Gå til innhold

MS med nytt spill til Xbox360 som overgår Killzone 2.


Anbefalte innlegg

"Killzone 2 er ute, og det er et flott spill, spesielt når det gjelder grafikken. Det er såpass imponerende at til og med erkerivalen Microsoft har tatt seg tid til å gratulere Sony og utviklerne Guerilla Games med spillet.

 

Bare begynnelsen

Samtidig forteller Microsofts representant ovenfor det indiske nettstedet GameGuru at det er spill på vei til Xbox 360 som overgår Killzone 2 og noe annet sett i et spill tidligere.

 

I følge Microsoft var Gears of War begynnelsen på en teknologisk revolusjon som vil fortsette i tiden fremover. Uten at de nevner noen konkrete detaljer.

 

I og med at sitatet er anonymt, er vi ikke hundre prosent sikre på hvor ekte det er, men det er klart at Microsoft har en rekke hemmeligheter på vei i løpet av 2009. Sony har vært rimelig åpne om sine stortitler for året fremover, mens Microsoft har stort sett holdt tett. Det ventes likevel store avsløringer på E3-messen i juni.

 

Vi følger med spent."

 

Kilde: GameGuru

 

Hentet fra IT-Avisen.

 

Hva tror dere? Tror dere MS og Xbox360 kommer med et nytt spill som overgår Killzone 2 og alt annet vi har sett, frem til nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er egentlig sprengt med en gang konsollen kom på markedet, ps3 også. Selv om det kommer noen små forbedringer så er det bare fordi det de greier å gjøre tingene sine litt bedre hele tiden.

 

 

 

Uansett, dette er store ord å følge opp. "overgår Killzone 2 og noe annet sett i et spill tidligere"

Lenke til kommentar

Eg håper da x360 har meir å gi, dog helst på ein anna motor enn unreal 3 for den begynne eg å bli lei..

 

killzone2 var eit friskt pust, med ein grafikk ulikt alt anna som eg har sett...no meinar eg at bra animasjonar må til for at eit spill skal sjå realistisk ut, og KZ2 spikra den ganske bra og. vanvittige animasjonar i det spelet. så god grafikk = ikkje godt spill :) AI, fysikk, animasjonar. minst like viktigt.

 

Om MS klare å presse ut noko bedre enn kz2 på ein anna motor enn unreal3 so blir eg sjølsagt glad. ;)

Lenke til kommentar

Mirror's Edge var et friskt pust i bruk av Unreal Engine 3.

 

Epic er jo godt i gang med UE4. Blir ikke overrasket om Gears of War 3 blir debutspillet for den motoren om et par år...

 

Rare har jo alltid vært dyktige på grafikk, så hadde vært morsomt med f.eks. nytt FPS fra dem. Perfect Dark Zeros middelmådige grafikk er unnskyldt ettersom spillet først ble utviklet for Gamecube og deretter Xbox først og så konvertert på rekordtid til X360.

 

Kommer vel et Halo 4 også, men kanskje de venter til Xbox 3 med det?

 

Ellers spent på Alan Wake, dog jeg mistenker PC-versjonen vil se noe bedre ut.

 

Uansett har nok X360 fortsatt en god del å gå på når det gjelder grafikk, AI, fysikk og alt annet som har med det tekniske å gjøre.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Er vel litt skeptisk, siden MS typisk har litt vanskelig med å skille begrep som "salg" og "bedre spill". Men jeg håper de får det til på riktig.

 

Tror nok de mener bedre grafikk, siden de nevner Killzone 2 spesifikt. De har jo allerede masse spill som selger mye bedre.

Lenke til kommentar

Vel.. masse folk synes Gears2 har bedre grafikk enn KZ2, uten å gå inn på om man mener større kvalitet på teksturer i visse sammenhenger, eller om man mener penere linjer, eller om man mener kompleksitet i effekter, eller dynamikk mellom objekter og lys, eller om scenene har lik kompleksitet når spillet kjører eller når cut- scenes vises, og så videre.

 

Så "bedre" er et håpløst begrep i den sammenhengen, akkurat som "bedre grafikk" er litt mer situasjonsbestemt enn.. vel. Så hvis de mener mere primitiver på skjermen, så har de klart det allerede, som du sier. Samme hvis de mener mere salg og større generell tilfredstillelse blandt de som foretrekker en spesiell type spill og grafikk *shrug*. Isåfall trenger de bare å lansere et nytt spill, og så mission accomplished.

 

Jeg mente jeg håpet de ville klare å tyne noe helt genuint ut av xboxen. Som for eksempel.. hørte noen snakket om at det kanskje var en del å gå på i forhold til å programmere for diverse spesialiserte instruksjonssett på PPC, for eksempel, med vektorisert kode, og slikt. Som ikke MS har brukt mye tid på før. Og ironisk nok har blitt pushet av Sony, til masse (rimelig inbitt) kritikk til å begynne med, osv. Kanskje det til og med får konsekvenser for neste versjon av xboxen, hvis noe slikt er planlagt.

 

Så lenge resultatet blir bedre spill, og ikke bare mer propaganda, så er konkurranse flott, mener jeg. Men jeg tror vel det at på den plattformen MS har, og har investert veldig mye i, så blir det vanskelig for noen å lage mer komplekse spill enn det vi har sett så langt. DX10 vil for eksempel ikke tilby en slik mulighet uten seriøs omskriving og fullstendig spesifikk implementering.

 

Eksempelvis: ta "tog- sekvensen" i KZ2 - alt som foregår der er geometri - alt fra flapping i presenninger til objekter som detter rundt. Slik at områdene kan ha lys som blir dempet nedover i arkitekturen avhengig av hvor mye som dekkes til, eller at vinden gir flagg og slikt bevegelse, eller at røyk kryper inn i bakevjer, slike ting.. I motsetning til å være strategist plasserte animasjoner, eller komplekse og flotte tegninger med effekter på toppen. Eller animert "fysikk" og objekt- manipulering som umerkelig forsvinner når spillingen begynner, osv.

 

Og der vil det være skikkelig vanskelig å komme noen vei med xboxen, siden å oppdatere slike scener for hver frame simpelten ikke nytter. Med mindre noen finner opp en måte å strukturere prosessering slik at det vil bli mulig å lage lokaliserte transformasjoner i scenene... eller noe slikt :p.. på en måte ingen har prøvd på før.

 

Jeg bare mener at teoretisk sett så vil det bli forferdelig vanskelig - og at det ikke vil bli gjort med mindre man går fullstendig bort fra å bruke software- plattformen MS har utviklet. Med andre ord... jeg tror det er lite sannsynlig at noen vil bli "sponset" av MS med verktøy til å gjøre noe slikt. Eller om noen prøver å finne ut av om det egentlig er mulig, eller om det er noe å hente i forhold til å gjøre det arkitekturen var tenkt å bli brukt til.

 

Men det hadde vært flott om det ble gjort.. (*host* sånn, nå gir alt sammen mening, regner jeg med).

Lenke til kommentar

Ikke noe fanboy rage dette her, men tviler STERKT på at dem klarer slå killzone 2 når det gjelder multiplayer,grafikk,ai,lighting osv, you name it. Vil personlig si at gears of war 2 er utrolig langt bak killzone når det gjelder grafikk. Killzone 2's ansikts utrykk, animasjoner,eksplosjoner,lys,skygge,realistisk grafikk, ikke så "cartoony". Se på HD videoer på youtube eller gametrailers.com, du ser LETT at gears of war 2 faktisk er utrolig langt bak killzone 2 grafikkmessig. Dem sier alltid at dem skal tyne xboxen "to the max". Svaret etterpå er: "Vi har enda litt å gå på" Fun :p

Endret av geedoo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mm. Det som skjer her er at MS, og alle utviklere som foretrekker tradisjonell arkitektur, osv - vet veldig godt at det som blir laget på xbox nå er så langt det går. Men de har hørt om muligheten for å bruke gpuen til å kalkulere objekter ved load- time, slik at man kan lage scener og flater som er mer komplekse. Uten at det blir mulig å kalkulere forandringer i real- time, slik som det er på ps3.. Og det er hva de tenker på - 360en har mer å gå på, men det vil koste mer å utvikle.

 

Så det blir perspektivet ps3 blir sett i, selvsagt. At den kanskje har potensiale, men at et er tåpelig å satse på så lenge man kan kjøre ut 20 fpser på dusinet.

 

Hører det blir gjentatt igjen og igjen, av produsenter osv. som om det var en generell sannhet om alle platformene så langt. Var en Sony- kar som mente det samme for ikke så lenge siden... Så for dem som bryr seg om slikt (og ikke spiller WipeoutHD, MGS4, Uncharted, osv.), så har definitivt MS vunnet konsoll- krigen.

 

Og hipp- hurra, siden det betyr at vi får spill med generellt dårligere grafikk, mindre komplekse scener, og null transformasjoner i real- time før noe slikt blir implementert i et utviklingsverktøy det står Microsoft på.

 

Så ja - konkurranse er fint. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...