Gå til innhold

problemer med formatering fra Windows 7 til vista / xp

Anbefalte innlegg

Jeg prøver og formatere men jeg stopper opp en plass! Vet ikke hva jeg skal gjøre. har prøvd å laste ner det som står på bilde nedenfor.

Noen som kan hjelpe meg?

data: Acer Aspire M5640

post-184869-1236089713_thumb.png

Endret av kenge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke klikk på Disk 0 partition 3 (musikk) og next, slik at du installere Vista og se hvordan det går?

Etter du har installert evaluert og lært litt, så kan du gå tilbake å installere på nytt og etter ønske.

Kan du vedlegge bilde fra diskbehandlingen før du går videre?

Lenke til kommentar
Kan du ikke klikk på Disk 0 partition 3 (musikk) og next, slik at du installere Vista og se hvordan det går?

Etter du har installert evaluert og lært litt, så kan du gå tilbake å installere på nytt og etter ønske.

Det går ikke ant å trykke next på noen av di? bilde er det første jeg kommer til så det er det eneste bilde jeg har!

Men det skal jo ikke være noe problem å installere windows så skjønner ikke hva jeg mangler på bilde liksom

Lenke til kommentar

Det går ikke ant å trykke next på noen av di? bilde er det første jeg kommer til så det er det eneste bilde jeg har!

Men det skal jo ikke være noe problem å installere windows så skjønner ikke hva jeg mangler på bilde liksom

Jeg valgte å svare slik fordi du prøver å installere Vista fra Win7, ikke det?

I tillegg ønsket å se hvor er de andre partioner på disken din. Disk 0 er med part 2 og 3.

I tillegg nevnte at du installere på musikk, fordi du har så mye på din C:\, og det kommer til å bli lagt på en *old file.

Så det med driver ville komme etterpå, slik at du kunne forstå litt mer om det.

Og du behover ikke å legge driver i usb. I vista du bare fjerner plata di, og setter inn plata med drivere for hovet kort.

Så, kan du vise oss bilde fra diskbehandlingen?, eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar

nå har jeg lagt den driveren innpå minnepennen så kommer dette! se bildene!

så etter disse bildene så kommer jeg tilbake den bilde som vises i begynnelsen av tråen! så får jeg ikke trykket next allikavell :S

post-184869-1236093959_thumb.png

post-184869-1236093966_thumb.png

Endret av kenge
Lenke til kommentar

Jeg valgte å svare slik fordi du prøver å installere Vista fra Win7, ikke det?

I tillegg ønsket å se hvor er de andre partioner på disken din. Disk 0 er med part 2 og 3.

I tillegg nevnte at du installere på musikk, fordi du har så mye på din C:\, og det kommer til å bli lagt på en *old file.

Så det med driver ville komme etterpå, slik at du kunne forstå litt mer om det.

Og du behover ikke å legge driver i usb. I vista du bare fjerner plata di, og setter inn plata med drivere for hovet kort.

Så, kan du vise oss bilde fra diskbehandlingen?, eller har jeg misforstått?

Jeg har ikke plate med drivere for hovedkorte!

Hvordan kan jeg vise deg diskbehandlingen min?

Lenke til kommentar

Dette gjør det kanskje lettere for dere å hjelpe meg!

Jeg har også ein Acer (bærbar)

å formatere den gikk strålende!

Så hvorfor går det ikke like strålende med den stasjonære?

Lenke til kommentar

Med å høyre klikk på Min Datamaskin og velg ..behandle (manage) vil du komme til diskbehandling.

Når du får utførdringer med et system, det hjelper lite med at det går fint i en annen maskin, ikke sant?

Er du sikkert at du har riktig driver?

Lenke til kommentar
Med å høyre klikk på Min Datamaskin og velg ..behandle (manage) vil du komme til diskbehandling.

Når du får utførdringer med et system, det hjelper lite med at det går fint i en annen maskin, ikke sant?

Er du sikkert at du har riktig driver?

Her er bilde!?

post-184869-1236096016_thumb.png

Lenke til kommentar

Bruker du den recovery partition, eller er den bananas?

Hvis du ikke bruker den, så må du få den vekk.

Allikevel du kunne kopiere alt som er der noe sted?

Og siden du har bærbar, så du kan egentlig installere med å starte fra Dvd rom, og søke hjelp allikevel?

Da skal du renese alt du har på Disk 0, men ikke hvis det er noe som du MÅ ha.

Lenke til kommentar
Bruker du den recovery partition, eller er den bananas?

Hvis du ikke bruker den, så må du få den vekk.

Allikevel du kunne kopiere alt som er der noe sted?

Og siden du har bærbar, så du kan egentlig installere med å starte fra Dvd rom, og søke hjelp allikevel?

Da skal du renese alt du har på Disk 0, men ikke hvis det er noe som du MÅ ha.

Recovery partition med windows7? Problemet mitt er på den stasjonere! fårstår ikke så mye av det du skriver her akuratt men kanskje jeg misfårsto?

Endret av kenge
Lenke til kommentar
Hvis du ser på bilde fra diskbehandlingen, du har er recovery partition på 7,81 GB.

Hva bruker du den til?

jeg lurer selv på hva den brukes til? Har 3 partitioner! C - D & E! Som brukes!

Lenke til kommentar

hehe, du hadde sikkert mulighet å restore din PC, men jeg vet ikke om du viste om det.

Uansett, kan du installere med å boote fra Dvd rom? Det med recovery du finner vel seinere.

Det vil være det beste alternativ for deg, tror jeg, fordi du kan da formatere den C: partition, IKKE slette, men formatere.

Lenke til kommentar
hehe, du hadde sikkert mulighet å restore din PC, men jeg vet ikke om du viste om det.

Uansett, kan du installere med å boote fra Dvd rom? Det med recovery du finner vel seinere.

Det vil være det beste alternativ for deg, tror jeg, fordi du kan da formatere den C: partition, IKKE slette, men formatere.

Jepp jeg kan boote fra dvd rom!

Lenke til kommentar

Da kan du prøve deg fram slik:

Starte fra DVD.

Om drivere mangler, så skal du ikke være i stand å se partitioner.

Hvis du kan se partitioner og next er synlig, så prøve å installere på partition 2, dvs musikk. Du har ingeting der, så det er greit.

Slik vil det bli duall boot.

Hvis det du ikke finner disken og du må laste inn drivere, så prøve med de alternativene som gir deg sjanse for å gå videre.

Når du har klart å installere Vista på den partition, og du finner diverse løsninger, eller drivere du må installere, så kan du installere Vista på nytt.

Denne gangen skal du først gå via Repair my computer funksjon, CMD og diskpart. (bare nevner slik at du kan tenke i mellomtiden) og rense disken totalt, helt blank, for så å starte på nytt, og installere Vista.

Lenke til kommentar
Da kan du prøve deg fram slik:

Starte fra DVD.

Om drivere mangler, så skal du ikke være i stand å se partitioner.

Hvis du kan se partitioner og next er synlig, så prøve å installere på partition 2, dvs musikk. Du har ingeting der, så det er greit.

Slik vil det bli duall boot.

Hvis det du ikke finner disken og du må laste inn drivere, så prøve med de alternativene som gir deg sjanse for å gå videre.

Når du har klart å installere Vista på den partition, og du finner diverse løsninger, eller drivere du må installere, så kan du installere Vista på nytt.

Denne gangen skal du først gå via Repair my computer funksjon, CMD og diskpart. (bare nevner slik at du kan tenke i mellomtiden) og rense disken totalt, helt blank, for så å starte på nytt, og installere Vista.

Nå har jeg komt ett hakk videre! se bilde! nå skal jeg se om jeg får installert vista så gir jeg en tebakemelding om hvordan dette går!

post-184869-1236098939_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...