Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Jeg har en Yamaha RX-V663 med 2 front-, 2 bak- og en centerhøytaler. Skulle gjerne hatt litt mer bass i fronthøytalerene ettersom jeg ikke har SUB. Noen som vet om dette kan stilles inn? Altså BARE mer bass i fronthøytalerene. I tilfellet hvordan? Har prøvd litt, men feilet : ) Endret 5. mars 2009 av Slettet-bb8tEVpY Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg har en Yamaha RX-V663 med 2 front-, 2 bak- og en centerhøytaler. Skulle gjerne hatt litt mer bass i fronthøytalerene ettersom jeg ikke har SUB. Noen som vet om dette kan stilles inn? Altså BARE mer bass i fronthøytalerene. I tilfellet hvordan? Har prøvd litt, men feilet : ) Pass på at SUB står til OFF, og at frontene står til LARGE i oppsett menyen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Pass på at SUB står til OFF, og at frontene står til LARGE i oppsett menyen. Hmm, fant ikke noen plass hvor jeg kunne sette sub off eller frontene til large. Men jeg fant en plass hvor jeg kunne stille lyden til hver enkelt høytaler. Satser på at det virker... Lenke til kommentar
varmit Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Når man først er inne på denne forsterkeren; er det nevneverdige forskjeller på Yamaha RX-V663 og Yamaha RX-V463 utenom muligheten for 7.1? Dersom jeg ikke har planer om 7.1-anlegg, finnes det da argumenter som kan forsvare et kjøp av 663'en? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg har en Yamaha RX-V663 med 2 front-, 2 bak- og en centerhøytaler. Skulle gjerne hatt litt mer bass i fronthøytalerene ettersom jeg ikke har SUB. Noen som vet om dette kan stilles inn? Altså BARE mer bass i fronthøytalerene. I tilfellet hvordan? Har prøvd litt, men feilet : ) Første skritt er å aktivere BI-amping på fronthøyttalerne om disse støtter dette (se i bruksanvisningen ang hvordan dette gjøres). Så gjør du slik som det sies, pass på at subwoofer står av, og at høyttalerne står til large. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Pass på at SUB står til OFF, og at frontene står til LARGE i oppsett menyen. Hmm, fant ikke noen plass hvor jeg kunne sette sub off eller frontene til large. Men jeg fant en plass hvor jeg kunne stille lyden til hver enkelt høytaler. Satser på at det virker... Dette finnes og er ganske enkelt å finne. Les i bruksanvisningen hvis du virkelig går inn for å løse problemet. Hvilke høyttalere er det snakk om? Det er ikke alle høyttalere som er laget for å gjengi bass like bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-bb8tEVpY Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Dette finnes og er ganske enkelt å finne. Les i bruksanvisningen hvis du virkelig går inn for å løse problemet. Hvilke høyttalere er det snakk om? Det er ikke alle høyttalere som er laget for å gjengi bass like bra. Det er snakk om noen gamle B&W høytalere. Tilsvarende idag (ifølge HIFI klubben) vil være disse: B&W Jeg har noen andre elementer, men er likt antall elementer og størrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå