.Lagrange. Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, hvorfor gjør de det i sommer? Jeg har prøvd alle byene i Tyskland, men ikke én var direkteflygning. Jeg var senest i 2007 i både Düsseldorf og München, direkte fra Oslo. Hva har skjedd med SAS sine flygninger? Hvorfor har de ikke direkte, slik som Norwegian? (Jeg flyr forøvrig ikke med Norwegian). Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg fant i hvertfall OSL-FRA når jeg søkte på sas.no nå. Flys tre ganger daglig av SAS Norge. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Endel flyginger går også via Arlanda. Det er uansett symptomer på at nordmenn har fått den dårligste dealen av de 3 landene i SAS. Reise med mellomlanding tar lengere tid, er dyrere og man kan faktisk ikke kjøpe noe flytende på taxfree på flyplassen på stedet man skal til. Finner man noe spesielt der kan man bare glemme det om man reiser med SAS. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Reise med mellomlanding tar lengere tid, er dyrere og man kan faktisk ikke kjøpe noe flytende på taxfree på flyplassen på stedet man skal til. Finner man noe spesielt der kan man bare glemme det om man reiser med SAS. Ehm? Du kan få det sealed..? Forøvrig litt uenig med deg i at Norge får den dårligste dealen, da det rett og slett handler om at markedene fra CPH og Arlanda er større enn det norske. Som flyselskap, vil SAS nå satse det meste på CPH som hub gjennom den nye satstningen CoreSAS. Det maker forsåvidt mer sense å fly nordmenn via CPH på vei ut i verden, enn å fly dansker opp til Oslo først.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 (endret) Ehm? Du kan få det sealed..?"Sealed" var ukjent for folkene i sikkerhetssjekken da jeg hadde transit på CPH for noen uker siden.Forøvrig litt uenig med deg i at Norge får den dårligste dealen, da det rett og slett handler om at markedene fra CPH og Arlanda er større enn det norske. Som flyselskap, vil SAS nå satse det meste på CPH som hub gjennom den nye satstningen CoreSAS.Dette stemmer vel ikke helt. OSL har mere trafikk enn Arlanda, selv med alle Nordmenn som må mellomlande der. Og ligger ikke OSL ganske likt CPH i trafikk? Uten mellomlandingene fra Norge ville begge ligget langt etter OSL.Det maker forsåvidt mer sense å fly nordmenn via CPH på vei ut i verden, enn å fly dansker opp til Oslo først..Det kommer vel ann på. Til Tokyo er det kortere fra OSL enn CPH. Til New York er det det også, men her har SAS til og med sendt folk østover til Arlanda før de endelig drar rett vei mot New York. Endret 7. mars 2009 av robertaas Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Dette stemmer vel ikke helt. OSL har mere trafikk enn Arlanda, selv med alle Nordmenn som må mellomlande der. Og ligger ikke OSL ganske likt CPH i trafikk? Uten mellomlandingene fra Norge ville begge ligget langt etter OSL.Nå glemmer du at det faktisk sendes en del svensker og dansker fra henholdsvis til ARN og CPH til OSL for transfer i forhold til Europeiske ruter. SAS Norge og OSL har til en del destinasjoner bedre rutenett på Europa enn CPH og spesielt ARN. I tillegg må du huske på at selv om OSL Har mer trafikk enn ARN målt i passasjerer, er det færre intercontinental pax på OSL enn på ARN. Jeg synes også det er trist, men slik er det. "Sealed" var ukjent for folkene i sikkerhetssjekken da jeg hadde transit på CPH for noen uker siden.Hvis varen er forseglet i EU med kvittering synlig er ikke dette noe problem, heller ikke på CPH. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå