Gå til innhold

Empire: Total War - Diskusjon og erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er sikkert fordi du har Steam Server på Taiwan eller US West, Skift tilbake til scandinavia for å finne gamer frå Europe, eller bli i USA for å spille med dei, har sjølv på Scandinavia og finner alle gamer, eg hadde det på taiwan og fant ingen.

 

File -> Settings -> Downloads -> Download Region -> Scandinavia -> OK -> Restart Steam -> PLAY ONLINE

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Prøvde spillet kort forrige uke, og jeg ser at dette er et fantastisk spill. Problemet er at jeg har en pc som burde det kjøre spillet okey: Geforce 7950Gx2 (1024mb). 1gb RAM. AMD 4600+ og Windows XP. Men jeg må kjøre spillet i laveste grafikk og fortsatt lagger det, og en del grafikk bugs.

 

Spillet ser mye styggere ut enn hva Rome og Medieval Total War såg ut, hvordan har det seg?

Har oppdatert grafikk drivere, og det hjalp ikke.

 

Har det vært noe bug/programmering feil? Skal vell prøve å oppdatere spillet.

Lenke til kommentar
jeg krever ikke å kunne kjøre spillet på ultra, men det lagger like my med alt på laveste som alt på høyeste innstillinger. Da virker det mer som noen annen feil enn specc, bug eller noe.

Det har du rett i hvis det lagger på det laveste med det utstyret. Jeg spillte på det laveste med Geforce 6800, 1gb ram og AMD 3700+ uten noen problemer før.

Lenke til kommentar

Hay

 

Fått noen saftige buggs i ETW: Når jeg trykker på noen av flåtene mine på campaign-mappet så henger datan seg opp i noen sekunder og spillet skrur seg av. Dette er selfølgelig ganske rass, siden nå har jeg sikkert 5 fulle armeer i 5 fulle flåter som spiser av skattebetalernes penger til ingen nytte : (

 

Tviler på at datamaskinen er problemet, spiller lag-fritt på absolutt totalt full grafikk. Noen som har samme bugg, evnt om det er noe å gjøre med det?

Endret av uberkvaal
Lenke til kommentar
Sebbe da er du såpass uheldig eller/og har for dårlig specs til å kjøre det på fullt.

Jeg har 8800 gt og kjører det på fullt med 1680*1050 i oppløsning, og det ser mye bedre ut enn både Medieval 2 og Rome. Det eneste jeg kan klage på er lagg på kampanjekartet og har fått ctd to ganger.

 

Har også 8800gt og kjører samme som deg. Det som derimot var litt morsomt var at kampanjekartet lagget mindre etter at jeg installerte Windows 7 med beta driverne til Nvidia. Men.. hva står ctd for? :p

 

Til de som evt fortsatt lurer på ETW og Windows 7 så har ikke jeg hatt noen problemer. Spilt ca 30 timer og enda ikke opplevd noe som helst negativt (build 7068). Er helt sikkert veldig maskinvare- og driveravhengig men spillet flyter mye bedre hos meg i Win7 enn i Vista.

Lenke til kommentar

1732: Brittain has almost counquered all it needs, except the most southern bit of spain, Gibraltar. Her Majesty the Queen sends an elite army from the canadian wars to execute the conquest.

 

1734: The army lands right outside the regional capital. Victory is in the air. The army makes camp and prepares for the comming onslaught. They do not fear the spaniards. As the spaniards are regarded as undisiplined and uncivilized. Theyr gurrilla tactics should be no match for experienced grenaders and light infantry marksmenn.

 

The spaniards make theyr first attack. You can glimse the despair in the grenaderes eyes as the battle unfolds. But ultimately Brittain prevails. Or so it seemed. Another army reaches the camp. A new battle begins. The remians of the colonial army is no match for the spaniards.

 

1737: With the valiant defeat of the colonial army in mind, her majesty sends a new army to counquer Gibraltar. This time better equiped with mortars and 24 pounder howitzers. More men of line as well as some grenadiers. The army lands the same place as the colonials did. They are nervous. What fate could await them?

 

As before the spaniards attack. It is like water on rock. But when the battle is over and men are counted, it seems there are few left. And so another army attacks. Her majestys troops have no chance. They are uterly defeated. Il news reach london, and the time to act is at hand. New armies are trained. The best brittain has to offer. A new army consisting of Guards, men of the line, grenadiers and artillery is fashioned.

 

1741: The new army reaches Gibraltar. But as before the are slaugthered. The spaniards are just to many.

 

1746: The biggest invasion army ever seen lands in northern spain. They are many and the most elite of brittains armed forces. They march on madrid.

 

They make camp on the shores of the river outside the city. They are confident. Alltough nearby four of spains armies have made camp.

At dusk they attack. But this time her majestys army have the uper hand. The river seperates the spanniards from her majestys forces. And there are only to places to cross. A narrow bridge and some shallow water on the opposite side of the battlefield. The troops take position. Mortars begin to fire. Soon after the howitzers join the battle. You can hear the spaniars scream across the river as the cannon balls explodes amid them.

 

They head for the shallows. Hundres of cavalry. Almost breaking trough the lines, but the guards push them back. As the Spaniards seem to leave the bridge alone, reinforcements are sent to defend the shallows. Its in the nick of time. The Guards are relived by the reinforcements and gt some much needed rest. Artillery hits constantly and the enemy attack never stops. Wave after wave are knocked back.

 

And at a point the spaniards seems to break trough. But the cavalry guards interveen and they spaniards are pushed back for the time being. Victory seems to be at hand. 4th regiment is sendt across the river to take out the remaining enemy artillery. The walk across the river is a tence one. There are thousands of dead bodies, some still alive screaming for help.

But victory is at hand and the troops is confident. But as once they cross the river they are ambushed by geruillia fighters. And as that wasnt enough the enemy gets reinforcements. Another army has reached the battlefield. Panic spreads and they are ordered to turn back to friendly lines. But as disipline fails so does the retreat.

 

Enemy cavalry cuts down some of the men, but then they finaly reach safety. Bullets wizle trough the air. The cavalry are gunned down.

 

A new wave of infantry smash against the line short after the cavalry attack. And things begin to despair. Amunition is in short suply, and some regiments begin to flee the battle field as some of the quicklime hits them instead of the enemy. First and second regiment wich are now well rested joins the battle agian and knock the spaniards back for the last time.

 

Victory they shout, victory. 4000 men has died on the shores of that river in the greatest battle to this day. Spains army is crushed, and her majestys forces can continue the march on Gibraltar. As they reach gibraltar the royale navy bring reinforcements to the shores of Gibraltar as well. The battle is short, Brittain prevails!

Lenke til kommentar

Hva sattser dere mest på innenfor teknologi i starten ?

Selv prøver jeg å få 3-4 skoler så fort som mulig og oppgraderer dem fort. Jeg prøver også å få " fire at rank " så fort som mulig for å få en militær fordel. Jeg sattser også på å få soldater som er gode i nærkamp og har god moral.

Sattser egentli veldig lite på skip.

 

Har et fast mønster jeg bygger hærene opp etter.

 

2-3 Kanoner på 400-500 range og 1-2 med 750 i range for å hele tiden kunne terrorisere motstanderen med kuler fra range.

Har en sterk linje med infanteri. Ofte med grenadiers eller sterkere tropper viss jeg er langt ute i spillet. Problemet med grenadiers er at de kun er 60stk og blir ofte i undertall. Derfor blir det ofte til at jeg stormer motstanderens milita eller line infanteri, og sattser på at moralen deres skal gå til helvette før min egen gjør det.

Til slutt flanker jeg kanonene deres med mitt kavaleri. Så kommer jeg bak deres infanteri og presser dem fra to kanter. Pleier å funke fint, men har enda ikke møtt enn hær med like avanserte soldater som meg, så vet ikke hvordan det funker mot de.

 

Spiller på Hard , Hard

Lenke til kommentar

Har funnet ut at grenadiers fungerer best som støtte. Hærene mine har som regel bare 2-4 regimenter med grenadiers. Når jeg har kommet langt nok har jeg 2 regiment med mortar og to med howitzer. Resten fylles opp med linemen. Ofte kan det vere greit med kavalei som flanker de. Men i store slag kan dette bli vanskelig da fienden kommer fra alle kanter.

 

Så det viktigste for meg er å få nok teknologi på artilleri og infanteri til å bedrive effektiv krigføring. Skip har man jo nesten ikke bruk for. De fiendenes AI på sjøen er bortimot ubrukelig. Med litt god taktik kan man lett ta ut en flåte som er dobbelt så stor som sin egen.

Lenke til kommentar

Rule #1: Vinden er altid i din favør. Fi starter altid på midten, du starter der du vil. Med andre ord du starter nærmere vinden enn fi.

 

Rule #2: Du vil ikke sloss det vil fi. La de komme til deg. Men fi vil ikke kjører rett mot bredsidene dine. Men siden du har vinden i din favør så er fi nødt til å komme rett inn mot bredsiden din.

 

Rule #3: T er beste forsvar. Sier seg selv at når fienden får alle dine halvparten av dine kanoner mot seg mens de ikke kan skyte på deg i det hele tatt.

 

Rule #4 Fi har underlegent intelekt. Klarer du å avskjere fienden klumper de seg mens du gir de alt de har. Siden fi altid følger på en linje holder det å stoppe deres første skip. De klumper seg og du er klar med din T. Kommer noen forbi din T, har du mange bredsider til å servere dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...