Windoge Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Problemet begynte når jeg hadde bilen min på motorvask forleden. Etter motorvasken har jeg hatt problemer med bilen. Den starter opp, funker i ca 10 minutter til den blir varm, så dør den. Da får jeg ikke start på bilen frem til den blir kald igjen. Har noen vært borti dette problemet før? Den hoster i tillegg vann ut eksospotta! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Har ikke sjekket dette ennå fordi det var vanskelig å komme til skruene med det skrujernet jeg har. Bilen hoster en del under selve girspaken på bilen. Noen som har vært borti det før? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg ville hivd i litt kondensfjerner i tanken og spruta på litt WD40 på coil og fordeler osv som driver ut fuktighet Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Men hvorfor går bilen "fint" fra kald til varm? Det er først når varmepila har kommet seg halveis at problemer blir mest problematisk. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det kan være fordi det ligger vann et sted hvor det ikke skaper problemer, som da fordamper og kondenserer andre steder når det kommer varme til. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Godt mulig, men vet liksom ikke hvordan jeg skal feilsøke. Dersom vannet som kommer ut fra eksospotta ikke kommer fra vannet som brukes til kjøling av motor, kan det være en idè å bare la bilen hoste det ut i håp om at vannet som eventuelt ødelegger forsvinner? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Og hvor henter bilen alt vannet den hoster og spytter ut eksosen? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Og hvor henter bilen alt vannet den hoster og spytter ut eksosen? sannsynligvis er dette bare kondens som samler seg opp når bilen ikke går. hvis bilen spytter vann ut fra motoren, så kommer det hvit røyk. det er rimelig varmt inne i forbrenningskammeret og eksosanlegget vet du Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Det forklarer kanskje hvorfor bilen fungerer bra frem til den blir varm. Hvordan skal jeg gå frem for å få ut vannet som eventuelt må ha samlet seg i forbrenningskammeret? Dette er kanskje en bagatell for mange av dere, men for en som ikke er like bilkyndig som datakyndig, kan dette fort bli veldig plagsomt. Det er ikke bare å snu bilen opp ned og tømme den. Edit: Dersom jeg lar bilen hoste ut vann lenge nok, vil ikke kondensen til slutt forsvinne slik at bilen kan gå som normalt? Endret 4. mars 2009 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Acey Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg hadde samme problem med min, men det gikk over av seg selv etter en stund. Er nok bare å la den tørke opp litt.. men dersom det vedvarer så er det nok ikke dumt å prøve noen av produktene som er anbefalt her! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg hadde samme problem med min, men det gikk over av seg selv etter en stund. Er nok bare å la den tørke opp litt.. men dersom det vedvarer så er det nok ikke dumt å prøve noen av produktene som er anbefalt her! Men hadde du en bil som faktisk var kjørbar? For etter bilen min har blitt varm er den ikke kjørbar, så har på en måte ikke muligheten til å "kjøre vekk" vannet som har samlet seg. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hva salgs bil er det snakk om? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 KIA Sephia 95-mod. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hadde det vært sommer kunne du hatt panseret åpent i 1 uke. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 KIA Sephia 95-mod. Det er god bil å kjøre Hadde en 95 mod selv, nå er den vrak Tilbake til greia: jeg hadde samme problem (med en annen bil).. Fylte på litt bensin på tanken, starta, lot den varme seg litt og rusa litt så smalt det som bare i potta pga vann som ekspanderte fort. Den ga seg etter ett par smell. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 12V-anlegg blir ikke veldig påvirket av vann, så lenge det er rent, så primært sett er det ikke der du burde sjekke først. Vann fra eksospotta kan være vann som ligger i eksosanlegget (bensin som brenner produserer bl.a vann). Jeg ville sjekket tenningsanlegg, siden den høye spenningen der er det som blir mest påvirket av vann. Da snakker jeg altså om hele veien fra høyspenningsgeneratoren til tennpluggene. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Men problemer oppstår bare når motoren blir for varm. Det må være vann i luftveiene, for når jeg skrur på luftannlegget i bilen dugger det voldsomt på rutene. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Vent til sommeren å la den stå å koke på en strand i ett par timer så er vel det løst Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 kommer med et lite innspill her Du har ikke klart å få knekt lamda sonden din da? evt med en kortslutning etter vasken? min gamle passat byttet jeg lamda. den gikk også fint til den ble varm. når den ble varm hostet den og hakket en god del. etter bytte ble det bra. rett meg om jeg er på jordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå