilde av D3 utenom at det var første tilgjengelige "modell" Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Ser best ut med 85mm, men vinkelen blir helt feil for meg; det blir alt for enkel, og for lite dramatisk. Tror du kan klonebort stroppeholderne når du først har tatt av stroppen, kan ikke komme på å ha sett slike på kamera produktbilder, om ikke selve stroppen er der; evt. skal du beholde de så må de stå penere enn det der. Ser ut som bakgrunnen din kanskje er noe for mye belyst. Ett step eller to for mye ca? Har du brukt endel fill light eller noe lignende på det siste; ser litt funky ut i overgangene noen plasser. Får litt følelsen av at det er litt kjapt gjort, egentlig. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Kjapt gjort, nei - aner jeg hva jeg holder på med når det gjelder produktfoto av denne typen, absolutt ikke Er min første eksperimentering innen feltet, og målet er som alltid å lære noe nytt Bakgrunnen er saftig overeksponert (mest sansynlig 1(+) stop for mye). Ser også at jeg dreit meg ut med å ha lyset for lavt (ser effekten i reflektor som speiler i objektivglasset). Edit: Vil bare legge til at bruk av annet enn naturlig lys er nytt for meg. Hatt blitser i x antall år, men nesten aldri benyttet til noe annet enn rett på kamera frem til nylig. Endret 4. mars 2009 av TGB Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Du burde muligens ta en kikk på proffe produkt foto. Da for du inspiriasjon og noe å strekke deg etter. HP er veldig dyktige og de har et eget image library hvor du kan laste ned produkt fotos av hele porteføljen dems. (gratis å registrere seg) Jeg legger ved et bilde som jeg mener er et veldig stilrent produktfoto: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå