oxbow Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Ja, har HDD problem med en litt eldre TCI pc, 350mhz, 3gb hdd og har en haug med hdder liggende, Tenkte skulle sette i en til hdd, har blandt annet en 40gb. men den 3gb og 40gb på samme kabel funker ikke "None" står det bare da... og alt i biosen er på auto. Viss eg setter den med cd-romen så står det none på alt der og... og viss eg har cable select på alle kommer det "none", har prøvd slave - master og master - slave. Dvs. har prøvd alt, Hjelp takk? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Kan ikke hjelpe deg...men du har posta topicen feil! den skulle hvert posta i Lagringsmedier! Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 ja..ok. sorry, men så ikke den og var litt stressa akuratt da! men er noe av det rareste eg har opplevd untatt hk som sprengte! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Trolig er Bios aldri oppdatert, også en chipsett oppdatering kan løse problemet - evt. prøv å sette hdd parametre manuelt i Bios: x antall cylinder/ head og sector for begge hdd-er ( Primary master og Primary slave - obs: enkelte gamle hdd-er har spesiell jumper setting hvis 'other disks present' ). - parametre står alltid angitt. Har sett enkelte Bioser bekrefter med grønn eller endret tekstfarge når de er satt riktig, d.v.s. at Bios ser diskene - evt. da vil trolig fdisk/ Dos finne dem. Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Men før da jeg brukte den pcen hadde jeg 2 hdd'er en 10gb og den 3gb som alltid har vert der! Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Kast 3gb harddisken. Hva i all verden skal du med den? Det er ikke mer enn 2 filmer uannsett. Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 ja men tenk på alt som er der, kan kopiere det. men gidder ikke, og brukes ikke til filmer, har 200 gb selv med filmer så.... det er for det meste en bilde maskin. Lenke til kommentar
|Slinky| Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Det høres ut som Master/Slave feil, bytt på jumperen bake på en av diskene. Mvh Slinky Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 |Slinky|: ja det høres ut som det, men viss du leste begynelsen så stod det at eg hadde prøvd master - slave og slave - master på alle, alt forskjeligt.... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Nei det er bios'en som ikke finner disken, det er da trossalt en meget gammel pc. Kan jo prøve med en 20GB/30GB. Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 Men har testa med 2.5 gb hdd i dag. det virka heller ikke, kan det ha med at eg har ata-100 kabler? Lenke til kommentar
capy Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 om du har prøvd master og slave, så er det ikke sikkert du har forsøkt alle muligheter. sett begge diskene til "cable select" (om du har denne muligheten) så skal det virke. funker fint hos meg:) Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Prøv hver av diskene alene på kabelen. Da ser du 1) Om maskinen klarer å finne disken i det hele tatt og 2) Om maskinen finner den som master eller slave Lenke til kommentar
oxbow Skrevet 25. april 2003 Forfatter Del Skrevet 25. april 2003 har prøvd cable select, og har prøvd en og en disk, da finner den de...... men saken er at eg skal ha 2 disker på 1 kabel, understand? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå