Torjus Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Hei, sitter å ser på byggesett på forskjellige elektronikk ting. Fant et byggesett på "klapp klapp bryter". Man klapper for å aktivere feks en LED. " Sjovt og nyttigt byggesæt, som tænder og slukker for tilsluttet udstyr, når den indbyggede mikrofon hører en høj lyd. Sværhedsgrad: Middel. Egenskaber: Tænd og sluk belysning med ét klap i hænderne. Ideél for bevægelseshæmmede og den magelige type - man behøver ikke at bevæge sig for at tænde og slukke lyset. God immunitet overfor støj i omgivelserne. Valg mellem styring med 1 klap eller 2 klap. Ved "2 klap"-styring er der indbygget sikkerheds-timer (slukker automatisk efter ca. 5 timer). Udgangsrelæ med puls eller skifte-funktion. Mikroprocessor-styret. Lysdiode viser om udgangsrelæet er aktivt. Tekniske detaljer: Maks. belastning: 24VDC/AC 3A Spændingsforsyning: 12VDC / 150 mA (f.eks. PSU05R - se tilbehør nedenfor) Med DC adapter fatning. Størrelse: 79 x 73 x 22mm " Det jeg lurer på er om jeg kan koble meg fra utgangen på dette kortet også rett på et impuls relé som skal brukes til å tenne ei vanlig 230V pære. Endret 3. mars 2009 av Torjus Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Så lenge det ikkje trekker over 3A ved 24V DC/AC skal det vel gå fint. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Ja, men vil utgangen fra kortet greie å "trigge" (aktivere) impulsreléet? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Dersom reléet opererer ved 24 V DC/AC og ikkje har ein belastning på meir enn 3A så vil utgangen klare det ja. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Husk at spolen på kontaktorer/relèer gir en sterk transient på utkoblingen (større kontaktor - større transient) som er kjent for å kunne skade elektronikk. Du kan sette en diode over spolen (om det er DC) for å unngå dette: Endret 3. mars 2009 av Patz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå