G Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Norsk Tipping mener det er påfallende mange vinnere i bygda. Norsk Tipping synes de mange Lotto-vinnerne fra Verdal er så påfallende at de nå vil undersøke vinnerlykken. Så langt i år er det betalt ut nesten 25 millioner kroner på kuponger som er kjøpt i kommunen i Nord-Trøndelag, skriver Adresseavisen. Nå har Norsk Tipping etablert en egen statistikk over vinnerlykken i Verdal. Foreløpig går tallmaterialet tilbake til 1989 og siden den gang har 23 personer innkassert 87,82 millioner kroner på Viking Lotto, Lotto og Joker. - Vinnerlykken i Verdal er nesten litt mystisk, sier informasjonsrådgiver Asbjørn Langmyr etter at den fjerde lottogevinsten hittil i 2009 nå utbetales på kuponger kjøpt i Verdal. Fire av de 23 vinnerne er ikke hjemmehørende i Verdal og stadig flere legger turen innom kommunene når Lotto-kupongen skal leveres. - Vi har begynt å føre statistikken fordi vi vil følge med. Verdal utmerker seg rett og slett. Vinnerlykken må jo være tilfeldig. Men man kan uansett spørre seg om verdalingene har spesiell kontakt med Snåsamannen, eller noe lignende, sier Langmyr. (NTB) Lenke til artikkel hos Dagbladet Norsk tipping lurer på: Hvorfor så mye Lotto-lykke i Verdal? Norsk Tipping mener Lott-lykken i Verdal grenser mot det mystiske. De har til og med begynt å føre statistikk for Verdal spesiellt. :!: Jeg synes denne artikkelen belyser Norsk Tipping som selskap bra. "De gjør nesten alt" for å få mest mulig penger ut av folk. At de tetter eventuelle smutthull, dersom slike skulle eksistere har jeg ingenting i mot. Men jeg har ingen tro på at tilfelle "Verdals-lotto" ikke er annet enn tilfeldigheter. Selv synes jeg at Norsk Tipping er den aktøren i Norge som gir minst igjen for pengeinnsatsen på spillene de tilbyr. Lotto, Viking Lotto er vel de spillene som det statistisk er vanskeligst å få en fetere premie fra tror jeg. Jeg liker at de i spillet Extra alltid gir bort førstepremier. Men der slutter all støtte. For ikke så lenge siden økte de prisen per innlevert Extra-kupong. Ellers likner jo spillet temmelig mye på Bingo. Mitt inntrykk av Bingo, er at det er ett spill du taper penger i, og at det er vanskelig å vinne førstepremien. Felles for alle slike spill som minner om Lotto/Bingo er jo at en taper penger i lengden. Keno har jeg ikke gjort meg opp en ordentlig mening om. Men jeg synes valgfriheten i det spillet er stort. En kan øke/senke vinnersjansen selv med å velge type spill i Keno. Kanskje Keno er det mest rettferdige av "Lotto/Bingo spillene". Ellers er det vel ennå mer penger å hente dersom en er en flink Odds spiller. Her synes jeg de forskjellige Odds-aktørene på internett er overlegne Norsk Tipping i valgfrihet. Nettpoker som er ulovlig i Norge, virker også å være en fin måte å tjene ekstra penger på. Hestesporten synes jeg er ennå mer spennende, for her kan en jo faktisk opparbeide seg kunnskap over tid, og benytte det som en stor fordel i spillet. Endret 3. mars 2009 av G Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg trodde det var felles for alle spillene fra norsk tipping at 50% går i kassen og 50% går ut gijen i premier. Utenlandske bettingselskap har langt mindre marginer og det er derfor de tilbyr bedre odds og utbetalinger. Nettpoker har jo veldig god totalt utbetaling. Der får "noen" alle pengene utbetalt, bortsett fra en liten andel (rake) som går i lommen på vertsselskapet (typisk 10%-1% av totalt spillebeløp). Men at norsk tipping skal bruke penger på å undersøke noe slikt virker snodig. Eneste "rasjonelle" grunnen til å gjøre noe slikt er at man er overtroisk eller ikke stoler på egne system. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Synes Rikstoto gir ganske fine premier. Vet du noe om hvor mange prosent Rikstoto beholder selv? Rikstoto er visst en stiftelse. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Mens vi som bor/kommer fra/har vokst opp i Verdal innser at det er folks overtro som gjør at det er så mange som vinner her. Folk kommer jo fra nær og fjern for å tippe her. :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå