cyclo Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Er det noen som vet om en god pdf-leser til linux? Acrobat blir litt for stor og klumpete (og jeg har litt moralske kvaler) mens evince blir litt for simpel, og ikke minst er horibelt dårlig på dokumentnavigasjon. Noen som har forslag til en mellomting? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) foxit reader Heh. Du så det med at jeg har moralske problemer med bruk av acrobat? I tilfelle tar jeg forslaget som en spøk Endret 3. mars 2009 av cyclo Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hva med "Okular"? Har ikke prøvd den, men er vel den som har tatt over etter kpdf i KDE4. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Hva med "Okular"? Så ikke så dum ut den faktisk. Thnx. Litt kjipt at det er kde da, siden jeg ikke er så veldig glad i det. Men det funker, og det er det som teller. Den har gode løsninger for visning av dokumenter, og har mulighet for inline kommentering, så den støtter det jeg trenger, samtidig som den er lett og kjapp. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Selv bruker jeg ePDFView, mulig den er for simpel også, men er mer enn nok til mitt bruk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Eg brukar Okular og er veldig nøgd. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hva er galt med Evince, sånn forøvrig? Jeg har stort sett vært mer og mer fornøyd med denne :-) Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Adobe Reader, den er stor, den er treig, den er ufri, men den er også best Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hva er galt med Evince, sånn forøvrig? Jeg har stort sett vært mer og mer fornøyd med denne :-) Eg har opplevd litt problem med Evince når eg skal fylle ut statens reiserekning. Den reknar ikkje ut summane. (Eks: Om eg skriv inn 3 døgn og kosttilskot på 700 per døgn så står det fortsatt 0.00 i ruta for sum) Men no har staten laga ein fri webapplikasjon for reiserekningar, så då er jo alt så mykje betre. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Adobe Reader, den er stor, den er treig, den er ufri, men den er også best Tja, best på rendring og funksjonalitet kanskje. Men stor, treig og ufri trekker såpass mye ned at jeg anser de noe lettere konkurrentene som best totalt sett. Jeg har nok ikke store behovene, men har aldri hatt en pdf som ikke har vært lesbar i kpdf/evince/Foxit reader(i Windows). Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Adobe Reader, den er stor, den er treig, den er ufri, men den er også best Tja, best på rendring og funksjonalitet kanskje. Men stor, treig og ufri trekker såpass mye ned at jeg anser de noe lettere konkurrentene som best totalt sett. Rendring (her stoler jeg bare på Adobe) og funksjonalitet (copy&paste er substandard i de andre, pluss en del andre ting) er det som betyr noe for meg En god andreplass gir jeg KPDF (bruker denne til "vanlige" PDFer). Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Rendring (her stoler jeg bare på Adobe) Derfor bruker jeg bare acrobat til print Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 ePDFView eier =) Men jeg krever veldig lite av en pdf-leser. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 gv ftw KPDF blir erstattet av Okular. GPdf ble erstattet av Evince. Okular, Evince, og ePDFView bruker alle Poppler som backend. KPDF er basert på Xpdf (og bruker vel også Xpdf som backend). Poppler er basert på Xpdf-3.0 kode og Xpdf kan bruke Poppler som backend. hihi, arti slektstre... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 OpenOffice.org? Acrobat blir litt for stor og klumpete Get my drift? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå