Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Speedometerwire sitter fast i girkassen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg (og tydeligvis den forrige bileieren, siden braketten til wiren var brukket av) støtte på det samme problemet, og ble til slutt så forbanna at jeg rev den ut med rå makt. Tror du ikke drevet på enden lå igjen i girkassa? Heldigvis var det delvis metall, så jeg tappet av girolja, fikk lokalisert drevet og fisket det ut med en magnetstav. Det hadde blitt dyrt om jeg måtte ha løst dette på en annen måte. Få et verksted til å gjøre det, uansett hva de tar for det.

Lenke til kommentar

I dag gjorde jeg et nytt forsøk, men denne gangen klarte jeg å ryke hele kabelen, slik at nå stikker det opp ca. 20cm med vaier fra festet.

Hvor mye tror dere et verksted tar for å ta ut hele greia (det som er igjen av kabelen)? Jeg har egentlig gjort hele jobben, har fjernet instrumentpanel og satt inn en ny speedometerwire (som naturligvis ikke er koblet til girkassen). Det eneste jeg trenger er og få de til og ta den ut.

Lenke til kommentar
Åssen bil er det?

Den sylinderen nederst til venstre har et hull i seg. Der sitter det en skrue som holder den fast i girkassa.. har du løsna den?

Bilen er en VW Cabriolet '92 med en 72Kw 1.8l motor (motorkode: 2H). Har løsna skruen, og ifølge Haynes håndboken skal den bare kunne nappes ut etter den ene skruen er løsnet.

Edit: Skal prøve og få tatt noen bilder av problemet i morgen.

Endret av StupidNick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...