Gå til innhold

Hvordan virker de forskjellige pros..


Anbefalte innlegg

Hei. Har leitet rundt her ,men finner ikke noe oversikt på hvordan sammenligne hastighetene på de forskjellige pros.(celeron, duo core, core2 eller hva de heter).

F.eks har en dobbelt kjerna pros. dobbelt hastighet i forhold til hva som er oppgitt(2.16Mhz*2 ??) sammenliknet med p4.

Håper noen forstår hva jeg mener, og kan gi meg litt klarhet i de forskjellige hastighetene.

Og forresten så vet jeg at det er mye annet som innvirker på maskinas hastighet.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En dobbeltkjerne fungerer på mange måter som to prosessorer. Hastigheten er fortsatt 2.16Ghz, men i teorien kan den gjøre dobbelt så mye arbeid per klokkesyklus. Den praktiske effekten av flere kjerner er mest merkbar ved multitasking og når man har programmer som faktisk klarer å dra nytte av flere kjerner.

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg egentlig lurte, var at jeg kjøpte en billig laptop på tilbud med Celeron M (2,16Mhz), mens den gamle som tok kvelden hadde P4 (2,66Mhz i fra 2003).

Kan ikke forstå at den nye ikke er vesentlig kjappere, noe må jo ha skjedd på de åra??

Har nesten ikke brukt den nye så har ikke fått noe følelse av hvor kjapp den er. Den skal jo bare brukes til surfing så hastigheten har jo ikke så mye å si.

Bare nysjerrig.

:)

Endret av Ballajazzhus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...