Gå til innhold

Erfaringer med "Hemmeligheten"?

MrL

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke av de typen som pleier å lese bøker i det hele tatt, men for noen uker siden oppdaget jeg en bok som var veldig spesiell.

Boken heter "Hemmeligheten" ( The Secret) , og ifølge den kan du ettersom du leser boken, og forstå hva "hemmeligheten" er, bruke den til å få alt du vil i livet, enten det er penger, kjærlighet osv.

Jeg har ikke lest ferdig boken, men jeg har skjønt sånn någenlunde hvordan hemmeligheten fungerer, men jeg skjønner forsatt ikke helt hvordan jeg kan eller skal bruke den.

Er det noen andre her som har brukt den, og har etter det opplevd utrolige ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kunne herren tenke seg å dele hemmeligheten med oss utestående?

Vell er ikke så lett å forklare, men jeg kan prøve

Hemmeligheten går utifra loven om tiltrekning. Det sies at man tiltrekker seg de tingene man tenker på. Hvis man klarer å bruke tankene riktig og forstå hvordan man skal bruke dem, sies det at universet vil til slutt ordne slik at det blir sånn. Mer om hvordan det skal gjøres og hvordan man kan bruke det står i boken, ikke vet jeg om det fungerer, men det er visst nok mange som har fått det til, og til og med Einstein visste om hemmeligheten. Det sies også at de fleste som har oppnådd rikdom eller andre ting har brukt hemmeligheten enten bevisst eller ubevisst

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Dette er nok ikke mer hokkus pokkus enn at man sørger for å ha viljestyrke og handlekraft nok til å kunne gjøre det man vil og få det man vil. For noen skjer dette instinktivt(og virker noe tilfeldig) mens for andre så må man fokusere på det.

Ser poenget men med mindre forfatteren av boken klarer å inspirere på en unik måte så føler eg boken faller i esken som allerede er full av slike bøker. Boken "The Power of Now" er også en slik typisk bok men denne syntes eg var unik og inspirerende på sin måte. Men andre er uenige :)

Men når det gjelder temaet og "hemmeligheten", "trikset" eller hva man nå vil kalle det. Ja, eg vil si det fungerer. Absolutt. Men ikke legg mer i det enn hva du klarer å bite over. Ikke tro at om du tenker rett så får du sjefsjobben i morgen. Det har noe med personen, utstrålingen og væremåten din å gjøre, hvordan omgivelsene dine oppfatter deg og hvordan de reagerer på din påvirkning. Og om du forandres i en positiv retning så vil det føles slik at positive ting kommer/skjer mye lettere. Tanken bak dette er ikke så veldig ulik temaet PUA(Pick-Up-Artist) som blir beskrevet i den populære boken "The Game". For de som klarer å se lenger enn det åpenbare i disse bøkene så vil det absolutt ha en positiv innvirkning på en som person.

Lenke til kommentar

føler meg ganske sikker på at the secret er pseudoscience fra ende til annen. teorien om law of attraction sier at den støttes av kvantefysikk, men dette er helt feil. the secret folka har mistolket kvantefysikk og drar feilslutninger som ikke er basert på annet enn ønsketenkning. de tar quotes fra kjente personer ut av sin sammenheng i forsøk på å fremme sin sak.

jeg har prøvd det. og ja, det funket. ikke fordi jeg som en bevisst observatør endret verden rundt meg ved hjelp av tankeutråling, men fordi teorien legger så stor vekt på å være takknemlig for det en allerede har og det å tenke positivt.

en liten periode begynte jeg å lure på om teorien faktisk stemte, ettersom jeg fikk så gode resultater. senere kom jeg fram til at det ganske enkelt skyldes selektiv hukommelse; jeg husker kun de forsøk hvor jeg oppnådde det jeg ønsket å oppnå, og glemmer alle forsøkene hvor jeg mislyktes. vi mennesker er veldig flinke til å lure oss selv. vi tar inn utrolig mye informasjon fra omgivelsene våre og mye av tankeprossessene våre foregår i underbevisstheten, skjult fra vårt bevisste jeg. når man setter seg inn for at man virkelig vil noe, så stiller man samtidig inn underbevisstheten til å legge merke til ting den vanligvis ville forkastet. man legger merke til muligheter og ting relatert til det man ønsker å oppnå. man tenker i nye baner også.

en ting jeg derimot tror stemmer er relasjonen mellom kropp og sinn, altså at man kan tenke seg frisk, til en viss grad. dersom man ser for seg en sterk og sunn kropp, fri for sykdom, så vil sinnet påvirke kroppen din i positiv retning. det finnes forskning som støtter dette, dog det er nødvendig å forske mer på det selvfølgelig. statistisk sett vet man at kreft pasienter som er sterke i sin vilje til å leve generelt har bedre sjanse for å overleve kreft enn de i samme situasjon som lammes av frykt og depresjon.

jeg tror the secret hjelper mange mennesker, dog ikke på den måten den framstilles på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...