bruker9842 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Heihei. ikke så altfor lenge igjen til sommerferien og tenker jeg må trene og få bedre kropp til sommeren, har trent en stund på treningsstudio, men lurte på om noen her kan si meg nøyaktig hva jeg burde trene og hvor mange reps på hver øvelse for og få magemusklene frem og større armer? Endret 3. mars 2009 av krislol Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 For at musklene skal bli synlige, må du trene det som kalles kardio (evt. cardio). Det gjør at fettprosenten blir lavere. Dette kan gjøres på mange forskjellige måter. Løping, svømming, roing osv osv. Det finnes mange modeller du kan gjøre dette etter. Det hjelper lite å trene styrke. Du får selvfølgelig større muskler, men de blir ikke mer synlige av den grunn. Se på Carl Yngvar Christensen, verdens sterkeste junior. Ikke akkurat synlige muskler, slik som det defineres i dag. Niks, du får nok snøre skoa og legge ut på tur. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Så det du sier er altså at for å se muskuløs ut må man bare kvitte seg med fettet så musklene man har (alle HAR jo muskler, om ikke så store) blir mer synlig? Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Der blir det jo selvfølgelig et definisjonsproblem med ordet muskuløs. Noen vil kanskje si at dette er mer muskuløst enn denne karen. Begge har veldig lav fettprosent, men ulik muskelmasse. Men det er klart det fordel med litt muskler . Men ja, det er fettprosenten som avgjør om musklene er synlige eller ikke. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Vel, når man begynner å trene så går gjerne muskelmassen lett opp, og fettprosenten går ned som følge av dette. Ingen bulk trengs hvis man er helt fersk i og med at kroppen tilpasser seg så lett når man er ny. Men ja, hvis man ikke har six-pack og vil få den frem så er kaloriunderskudd veien å gå. Trådstarter: Les veiledning for nybegynnere i styrkeforumet. Der finner du treningsprogrammer, inkludert magetrening. Dog vil jeg bare påpeke at hvis du må ha ekstern motivasjon for å begynne å trene så kommer du ikke til å holde på lenge. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg vil tro at den største motivasjonen hans er jentene og hva de vil synes om kroppen hans når han en dag i sommer skal spasere på stranden Grunnen hans for å være her er vel mer for å få tips og slikt. Men joda, er enig i at han må gå inn for dette selv. Jeg er også ute etter å se bedre ut til sommeren, men synes det blir litt overdrevet av deg Snusi å si at styrketrening hjelper lite. Jeg satser på å bulke, spise sunt og mye, og legge på meg i muskler. Er forskjell på six-pack og skinnypack, selv om kanskje ikke alle kan se det. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det hjelper lite å trene styrke. Du får selvfølgelig større muskler, men de blir ikke mer synlige av den grunn. Se på Carl Yngvar Christensen, verdens sterkeste junior. Ikke akkurat synlige muskler, slik som det defineres i dag. Niks, du får nok snøre skoa og legge ut på tur. I call bullshit Er det mulig? For at dette ikke skal oppfattes som spam, gjør jeg et lite forsøk på å svare deg... 1) Ved å gå/springe/svømme (cardio) forbrenner du kalorier som gjør at du går ned i vekt. Om du er feit vil det gjøre at du ser mindre feit ut (gitt at maten er under kontroll) 2) Om du ser ut som et eple, vil allikevel springing bare gjøre at du ser ut som et mindre eple. Om du vil endre premissene for hvordan kroppen din ser ut, må du trene styrke Dette illustreres fint ved dette bildet: http://www.thebetterweigh.com/images/marat...r_sprinter2.jpg Han til venstre har fulgt din oppskrift og gjort mye cardio. Han til høyre har trent med vekter i tillegg. Var det noe mer? Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 1. Hva gir det rett til en slik sarkastisk/spydig tone i behandlingen av andres meninger? Er det slik man fører en diskusjon? 2. Uavhengig i hvilken form innlegget ditt er skrevet i skal jeg svare saklig. Det virker som om du misforsto det jeg sa og det kan være at jeg ikke uttrykte meg 100 % presis. Derfor skal jeg presisere det jeg skrev. Dessuten forklarte jeg nærmere hva jeg mente i mitt andre innlegg i denne tråden. Når jeg sier "litt" var det ment som ironi. Det er kanskje ikke så greit å oppfatte. Dermed blir det: Litt muskler og kardio. "Litt muskler" refererer her til mitt andre billedeksempel Så til ditt tilsvar: 1): Ned i vekt blir forhåpentlig vis (med riktig diett) ned i fettprosent, men her repeterer du det jeg har sagt. Kanskje var dette også poenget. 2: Jf. min forklaring over om mer Håper du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Men vi kan være enige om at om man vil ha en mage som ser bra ut, er det 2 veier å gå: -Slanke seg, miste fettet på mage så man får det som på "fagspråket" kalles en skinnypack, altså ikke noe særlig muskler, bare det som.. ehm, ja er der fra før, men det synes, pga man er fettfri. -Drive styrketrening, så man får muskler på magen, og man vil få bedre forbrenning og litt fett vil forsvinne som et produkt av dette og pga man tar av fettet for å bygge musklene. Man vil etter tid og stunder få en ekte six-pack. Og siden man i teorien ikke kan slanke seg og få muskler samtidig, fins det ikke noe 3. alternativ som er å både slanke seg og trene magen større. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det stemmer vel det Så en løsningen blir vel kanskje å gjøre begge deler, altså 1 og 2. Dette kalles henholdsvis en deff og bulk. Bare gjør den i omvendt rekkefølge. Først trene styrke for å få mer synlige/pene/større muskler, alt ettersom hva målet er. Deretter fjerne fettet ved kardio. Man fortsetter kanskje med litt styrke i denne perioden (gjetning fra min side siden jeg ikke driver med konkuranse i fitness/bodybuilding osv.) Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Selvfølgelig mange teorier og meninger der ute, men det sies at 8-rep sett bygger volum. Fettforbrenning må selvfølgelig også til. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Cardio-trening er hjertetrening, og utføres vel best ved å trene med høy puls eller trene slik at du får raske endringer i pulsen? Men derimot om man ønsker å slanke seg fortest mulig trodde jeg det var mer fettforbrennende å legge seg på en roligere puls, og heller ta lange joggeturer? Mener gym-læreren vår på vgs babla noe om fettforbrenning vs. cardio-trening. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det folk glemmer er at styrketrening er kardiotrening. Det skal gått gjøres å få samme intensitet ved å løpe som f.eks 5 tunge reps knebøy. Spretter ikke pulsen i taket løfter du enda ikke tungt nok. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Veldig sant det som awkward sier, tok 3x5reps knebøy så sent som i dag, med så mye jeg maktet egentlig. Det er ufattelig tungt. Men om det får PULSEN til å stige så veldig, er jo en annen sak. Jeg vil påstå det er en forskjell på å løfte tunge vekter og å få en skikkelig høy puls. Står jo ikke der og hever etter pusten etter 5 reps med knebøy heller, selv om det var satan så tungt. Edit: leif Endret 4. mars 2009 av Nytt_liv Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Egentlig aldri tenkt over pulsen under styrketrening. Men ja, kanskje jeg skulle tatt med pulsklokka på mandag for å sjekke puls under knebøy. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Noen som har et veldig godt cardio-program som de faktisk har testet selv til dette "formålet"? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Kan noen fortelle meg definisjonen av cardio-trening? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Istedenfor å trene hardt i 2-3 månder, kan du heller jobbe hardt i disse måndene, og bruke ca 40k på fettsuging. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Og få stygge arr og hud som henger og slenger Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Noen som har et veldig godt cardio-program som de faktisk har testet selv til dette "formålet"? jeg har TO metoder, som funker veldig bra... Lasses egenoppsatte trening (treningsoppsett jeg selv har prøvd meg fram til) på mølle, incline 10 fart 15 km i timen, 50 sekunder, 60 sekunder pause, gjentas 10 ganger. denne vurderer jeg å gjøre i slutten av studioøkten istedeforr først, for jeg er vanligvis helt død etter denne runden.. og standard kardio-trening: spurt 20 sekunder, pause 10 sekunder, gange 10. 4 minutter tortur, syk forbrenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå