magicgunnar Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg har antakelig vært uforsiktig og pådratt meg en infeksjon, men tror jeg nå har klart å fjerne den ved å bruke Malwarebytes' Anti-Malware, ComboFix, AdAwareAE og AVG. Takket være forumet her har jeg lært mye om virus jeg ikke visste fra før, men en ting jeg ikke har klart å finne ut er hvordan jeg fikk det. Jeg har en mistanke om at det kan ha kommet fordi jeg hadde en gammel versjon av adobe flash player, hadde jeg lest forumet her jevnlig hadde jeg kanskje unngått infeksjonen, siden varsel om at flash måtte oppdateres kom her , og selv om jeg ikke tror jeg har vært borti noen suspekte sider, så har jeg skjønt at selv seriøse sider kan infisere meg. Men er det noen måte jeg kan verifisere mistanken min, altså finne ut hvorfor jeg har fått virus? Er det noe poeng i å gå gjennom historikken i nettleseren min for å gjøre meg noen antakelser? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 ComboFix fikk du noen til og se over loggen? ComboFix er et verktøy en bør få hjelp til er det noe som må fjernes manuelt er det ikke lett og skjønne hvordan viss en ikke har brukt mye tid på dette. Men er det noen måte jeg kan verifisere mistanken min, altså finne ut hvorfor jeg har fått virus? Ta en runde med denne er rask. Last ned OTViewIt til skrivebordet. Steng alle vinduer dobbelklikk på OTviewlt. Merk av på "scan all user" boks. KLikk på "Run Scan" la programmet kjøre. Ferdig vil den lage to logger,post OTViewIt.txt og Extras.txt i din neste post. Er det noe poeng i å gå gjennom historikken i nettleseren min for å gjøre meg noen antakelser? Nei du kan bare slette historikken og temp filer fra nettleser. Det kan du bruke CCleaner til. Last ned kjør CCleaner 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t. Kjør register-renser "svar ja til og reparere" --> backup svar ja når du blir spørt. Kjør register-renser et par ganger til alle feil er borte. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvis man finner en av filene knyttet til infeksjonen, kan man se hvilken dato og klokkeslett fila ble opprettet. Mulig det kan sette en på sporet hvor dette kommer fra. Du har antakelig fjernet filene knyttet til infeksjonen, så for ditt vedkommende er det nok litt vanskelig å finne ut hvor dette kommer fra. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 ComboFix fikk du noen til og se over loggen?ComboFix er et verktøy en bør få hjelp til er det noe som må fjernes manuelt er det ikke lett og skjønne hvordan viss en ikke har brukt mye tid på dette. Siden dette er en jobb pc, så kan jeg dessverre ikke gjøre det, selv om jeg jobber i et lite firma som ingen har hørt om. Vi er kanskje mer paranoide enn det vi både trenger å være og burde være, men vil ikke legge logger ut på nettet. Satser heller på at de ulike programmene har gjort jobben sin. Hvis man finner en av filene knyttet til infeksjonen, kan man se hvilken dato og klokkeslett fila ble opprettet. Mulig det kan sette en på sporet hvor dette kommer fra. Du har antakelig fjernet filene knyttet til infeksjonen, så for ditt vedkommende er det nok litt vanskelig å finne ut hvor dette kommer fra. Jepp, de ligger foreløpig i virusvaultet til Malwarebytes' Anti-Malware, men jeg fant ikke noen måte å få ut filopprettingstidspunkt på derfra. Jeg kunne sjekket det før jeg fjernet malwaren, men akkurat da var jeg mer opptatt av å fjerne infeksjonen enn hvor den kom fra. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Dersom du ikkje vil legge ut loggane ut på nettet kan du sende dei på PM til ein som er aktiv hjelpar i forumet så kan han/ho sjå over dei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå