Gå til innhold

Finnes det en "god" pdf-leser til GNU/Linux?


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en god pdf-leser til linux? Acrobat blir litt for stor og klumpete (og jeg har litt moralske kvaler) mens evince blir litt for simpel, og ikke minst er horibelt dårlig på dokumentnavigasjon.

 

Noen som har forslag til en mellomting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med "Okular"?

Så ikke så dum ut den faktisk. Thnx. Litt kjipt at det er kde da, siden jeg ikke er så veldig glad i det. Men det funker, og det er det som teller.

 

Den har gode løsninger for visning av dokumenter, og har mulighet for inline kommentering, så den støtter det jeg trenger, samtidig som den er lett og kjapp.

Lenke til kommentar
Hva er galt med Evince, sånn forøvrig? Jeg har stort sett vært mer og mer fornøyd med denne :-)

 

Eg har opplevd litt problem med Evince når eg skal fylle ut statens reiserekning. Den reknar ikkje ut summane. (Eks: Om eg skriv inn 3 døgn og kosttilskot på 700 per døgn så står det fortsatt 0.00 i ruta for sum)

 

Men no har staten laga ein fri webapplikasjon for reiserekningar, så då er jo alt så mykje betre. :)

Lenke til kommentar
Adobe Reader, den er stor, den er treig, den er ufri, men den er også best :)

 

Tja, best på rendring og funksjonalitet kanskje. Men stor, treig og ufri trekker såpass mye ned at jeg anser de noe lettere konkurrentene som best totalt sett.

 

Jeg har nok ikke store behovene, men har aldri hatt en pdf som ikke har vært lesbar i kpdf/evince/Foxit reader(i Windows).

Lenke til kommentar
Adobe Reader, den er stor, den er treig, den er ufri, men den er også best :)

 

Tja, best på rendring og funksjonalitet kanskje. Men stor, treig og ufri trekker såpass mye ned at jeg anser de noe lettere konkurrentene som best totalt sett.

Rendring (her stoler jeg bare på Adobe) og funksjonalitet (copy&paste er substandard i de andre, pluss en del andre ting) er det som betyr noe for meg :)

 

En god andreplass gir jeg KPDF (bruker denne til "vanlige" PDFer).

Lenke til kommentar

gv ftw :)

 

 

KPDF blir erstattet av Okular.

GPdf ble erstattet av Evince.

Okular, Evince, og ePDFView bruker alle Poppler som backend.

KPDF er basert på Xpdf (og bruker vel også Xpdf som backend).

Poppler er basert på Xpdf-3.0 kode og Xpdf kan bruke Poppler som backend.

 

hihi, arti slektstre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...