Gå til innhold

Noen spørsmål anngående tastatursnarveier

Anbefalte innlegg

Hei!

Er da ganske ny innenfor Linux verden. Har da Linux Mint 6 på laptoppen min, og har da noen spørsmål innenfor tastatursnarveiene.

Det som irriterer meg er at når jeg scroller med touchpadden så bytter jeg skrivebord, noe som er ganske irriterende. Har prøvd å gå inn på kontrollsenter --> tastatursnarveier og fikse det der, men det sto ingenting om scrollingen der. Noe hjelp?

Går det ann å fikse slik at jeg endrer skjermens lysstyrke med f7 og f8, istedenfor fn+f7/f8?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en compiz innstilling. Gå inn i ccsm og skru av/endre bindings i "viewport Switcher".

ccsm = Compiz config settings manager. (installer hvis du ikke har den, fra pakkebrønnen)

f8/f9 osv kan du sikkert endre på. Mulig det finnes en enklere måte, men ifarta kommer jeg kun på xbindkey, xmodmap osv.

Lenke til kommentar
  Smif skrev:
f8/f9 osv kan du sikkert endre på. Mulig det finnes en enklere måte, men ifarta kommer jeg kun på xbindkey, xmodmap osv.

Skal jeg skrive inn dette i terminalen? Kan du skrive inn nøyaktig det jeg skal skrive?

Fikk fikset problemet med scrollingen

EDIT: fant det med endring av lysstyrken under ccsm, og der kunne jeg også velge hurtigtastene f7 og f8, Men dette var bare for vinduet, og ikke hele skjermen.

Noen ide?

Skjønner fortsatt ikke helt hva jeg skal med de xbindkey greiene ennå...

Endret av yates56
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...