Gå til innhold

Vurderer kjøp av konsoll. Hvilken?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er faktisk flere spill som er bra til ps3'n da enn kz2 og little big planet,selv har jeg ikke testa ingen av de.man har jo gt5p,DMC 4 er ganske bra,så kommer ff13,tekken,mortal kombat og masse mer, når jeg kjøpte meg ps3'n så tenkte jeg skulle bare kjøpe ps3 får ff13,men det gikk dritt.hehe.har vel nå 10 spill ellerno.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler ps3, sitter ikke på noen speks her, men det som er dumt med ps3en er at den var så dyr så folk kjøpte seg 360, så nesten ingen av vennene mine har ps3 fordi de ikke gidder å koste på seg det... men selv merker jeg en STOR forkskjell på grafikk, og blue-ray er bare helt spahh :love: og det kjiipe med x-box er at man må betale for å spille på nettet. og noen argumenter er jo killzone 2, GT5, Littlebigplanet etc.

noen spill jeg savner på ps3 er Halo, Mass effect( ville vært konge på fullhd vil jeg tro) også expensionpacken til GTA: IV, den er helt sykt råå, nesten så jeg kjøper en arcade bare for å få tak i den!!

selv har jeg ps3 40gb og er utrolig fornæyd !!!

Du har nokk bedre tv en de da! jeg merker ikke forskjel på min XBOX (ikke X-BOX)og broren min sin ps3. Bruker kammeratene dine HDMI? det er must.

Hvorfor koster det penger for nettspill? jo, fordi det er MS som har serverne som gjør nettet mer stabilt. Mens på PS3 har hver utvikler serverne som igjen gjør det noe minre stabilt da de har mindre servere en MS

Lenke til kommentar

Det viktigste her (dersom du liker onlinespilling/MP), er jo hva dine venner har. Litt kjipt å sitte med den ene hvis alle vennene dine har den andre.

Når det er sagt, vil jeg anbefale PS3 dersom Blu-Ray er viktig, og Xbox dersom spillutvalg og online-funksjonalitet er viktig. Xbox LIVE er fortsatt mye bedre enn PSN (min mening). Det eneste som hjelper PSN er at det er gratis.

Lenke til kommentar
, og Xbox dersom spillutvalg er viktig.

Det var flere spill til X360 for noen år siden, men vil nok si at det er flere gode spill til PS3 enn 360 nå.

F.eks:

• Uncharted
  • Killzone 2
  • LittleBigPlanet
  • Grand Turismo 5: Prologue
  • Metal Gear Solid 4

Og det kommer jo mange gode spill fremover også, f.eks Uncharted 2, Grand Turismo 5 og God of War III.

Det er jo fortsatt mange gode spill til X360, men jeg bruker nesten aldri xboxen min lenger. Mest fordi jeg syns at PS3 har de beste spillene. Er sikkert noen som mener noe annet, for alle liker jo ikke de samme spillene :)

Lenke til kommentar

Wii: Er ikke en gang koblet opp. Støver ned i hylla.

360: Hver gang jeg bruker den må jeg skifte batterier i kontrollene siden det er så lenge siden sist.

PS3: Brukes hver eneste dag, året rundt.

Dette er selvsagt mine egne erfaringer. Jeg synes PS3 fungerer bedre til nesten alt, men det er spesielt det at man MÅ ha Live Gold på 360 for å spille online som gjør at jeg ikke gidder bruke den mye. Hadde dette vært gratis ser jeg ikke bort fra at box'en hadde blitt brukt mye flittigere.

I tillegg var det skikkelig stress å si opp Gold abonnementet. Det inkluderer telefon til MS, venting i kø og oppramsing av masse info for å verifisere hvem du er osv.

(Det er ikke det at det koster masse penger for live, men konseptet med at man tar betaling jeg er imot. Er vel bare snakk om 600,- i året eller no sånt)

Lenke til kommentar
Du får PS3 80 gb til 3300 kr eller med Gran Trusimo 5 Prologue, Ratchet and Clank og Ridge Racer 7 til 3500 kr nå. I forhold til hva som følger med en PS3 og hva man må kjøpe ekstra for å få det tilsvarende på 360 så blir PS3 faktisk billigere. Bare for å få trådløst nett koster det rundt 700 kr på 360. Liker du bilspill er PS3 også et bedre valg da man har GT5 som kommer i år og et bredt utvalg av støtte for rett og pedaler.

Det blir litt smak og behag; vil du ha alt i ett, hvilken kontroll som passer deg best og hvilke spill som frister.

EDIT: de har satt opp prisen på bundelen med spill til 3795

Er det virkelig mulig? Snakker om å leve med skylapper... 360 fullstendig gruser PS3 når det kommer til bilspill. Både i kvalitet og utvalg. Du sier at PS3 er bedre fordi da kan man sitte å vente på at GT5 skal komme ut om et år eller to. Helt utrolig.

Lenke til kommentar

Også ganske morsomt hvordan alle sony fanboysene etter å ha kritisert 360 i flere år for alle skytespillene nå bringer frem Killzone 2 hele tiden som det store på PS3.

Det var flere spill til X360 for noen år siden, men vil nok si at det er flere gode spill til PS3 enn 360 nå.

F.eks:

* Uncharted

* Killzone 2

* LittleBigPlanet

* Grand Turismo 5: Prologue

* Metal Gear Solid 4

Så på grunn av de spillene der, hvor kun 2-3 er nye, så har PS3 nå altså fler og bedre spill enn 360? Skulle ikke mye til tydeligvis.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
Er sikkert noen som mener noe annet, for alle liker jo ikke de samme spillene :)

Jeg skrev at jeg liker PS3-spillene bedre. Sa ikke noe om at X360 har få spill og dårlige spill, sa at jeg spiller mest på PS3. X360 har jo mange gode spill som DLC til GTA IV, Forza, GeoW og Halo-serien.

Lenke til kommentar
Er sikkert noen som mener noe annet, for alle liker jo ikke de samme spillene :)

Jeg skrev at jeg liker PS3-spillene bedre. Sa ikke noe om at X360 har få spill og dårlige spill, sa at jeg spiller mest på PS3. X360 har jo mange gode spill som DLC til GTA IV, Forza, GeoW og Halo-serien.

Du sa,

.

Altså, PS3 har nå flere gode spill enn 360. Og alt det tydeligvis tok var KZ2 og LBP som er de eneste relativt nye spillene du nevnte.

Lenke til kommentar

Det finnes da ørten ekslusive spill til xbox 360 som ikke er nevnt. Å bare nevne halo og gears er latterlig mot maskinen..

Mass effect

crackdown

Fable 2

Forza 2

Lost odyssey

og mange mange mange fler jeg ikke kommer på nå.

Nye final fantasy og tekken koommer også på xbox. Forstår heller ikke hvordan noen kan forvare innkjøp av ps3 pga bluray i forhold til xbox,når elkjøp selger samsung 2,0 spiller til 1500 kroner..

Endret av husgutt
Lenke til kommentar
Så hvis spillene blir eldre blir de samtidig dårligere? Jeg nevnte jo Halo og Forza også, og de er jo ikke så veldige nye spill de heller.

Nei, var ikke det jeg sa i det hele tatt.

Poenget var at din begrunnelse for at PS3 nå hadde flere bra spill enn 360 var ekstremt dårlig.

Lenke til kommentar

Hvis jeg kan komme med en anbefaling. Selv har jeg xbox 360, og er fornøyd med det. Hatt den siden launch. Men skulle jeg kjøpt konsoll i dag (og ikke hatt xbox fra før) så ville jeg først og fremst sett på spillene. Sett deg inn i hvilke spill som tilbys til de forskjellige konsollene. Mange er multiplatform (ikke bry deg om de som sier at det er bedre på en konsoll, det er samme spillet), men noen finnes kun på en konsoll. Hvis du vet hvilke spill du vil ha, legg til BR funksjonalitet. Er det noe du vil ha\trenger. Bestem deg også for om du vil ha Wifi. Koster ekstra på xbox nemlig. Gjør du dette så vil du nok trives med valget ditt, enten det er xbox, PS3 eller Wii.

Lenke til kommentar
Forstår heller ikke hvordan noen kan forvare innkjøp av ps3 pga bluray i forhold til xbox,når elkjøp selger samsung 2,0 spiller til 1500 kroner..

Tja, blir litt med øynene som ser da, men 360 Arcade ca 1700,- + 1500,- for elkjøp BluRay er 3200,- totalt. PS3 på elkjøp er 3300,- så hundre kroner i forskjell der. Skal man ha online spilling på 360, så blir det 300 til 500,- ekstra for 360 Arcade, litt avhengig av hvor man skaffer xbox live gold.

Så får man vurdere om innebygd hardisk + trådløs nettverk er viktig eller ikke, noe som vil øke prisen for 360 med 600,- til 1300,- avhengig om man vil ha begge deler eller ikke.

Så ser absolutt ikke noe feil med å forsvare innkjøp av PS3 p.g.a BluRay når man får mye mer for pengene sammenlignet med 360 Arcade.

Eneste grunn for å gå for 360 Arcade + elkjøp BluRay spiller er hvis ekslusive spill til 360 er det som betyr mest for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...