Gå til innhold

Jeg trenger et vanntett og raskt kamera

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge brukt canon powershot som et kompromiss mellom kompakt og speilrefleks,

men etter å ha vannskadet 2 stk i løpet av kort tid (Kajakk og jobb), ser jeg meg nødt til å kjøpe meg et kamera som tåler litt juling.. og et speilreflekskamera i tillegg

Jeg har sett litt på olympus tough 6000 og mju 1030 (evt. 850)

Jeg har ikke prøvd så mange kamera i løpet av mitt liv, MEN noen av de jeg har prøvd har vært ufattelig trege til å fokusere/ta bilde!

F.eks Dersom du skal ta bilde av en som stuper i vannet, er det vanligvis nok å holde utløserknappen halvveis inne for å fokusere, og deretter trykke knappen helt inn i det stuperen treffer vannoverflaten..

Noen kamera har ikke hatt den funksjonen, og bilderesultatet blir som oftest bare et par føtter eller litt bølger.

Får jeg dette problemet på olympus kameraene også?

Jeg vil helst ikke miste muligheten til å ta f.eks et slikt bilde

post-100747-1236090968_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jag fick min nya kamera idag, en Olympus tough 8000. Har såvitt inte hunnit prova ut den ordentligt, men den verkar mycket lovande. Kan iaf genast säga att jag är mycket nöjd med mitt köp! :)

Jag köpte den som ett tillägg till min systemkamera, för att ha en som är lite smidigare att med sig ibland och som definivt tål mycket mer!

Den är snabb i uppstarten, och som du undrade så går det fint att fokusera med avtryckaren halvvägs nere innan du tar bilden.

Mju 1030sw är föregångaren till tough 8000, med förbättringar i tough 8000. Med tanke på att priset inte har sänkts nämnvärt på 1030 utan ligger på samma nivå som 8000 så var det ett klart val för mig i alla fall...

Och mellan tough 6000 och 8000 så¨skiljer sig inte priset mer än ca 600 kr. Det tyckte jag det var värt med tanke på skillnad i specs och alla kommande risker jag kommer att utsätta min kamera för!

Lenke til kommentar

Hei det kommer flere spenende vantette kameraer ettervert slik som dette

http://www.recordere.dk/indhold/templates/...44&zoneid=5

Jeg driver også å padler en del -Havkajakk- så jeg står i samme problematikken som deg.

Har brukt olympus mju 770 med en litt dårlig erfaring-

http://s295.photobucket.com/albums/mm160/m...nt=dab53765.pbw

Skal jeg ha meg et kamera til å bruke på vannet så ville jeg ha holdt meg til Canon G9 eller lignende med et vantett hus (tilleg)

Jeg har et Canon eos 40D i tilleg som jeg frakter med meg i en pelican 1300 boks med minicelgummi som innmat=tilegg som jeg beskaffa meg i tillegg.

.

Her har du en link til en side som tar for seg mange forskjelige aspekter med kamera og vann.

http://www.padleforbundet.no/forum/index.php?topic=3572.0

sier ikke det er noe leksikon men der driver mange med kamera og vann

Endret av Gapatrosten
Lenke til kommentar
F.eks Dersom du skal ta bilde av en som stuper i vannet, er det vanligvis nok å holde utløserknappen halvveis inne for å fokusere, og deretter trykke knappen helt inn i det stuperen treffer vannoverflaten..

1026723075_f90b6c5c35.jpg?v=0

Ja, 1030SW lar deg prefokusere og så trykke inn knappen i det kritiske øyeblikket. Du kan også ta overraskende mange bilder i sekundet :)

Endret av jpsalvesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...