Ballajazzhus Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hei. Har leitet rundt her ,men finner ikke noe oversikt på hvordan sammenligne hastighetene på de forskjellige pros.(celeron, duo core, core2 eller hva de heter). F.eks har en dobbelt kjerna pros. dobbelt hastighet i forhold til hva som er oppgitt(2.16Mhz*2 ??) sammenliknet med p4. Håper noen forstår hva jeg mener, og kan gi meg litt klarhet i de forskjellige hastighetene. Og forresten så vet jeg at det er mye annet som innvirker på maskinas hastighet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Wiki har en oppstilling over prosessorer eks. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel...microprocessors http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AMD_P...microprocessors Derfra igjen er der referanser og linker til ytterligere info/modeller, osv. Endret 3. mars 2009 av Mekkus Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) En dobbeltkjerne fungerer på mange måter som to prosessorer. Hastigheten er fortsatt 2.16Ghz, men i teorien kan den gjøre dobbelt så mye arbeid per klokkesyklus. Den praktiske effekten av flere kjerner er mest merkbar ved multitasking og når man har programmer som faktisk klarer å dra nytte av flere kjerner. Endret 3. mars 2009 av C4STOR Lenke til kommentar
Ballajazzhus Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Grunnen til at jeg egentlig lurte, var at jeg kjøpte en billig laptop på tilbud med Celeron M (2,16Mhz), mens den gamle som tok kvelden hadde P4 (2,66Mhz i fra 2003). Kan ikke forstå at den nye ikke er vesentlig kjappere, noe må jo ha skjedd på de åra?? Har nesten ikke brukt den nye så har ikke fått noe følelse av hvor kjapp den er. Den skal jo bare brukes til surfing så hastigheten har jo ikke så mye å si. Bare nysjerrig. Endret 20. mars 2009 av Ballajazzhus Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 MHz er ikke alt lenger. Så vil tro din celeron m prosessor fint hamler opp med P4 prosessoren din fra 2003. Men har ikke sjekket det noenplass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå