Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gratis for kunden, men du betaler. Lovlig?

Anbefalte innlegg

Beklager dårlig emne navn, fant ikke helt på noe bedre.

Saken er slik at jeg har fått en fortetningside, men jeg lurer på om den er helt lovlig. Jeg skal forklare på best mulig måte, uten at jeg avslører ideen.

Det jeg har tenkt til er at jeg tenker på å lage en nettside hvor du kan skaffe deg saker og ting helt gratis, men du må gjøre det og det (som også skal være gratis, eller så skal det stå tydelig). Dere har sikkert vært borti noe lignende før. Men det jeg lurer på er om dette er fult lovlig? Jeg har tenkt å betale de tingene fra vanlige butikker på helt lovlig vis, og ikke kopiere dem på noen som helst måte. Må man registrere dette som et firma da, siden jeg har tenkt å tjene penger på dette? Hvor går grensen her. Hvis jeg registrer det som et firma blir alt så mye mer komplisert, og dessuten er jeg ikke 18 før om et par måneder. Tar gjerne imot noen linker hvor jeg kan lese der også, siden dette ikke er helt mitt fagområde.

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså samme som pointshop.. man må ta masse undersøkelser, svare på dritt og få masse span for noen usle poeng... poengene brukes til å handle varer siden tilbyr... og blir det samme som pointshop vil man da motta litt penger fordi man har "rekruttert" noen til å bli evige spammottakere, og ha sine opplysninger føkka med... og blir det som med pointshop vil det for "kunden" ta fort 20-30min med å klikke på shit for å få nok poeng til en kjærlighet eller liten sjokolade...

Lenke til kommentar

Ja, noe av samme greia, men jeg har tenkt å fikse det sånn at du ikke trenger å gjøre noen ting som tar 2min. Deretter kan du bestille noe og så håper jeg at jeg kan få til sånn at du får det med en gang. Kan virkelig ikke si det nærmere før jeg ødelegger hele greia. Jeg kommer ikke til å tjene en mye per gang, men kan fort bygge seg opp.

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar

Du gir absolutt null detaljer, og forventer at noen skal kunne gi deg et fornuftig svar?

Man skal gjøre "det og det". Hva da? Prostituere seg? Registrere seg for reklame? Drepe bestemoren din? Løpe naken gjennom Moskva sentrum?

Lenke til kommentar

Ja du er inne på det. Går under samme greia, bare at jeg tenker å gjøre det på en litt annen måte. Er det lovlig i Norge å drive sånn buisness med poeng som du kan bruke på ditt og datt?, fult klar over at det finnes sånne sider, men for alt jeg vet kan det være utenlandske sider som er oversatt til norsk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...