Gå til innhold

Lage egne musikk, programmer?

SmartiX

Anbefalte innlegg

Hei !

Beklager hvis noen har spurt om dette før. Men jeg fant ikke vertfall.

Det jeg var ute etter er en programm som du kan lage egne musikk med. Jeg bryr meg ikke om den koster eller ikke, kjøper den alikevel =)

Men jeg trenger en som ikke er liksom så avansert. En venn av meg har begynt å lage rap tekster(tenkte kjøpe til han som bursdagsgave) så jeg tenkte på en slik program : som du kan bruke mikrofon på,altså ta opptak ,du kan legge til beats eller lage egne beats som techno/trance og hipp hopp osv. Men ikke så avansert at det blir vanskelig å finne det ut og lage og helst noen programmer på norsk , må ikke, men helst :D Pga ikke så flink i engelsk.

Jeg vil ikke ha Audacity, den passer ikke, du kan ikke lage beats der. Noen andre ..

Har dere noen tips og anbefalinger og hvorfor akkurat dette programmet?

Jeg setter stor pris på alle svar :D

Endret av SmartiX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fl Studio prøvde jeg før men likte ikke noe særlig .

Noen andre forslag ?

Takk for alle forslagene :D

Kan du begrunne hvorfor du ikke likte FL Studio? Det gjør det litt enklere for oss å vite hva du egentlig er ute etter, da FL Studio egentlig virket som et kjempealternativ.

Lenke til kommentar
Fl Studio prøvde jeg før men likte ikke noe særlig .

Noen andre forslag ?

Takk for alle forslagene :D

Kan du begrunne hvorfor du ikke likte FL Studio? Det gjør det litt enklere for oss å vite hva du egentlig er ute etter, da FL Studio egentlig virket som et kjempealternativ.

Den er bra, men jeg syns personlig at den er vanskelig. Jeg er ute etter en lett programm, som du kan lett lage beats med og lage opptaker og lage dem enkelt til en sang. jeg prøvde FL Studio for 2-3år siden og syntes den var vanskelig, men skal laste ned demo og se ,kansje den er ikke så vanskelig som jeg trodde =)

Lenke til kommentar
Om du først skal lage egen musikk er det vel det beste å velge et program som har litt flere muligheter, og er litt innvikla. Å lage egen musikk er ikke gjort på 10 minutter. FL funker like fett til hip hop som trance, det er bare fantasien som setter grenser.

Til og med klassisk musikk kan funke fett, om man bare bygger på med lyder for det.

Lenke til kommentar
Jeg har merka Fl Studio var ikke så vanskelig som jeg trodde før.

Jeg skal prøve FL Studio og Mixcraft 4 ..

Takk for all hjelpen !! :D

Kan hende FL Studio har blitt en del forandret også, siden det er 2-3 år siden sist du prøvde det ;)

Heheh den har det .. Men jeg fant videoer på youtube hvordan man lager beats så det er bare å trene :p Takk for hjelpen Jnz :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...