Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date med søteste gutt, trenger råd!

Anbefalte innlegg

Heisann

På denne fredagen som kommer har jeg en date med verdens søteste gutt. Han er snill, omtenksomm og bryr seg om meg. Dette er den første daten min på lenge og jeg hvet ikke hvordan jeg kommer til å reagere. Jeg er livredd for å si noe eller gjøre noe feil slik at hele daten går dårlig. Heldig hvis har jeg noen gode veninner av meg som har hjulpet meg veldig. Det hadde hvert flott om jeg kunne få litt tips av dere også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor skal daten være?

Hvor lenge har dere kjent hverandre?

Vell, for å svare på det første spørsmålet. Vi skall først på kino og etter det skal vi gå bort til hans sted :)

Andre spørsmål, jeg har går i klasse med han i 2 år og vi har gått ut litt før men dette er den første gangen på lenge :p

Endret av LoveBitesBack
Lenke til kommentar

Ikke fortell han at du synes han er kjempe søt med det første. Det er et "kompliment" som veldig ofte ikke blir tatt så bra. Fortell det heller etter at du har klina med han. (Hvis det skjer da.) Fortelle en gutt at du synes han er søt før du TYDELIG har vist han at du vil noe mer enn vennskap er som å si han ikke er kjæreste materiale!!

Lenke til kommentar
Fortelle en gutt at du synes han er søt før du TYDELIG har vist han at du vil noe mer enn vennskap er som å si han ikke er kjæreste materiale!!
Er det? Hm, muligens.

Dere skal jo tydeligvis på en ordentlig klisje-date med kino - og kino er vel greit i og med at dere slipper å snakke så mye... Kan da ikke være så vanskelig, kleng litt på han så tar vel gutten hintet.

Hvor gamle var dere?

Lenke til kommentar

Kino er egentlig en dårlig deal for date pga mangel på verbal kommunikasjon, men du har alltids muligheten til å bruke kroppsspråket og berøring. F. eks. gi han søte smil underveis i filmen, slik at han tenker på deg i tillegg. Gjerne del en popcornbøtte slik at du kan avbryte han hvis han blir helt oppslukt av filmen...

Når dere har kommet hjem til han så bare vær fortsett å være kule jenta du er. Pass på at du hele tiden er komfertabel.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Bare senk skuldrene og ha det gøy. :)

Kroppskontakt er alfa-omega, så ta på han så ofte du kan. Om det er "tilfeldig" eller om du viser mye intensjon er helt opp til deg. Det flotte er ofte en mix av begge disse to.

Liker han deg, så kan du rett og slett ikke si noe galt. Så det skal du i hvert fall ikke være redd for. Går du rundt og tenker på alt du sier, kommer du heller til å være stille, og skape disse pinlige pausene i samtalen.

Senk skuldrene, ta initiativ, kroppskontakt, og vis interesse.

Det er ikke noe gutter liker mer enn ei jente som tar det initiativet vi er livredde for å ta. ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Fortelle en gutt at du synes han er søt før du TYDELIG har vist han at du vil noe mer enn vennskap er som å si han ikke er kjæreste materiale!!
Er det? Hm, muligens.

Når du er under 20 eller rundt der vil jenter ha "bad boys" som oftest. Søte gutter får seg tonnevis med jentevenner og alle disse jentene skjønner ikke hvorfor han ikke har seg kjæreste. I likhet med alle andre jenter ser de på han som en venn og ikke kjæreste materiale. Høres egentlig ganske dumt ut, men slik er det altså. Søte gutter får bedre kjangs når de blir eldre og jentene har blitt dumpa av nok "bad boys".

Lenke til kommentar
Er det? Hm, muligens.

Når du er under 20 eller rundt der vil jenter ha "bad boys" som oftest. Søte gutter får seg tonnevis med jentevenner og alle disse jentene skjønner ikke hvorfor han ikke har seg kjæreste. I likhet med alle andre jenter ser de på han som en venn og ikke kjæreste materiale. Høres egentlig ganske dumt ut, men slik er det altså. Søte gutter får bedre kjangs når de blir eldre og jentene har blitt dumpa av nok "bad boys".

*Hiksteflire* Feil :cool: Det forandrer seg ikke overhodet. Det eneste er at jentene er mer erfarne, og kjappere klarer å finne menn som virkelig er bæd båis, og som ikke bare faker bæd.

Lenke til kommentar

Vell, er man litt uheldig, så kan man gå tom for samtaleemener sånn på en første date. Derfor kan det være lurt å forberede seg litt. Tenk ut ting du kan snakke om dersom det skulle bli pinelige stillheter. Har han noen hobbyer? Musikksmak? Har det skjedd noe som har berørt han eller dere begge i det siste?

Typiske ting man ikke snakker om derimot, er tidligere kjærester. Personlig mener jeg også det er viktig å ikke snakke for mye om seg selv. Dersom du tar deg selv i å gjøre dette, snu det rundt og spør han om det istedet.

Og for Guds skyld, ta initiativ! De få erfaringene jeg har hatt, har ofte blitt veldig kjedelige nettopp pga. dette. Hun har kanskje vært helt hengiven, og er "med på alt", så med at hun glemmer å selv foreslå. "Jeg gjør det du vil gjøre". Unngå det, det er lite attraktivt. Kjør heller på å foreslå ting selv, og spør om han er med. Klisjeen om at gutter ikke er så glad i å ha meninger stemmer til tider ;)

Og til slutt, nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men dette med kroppskontakt... jeg tror det er en innertier ;) Nå har jeg kun opplevd den unge delen av livet, og mine erfaringer hittil er at vi gutter faktisk er litt primitive på dette området. Vi er glad i kroppskontakt, og vi er svake for det. Pass samtidig opp for at du ikke gjør han nervøs, eller at han får gal oppfatning av hva du prøver å signalisere. Kroppskontakt kan bety så meget annet en kjærlighet.

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Ikke vær redd for pinlige stillheter, de blir bare så pinlige som du selv velger at de skal være. Jo mer du tenker over at du må finne på noe å prate om for å bli kvitt denne pinligheten, jo værre blir det! Det legges merke til på kroppsspråket at du ikke er komfertabel og sitter å tenker for harde livet.

Omfavn den "pinlige stillheten" istedet, og gjør noe positivt ut av den. "Aner jeg en 'pinlig stillhet'? La oss nyte den litt før vi blir så godt kjent at de slutter å oppstå! :D"

Lenke til kommentar
"Aner jeg en 'pinlig stillhet'? La oss nyte den litt før vi blir så godt kjent at de slutter å oppstå! :D "

Jeg ville tenkt inni meg "O...M...G..., for en type". Med andre ord, du bør vurdere denne grundig! Blir ikke noe mindre pinlig etter at du har sagt det og hun måper på deg, og ihvertfall ikke vet hva hun skal si.

Lenke til kommentar

Mye er sagt her... Var jeg deg ville jeg vært tydelig på at jeg ville noe mer enn vennskap. Da i form av kroppskontakt og klengening o.s.v. Hvis dere har gått ut før og det ikke blir noe mer, trenger det ikke være vaskelig å gå i vennefella. Hvis det er kjæresterei du er ute etter da :)

Lenke til kommentar
"Aner jeg en 'pinlig stillhet'? La oss nyte den litt før vi blir så godt kjent at de slutter å oppstå! :D "

Jeg ville tenkt inni meg "O...M...G..., for en type". Med andre ord, du bør vurdere denne grundig! Blir ikke noe mindre pinlig etter at du har sagt det og hun måper på deg, og ihvertfall ikke vet hva hun skal si.

Jeg forsto ikke helt om du mente det var negativt eller positivt... Hvis det var negativt, care to explain?

Lenke til kommentar

Da var vi tilbake til "care to explain" delen igjen... ;)

Jeg ser ikke helt hvordan det å omfavne stillheten og spøke bort den nærvøse spenningen den tilfører vil gjøre det mer pinlig enn å frustrert trekke frem et spørsmål om været...

EDIT: Hver gang jeg har spøkefullt nevnt at vi faktisk sitter i en pinlig stillhet så har det resultert i at samtalen har startet å flyte med en gang, selv om vi da kanskje har sittet å diskutert forskjellige ting rundt pinlige stillheter i en stund fremover, men who cares? Det handler om å hygge seg! Bedre å ha en morsom samtale rundt pinlige stillheter fremfor en klein samtale om været!

Jenta skal være ganske uptight om hun tar en slik kommentar negativt.

Faktisk gikk jeg så langt som å med vilje stoppe samtalen en gang for å skape den stillheten, fordi jeg syntes det ville være morsomt å se hun gruble over samtaleemner... "Hehe, ville bare se om du klarte å redde deg ut av en pinlig stillhet!"

Pinlige stillheter er et like godt samtaleemne som alle andre. Kan til og med bruke det for å kysse jenta... "Du vet at pinlige stillheter er det perfekte punktet til å kysse? Så hvis du vil bli kysset av en gutt noen gang, start en pinlig stillhet!" Gjett hva jenta gjorde 1min senere?

Så ja, det hadde vært hyggelig om du forklarte hvorfor det ville blitt enda mer pinlig å annerkjenne stillheten? (Du er unnskyldt om du er en uptight jente uten humor)

(Det var ikke forelesninger i dag, så har ikke mye å gjøre nå. Ikke ta mitt lange innlegg personlig!)

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...