Gå til innhold

Vurderer kjøp av konsoll. Hvilken?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt en PS2, men den ble lagt unna for en stund siden siden jeg ikke brukte den mer.

Men jeg savner en konsoll litt innimellom, så jeg lurte på hvilken av konsollene som var å foretrekke nå?

Tenkte på PS3 da, men har ikke vurdert alternativene enda.

Noen erfaringer?

Takker på forhånd for evt. svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er du ute etter da?

Er du ute etter barnespill, slikt som Mario osv - Nintendo Wii

Er du ute etter action spill eller bil spill - Xbox eller Ps3, avgjørende vil vel være pris og ekslusiver?

Edit: Ps3 tar igjen Xbox`en på spill, er ikke få spill til Ps3 nå.

Med tanke på pris, vil jeg aboslutt si Ps3`er verdt det, siden du faktisk får med en veldig godt brukbar Blu-Ray spiller i kjøpet.

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Er fortsatt litt usikker på om jeg er villig til å betale litt ekstra for PS3. Jeg bor hjemme og jobber full tid helt til høsten når jeg begynner på skole igjen, så penger er egentlig ikke noe problem ;p

Men vet ikke heller hvor mye jeg kommer til å bruke den.

Er det stor forskjell på prisene på spillene?

Lenke til kommentar

Ps3`en har jo falt veldig i pris siden 60gb ble lansert.

Ligger vel på rundt 3500,- for en 40gb?

Edit: Har du Hdtv? If so, ville jeg glatt gått for Ps3 med tanke på Blu-Ray. Er bare nydelig å se på :)

Endret av Applebee
Lenke til kommentar

Du får PS3 80 gb til 3300 kr eller med Gran Trusimo 5 Prologue, Ratchet and Clank og Ridge Racer 7 til 3500 kr nå. I forhold til hva som følger med en PS3 og hva man må kjøpe ekstra for å få det tilsvarende på 360 så blir PS3 faktisk billigere. Bare for å få trådløst nett koster det rundt 700 kr på 360. Liker du bilspill er PS3 også et bedre valg da man har GT5 som kommer i år og et bredt utvalg av støtte for rett og pedaler.

Det blir litt smak og behag; vil du ha alt i ett, hvilken kontroll som passer deg best og hvilke spill som frister.

EDIT: de har satt opp prisen på bundelen med spill til 3795

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Man får jo billig konsoll hvis man går for 360 arcade versjonen, men personlig vil jeg ikke anbefale den med mindre man har skikkelig dårlig råd :-)

Selv kjøpte jeg 360 Elite, da jeg synes det er uholbart mye støy og spille fra dvd disken og da var størst mulig hardisk for å innstallere spill eneste løsning. Det var også uaktuelt for meg å legge nettverkskabel inn på stua, så trådløs nettverksadapter måtte jeg kjøpe i tillegg. Til slutt måtte jeg selvsagt også ha xbox live gold.

Sammenligner jeg prisen jeg betalte for Xbox Elite med min PS3 så ble xbox´en ca 500,- billigere. Men for de 500,- ektra jeg betalte for PS3 i sin tid så har jeg en god Blu-Ray spiller :-)

Er kjempefornøyd med begge konsollene, men synes uansett ikke at PS3 er dyr i forhold til 360. Skal man ha det PS3 tilbyr på 360 så blir jo prisen nesten den samme. Fordelen med 360 er som nevnt at man kan kjøpe i tillegg det man trenger av ekstra utstyr og dermed spare penger hvis man ikke føler behovet trådløs nettverksadapter eller hardisk.

Du nevner at at du har HDTV så jeg vill derfor anbefale PS3, å kunne se filmer i full HD er bare digg :-)

PS! Skal man ha xbox live gold (valgfritt) så må det fornyes hvert år, så prisdifferansen blir da spist opp over tid :-)

Endret av HappyHerb
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ps3, sitter ikke på noen speks her, men det som er dumt med ps3en er at den var så dyr så folk kjøpte seg 360, så nesten ingen av vennene mine har ps3 fordi de ikke gidder å koste på seg det... men selv merker jeg en STOR forkskjell på grafikk, og blue-ray er bare helt spahh :love: og det kjiipe med x-box er at man må betale for å spille på nettet. og noen argumenter er jo killzone 2, GT5, Littlebigplanet etc.

noen spill jeg savner på ps3 er Halo, Mass effect( ville vært konge på fullhd vil jeg tro) også expensionpacken til GTA: IV, den er helt sykt råå, nesten så jeg kjøper en arcade bare for å få tak i den!!

selv har jeg ps3 40gb og er utrolig fornæyd !!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...